Po sobotě: Náročné sobotní úseky přinesly problémy řadě favoritů 21.8.2005 16:15 - tisková zpráva
V průběhu servisní pauzy, která uzavírala sobotní program letošního ročníku Barum rally Zlín, jsme o shrnutí první etapy a nástin taktiky pro další den požádali vybrané piloty z čela startovní listiny.
Renato Travaglia (startovní číslo 2, Renault Clio S1600) „Auto funguje skvěle a neměli jsme žádné problémy. Mohli jsme zkoušet také odlišná nastavení vozu. Hlavně na Trojáku jsou všechny druhy povrchu od kvalitního asfaltu až téměř po šotolinu a to je na volbu nastavení opravdu náročné.“
Jan Kopecký (startovní číslo 4, Mitsubishi Lancer Evo VII) „S dnešní etapou jsme spokojeni. Vše se obešlo bez problémů. Zkoušeli jsme různé konstrukční varianty pneumatik. Uvidíme, jak to půjde zítra. Abychom za sebou udrželi Bassa, to by muselo zapršet.“
Julius Gál, spolujezdec Václava Arazima (startovní číslo 6, Mitsubishi Lancer Evo VIII) „Nemuseli jsme řešit prakticky žádné závažnější problémy. Až na posledních dvou erzetách nám auto nějak záhadně zvadlo a místo abychom se zrychlili, tak jsme se o pár vteřin zhoršili. Míň fouká turbo. Máme tady ladiče, napíchneme to na počítač a uvidíme, co tomu je. Zítra chceme rozhodně útočit. Pojedeme, jak to půjde nejlíp. Jinak - Troják a Pindula jsou super rychlostní zkoušky. Opravdu top.“
Marco Cavigioli (startovní.číslo 10, Subaru Impreza WRX STi) „Na autě máme nové tlumiče a vše funguje bez problémů. Se svým výkonem jsem spokojený. Škoda defektu pravé přední pneumatiky na Trojáku. Jeli jsme s tím sedm kilometrů a ztratili tam minutu a čtvrt. Zatím jsme na desátém místě, zítra se budeme snažit zlepšit.“
Karel Trojan (startovní číslo 16, Mitsubishi Lancer Evo VII) „Problémy s převodovkou na druhém Trojáku způsobil jenom uvolněný „bowden“ v kulise řazení a to jsme v servisu v pohodě opravili. Na stejné erzetě jsme měli i drobné problémy s elektrikou. Ale opravdu hodně špatné to bylo v jednom sjezdu naplno, kde jsem měl velkou krizovku. Pindula se mi líbila podstatně víc a pěkně jsem se tam svezl.“
Martin Prokop (startovní číslo 18, Suzuki Ignis S1600) „Chtěli jsme jet od začátku rychle. Nelekli jsme se Pinduly a získali náskok. Místy tam bylo těžké udržet auto na cestě. Nezvolili jsme úplně optimální nastavení vozu. Byl bych rád, kdyby zítra nepršelo, to bych mohl zkusit udržet pozici. Když zaprší, tak to bude očistec.“
Pavel Valoušek (startovní číslo 19, Suzuki Ignis S1600) „Z boje o dobré umístění nás vyřadily dva excesy – defekt a jedny hodiny. Jinak jedeme s Martinem Prokopem v podstatě stejně. Snad žádnou dnešní zkoušku jsme nejeli úplně bez problémů. Byl jsem spokojený s Pindulou, dokud jsme nedostali ten defekt. Na mezičase jsme byli nejrychlejší. Je to pořád stejné. Nevím jak z toho ven. Věřím, že se to zlomí.“
Emil Triner (startovní číslo 23, Mitsubishi Lancer Evo VIII) „No moc mi to nešlo, představoval jsem si, že to bude lepší. Zkoušel jsem změnit styl jízdy, abych se víc přiblížil špičce, ale pak odešel přední diferenciál a dvě vložky jsme museli jet bez něj. Kousal se. Když to kluci opravili, tak jsme hned na Pindule udělali gumu. Tak jsme se svezli aspoň jednou ve Slušovicích. Snad to bude zítra lepší.“
Milan Liška (startovní číslo 28, Mitsubishi Lancer Evo VIII) „Soutěž se mi zatím moc líbí. Opravdu nevidím nic zásadního, co by se barumce dalo vytknout. Snad jen kdyby bylo možné tak o pět minut zkrátit čekání před servisní zónou. Škoda zrušení poslední vložky. Někomu to pomohlo, nám ne. Myslím, že jinak se o barumce zatím dá hovořit jen v superlativech.“
Antonín Tlusťák (startovní číslo 29, Citroën Saxo Kit Car) „Jediný problém, který stojí za řeč, byl defekt na Pindule. Moc se mi líbil Troják a tak mě mrzí zrušení druhého průjezdu. Zítra chci jet stejné tempo a zbytečně neriskovat. Chci si své umístění udržet, ale za náma je to našlapané. Jsou tam tři rychlé čtyřkolky a pokud zaprší, asi půjdou před nás.“
Ve Zlíně 20.srpna 2005 Ing. Michal FORST, Lenka ZLÁMALOVÁ tiskové středisko Barum rally Z
|