Kolotoč ME cestovních vozů se rozjede za pár dní Pavel Jelínek
Kolotoč závodů Mistrovství Evropy cestovních vozů se rozjede už za pár dní, můžeme se tedy podívat, na co se v ročníku 2004 můžeme těšit.
Svou přihlášku do seriálu podalo 14 týmů s celkem 26 vozy. Chybět bude švédské Volvo, přihlášeny jsou však dvě nové značky. Tou první jsou Peugeoty 307 GTi dánského týmu Peugeot Sport Engineering s mladými jezdci Jasonem Wattem a Janem Magnussenem. Německý RS Line Sport Team nasadí dva Fordy Focus ST 170, s kterými budou jezdit mladík Sebastian Grunert a Roland Asch (vítěz německého Porsche Cupu, mistr Německa v závodech do vrchu). S nepříliš velkými úspěchy se mistrovství pravidelně zúčastňují vozy Honda Civic, letos v počtu tří exemplářů.
Prorazit zkouší Seat, letos dokonce se dvěma týmy a čtyřmi vozy. Za jejich volanty budou usedat mimo jiné pravidelní účastníci seriálu Rickard Rydell, Gianni Morbidelli nebo Jordi Gené. Největší souboje se však očekávají mezi továrními týmy BMW a Alfa Romeo. Prvně jmenovaní mají letos nejsilnější zastoupení, když za volanty BMW uvidíme 9 jezdců z šesti týmů. Špičkou by měl být německý BMW Team Deutschland Schnitzer Motorsport (mimochodem, tým založený už v roce 1963) se jmenovci Jörgem a Dirkem Müllerem. Více úspěchů má na kontě zatím Jörg, který v předchozích dvou letech skončil v šampionátu druhý, minulý rok dokonce jen těsně o jeden bod. Třetí celkově loni skončil Angličan Andy Priaulx (BMW Team Great Britain), který už má doma tituly i z motokrosu či závodů do vrchu. Ze známých jmen budou bavorskou značku reprezentovat Alessandro Zanardi nebo Tom Coronel, z Nizozemí pochází jediná žena ve startovním poli Paulien Zwart. Vozy italské značky Alfa Romeo jsou již od obnovení mistrovství v celkovém hodnocení stále neporaženy.
Červené barvy letos sice hájí jen dva týmy, každý se třemi vozy, ovšem v sestavě továrního Alfa Romeo Autodelta najdeme mistra Evropy z roku 2003 Gabriele Tarquniho a mistra Evropy z roku 2001 a 2002 Fabrizia Giovanardiho. Ten v loňském roce zkoušel štěstí s BMW, ale dosáhnul pouze na celkové 9. místo. Trojici doplňuje jednadvacetiletý Brazilec Augusto Farfus, loňský vítěz Euro Series F3000 .
Kalendář doznal oproti loňsku výrazných změn, stejně jako v minulých letech je totožný s kalendářem šampionátu FIA GT. Obě tato mistrovství jsou součástí tzv. Super Racing Weekendu. Startuje se již za dva týdny v italské Monze, novinkou je poslední, desátý závod, který je naplánován na 9.října do Dubaje. Brno v kalendáři letos naštěstí opět nechybí, závod se pojede 30.května.
Více na www.eurostc.com nebo www.superracingweekend.com
Kamil Dušek
|