Barum rally Zlín vládne Travaglia. Joseph a další havarovali 21.8.2005 16:18 - tisková zpráva
První etapa Barum rally Zlín se svými 154 kilometry rychlostních zkoušek dokonale prověřila startovní pole a nebyla nouze o velká překvapení. Náročnou zkoušku lidského umu i techniky dokončilo 72 posádek. Mnohé z již odpadnuvších však v druhé etapě nastoupí v rámci systému Super Rally. Ve startovní listině nalezneme 89 dvojic.
Už první rychlostní zkouška sobotního rána se stala osudnou pro jednoho z hlavních favoritů. Loňský vítěz barumky Francouz Simon Jean-Joseph vycestoval ven z trati a ztráta tří a tři čtvrtě minuty znamenala zároveň i ztrátu naděje na letošní triumf. Velké překvapení přichystal českým fanouškům jihlavský Martin Prokop, který zvládnul nejrychleji průjezd Pinduly a propracoval se do čela soutěže. „Hodně to klouže, hodně. Ale jedeme, co to jde,“ komentoval flegmaticky Prokop.
Na RZ3 sice vyhrál Jean-Joseph, vedení se ovšem ujal Renato Travaglia, který až do konce první etapy před sebe nikoho nepustil. „Auto funguje skvěle a neměli jsme žádné problémy,“ prozradil recept Travaglia. Velmi vyrovnaný souboj o druhé místo spolu sváděli Prokop s Bassem, ale jen do chvíle, než italský pilot hlásil problémy s podvozkem. Basso ztratil rozhodující vteřiny při druhém průjezdu Slušovic, což ovšem dalo vzniknout nejnapínavějšímu souboji prozatímního průběhu pětatřicátého ročníku Barum rally Zlín. Trojice jezdců aspirujících na třetí místo je totiž od sebe vzdálena pouhých 1,6 sekundy! „Uvidíme, jak to půjde zítra. Abychom za sebou udrželi Bassa, to by muselo zapršet,“ prorokuje před druhou etapou průběžně třetí Jan Kopecký.
Několik vážných kandidátů na medailová umístění ale nástrahy první etapy nezvládlo. V poslední rychlostní zkoušce havaroval i Simon Jean-Joseph, který při své stíhací jízdě stačil v sobotu vyhrát dvě vložky a z 98. místa se stačil propracovat až na 16. příčku. On i spolujezdec vyvázli z nehody bez zranění, kvůli zablokované trati byl ovšem průjezd této rychlostní zkoušky pouze bez přileb.
Pro havárii odstoupili i Jan Votava, Michal Kosciuszko, Michala Solowowa, Vojtěcha Štajfa a Jozefa Béreše zase zradila technika. Mnohé přední jezdce potrápili defekty, Tibora Cserhalmiho připravil o možnost bojovat o vítězství, Josef Peták si k defektu navíc připsal i výlet do příkopy a je ze hry o medaile také definitivně vyřazen.
Barum rally Zlín pokračuje v neděli neméně náročnou etapou s šesti rychlostními zkouškami o celkové délce 110 ostrých kilometrů.
Výsledky 35. Barum rally Zlín po I. etapě:
1. R. Travaglia - F. Zanella |
(Renault Clio S1600) |
1:12:29,1 |
2. M. Prokop - P. Gross |
(Suzuki Ignis S1600) |
+ 31,6 |
3. J. Kopecký - F. Schovánek |
(Mitsubishi Lancer EVO VII) |
+ 1:01,2 |
4. G. Basso - M. Dotta |
(Fiat Punto S1600) |
+ 1:02,4 |
5. V. Pech - P. Uhel |
(Mitsubishi Lancer EVO VIII) |
+ 1:02,8 |
6. V. Arazim - J. Gál |
(Mitsubishi Lancer EVO VIII) |
+ 1:15,0 |
7. M. Cais - P. Ondrejčík |
(Mitsubishi Lancer EVO VII) |
+ 1:35,8 |
8. M. Jandík - R. Chrastecký |
(Mitsubishi Lancer EVO VII) |
+ 1:40,7 |
Ve Zlíně 20.srpna 2005 Viktor HAUSKNOTZ tiskové středisko Barum rally Zlín
|