Ford chce na německém asfaltu na stupně vítězů 22.8.2005 10:37 - tisková zpráva
Německá Rally (25. – 28. 8. 2005)
Tisková zpráva - preview
BP-Ford chce na asfaltu stupně vítězů
Sedm měsíců a devět soutěží - tak dlouhá byla série šotolinových soutěží letošního seriálu MS v rally. Posádky týmu BP-Ford Toni Gardemeister / Jakke Honkanen a Roman Kresta / Jan Tománek se nyní po dlouhé době vracejí na asfaltový povrch. OMV ADAC Rallye je prvním podnikem začátku "asfaltové sezony". Během posledních šesti soutěží se na zpevněném povrchu pojede třikrát.
Jedinou letošní soutěží s příchutí asfaltu byla zatím lednová Rallye Monte Carlo. Pro nové jezdce týmu BP-Ford to byl úspěšný vstup do sezony, když oba dosáhli na bodované umístění. Toni Gardemeister dojel na druhém místě a Roman Kresta skončil osmý. Tratě německé soutěže by se od alpských asfaltových silnic nad Monte Carlem nemusely příliš lišit.
Centrem soutěže je starobylé městečko Trier na rozhraní Německa, Lucemburska a Francie. Charakter tratí se bude měnit každý den, což bude vyžadovat pro každou etapu rozdílné nastavení vozů.
První etapa se bude proplétat úzkými a rozbitými silnicemi mezi vinicemi v Moselském údolí, se spoustou úzkých zatáček. Závěrečný den přivede posádky na širší a rychlejší silnice v regionu Saarland. Za mokra budou však i ony velmi kluzké a zrádné.
Sobotní etapa se bude odehrávat v bývalém vojenském prostoru Baumholder, který nabízí podmínky nesrovnatelné s kteroukoli jinou soutěží MS. Rychlý, široký asfalt kontrastuje s rozbitým betonem, na kterém velmi trpí pneumatiky Michelin i samotné Focusy RS WRC. Cesty jsou lemovány betonovými bloky, které původně sloužily jako protitankové zátarasy. Každý z nich číhá na potrestání sebemenší jezdcovy chyby. Směs šotoliny a písku na povrchu asfaltu a betonu je velmi kluzká. Třicetiletý Gardemeister pojede v Německu již počtvrté. Loni mu v cíli patřilo sedmé místo. "Pokud se počasí každou chvíli mění, je to velmi náročná soutěž. V minulosti jsme tu ale zajížděli slušné časy a doufám, že letos to bude podobné. Nejhorší jsou úseky na Baumholderu, zvláště když prší a všude je spousta neuvěřitelně kluzkého bláta. Taková jízda mezi betonovými bloky mi nic moc neříká," uvažuje Toni.
Finská posádka má za sebou více než 500 kilometrů speciálních testů. "Během našeho testování bylo hodně mokro a poslední předpověď počasí hlásí sucho, což nám zrovna nenahrává. Focus WRC je ale na asfaltu dobrý a proto věřím v umístění na stupních vítězů. Myslím, že máme dobrou šanci toho dosáhnout," dodává.
Roman Kresta zatím odstartoval do Německé rally dvakrát, cíl však nespatřil ani jednou. "Pokud všechno půjde hladce, věřím, že máme šanci na dobrý výsledek," říká 29ti letý Čech. "Kvůli nepředvídatelnému počasí je to velmi náročný podnik, ale naše poslední testy byly fantastické. Počasí se nám během dvou dní velmi měnilo a vystřídaly se snad všechny podmínky, jaké si z minulosti pamatuji. Poprvé jsme testovali Focus WRC na asfaltu a byl to pro mě neuvěřitelný pocit."
Kresta se neobává jakýchkoli komplikací po šestiměsíční pauze svého spolujezdce Jana Tománka, který se k němu do kokpitu vrací. "Oba se s Jendou na další společný start velmi těšíme. Nedělní etapa bude hodně podobná podmínkám, jaké známe z České republiky, takže se tu budeme cítit jako doma! Díky dvěma minulým startům máme i dobré rozpisy," říká Kresta.
"Jsem také rád, že budeme mít k dispozici průzkumné posádky, protože volba pneumatik tu bude klíčová. Chceme být schopni jet opravdu naplno," dodává.
Slavnostní start v historické části Trieru Porta Nigra zahájí celou soutěž ve čtvrtek večer. V pátek na jezdce čeká úvodní etapa, která je zavede na zrádné silnice mezi vinicemi.
Druhá etapa je nejdelší. Po náročných úsecích na Baumholderu bude jejím závěrem divácká rychlostní zkouška St Wendel. Na její trať se posádky vrátí i v neděli, po absolvování třetí etapy v regionu Saarland. Celková délka soutěže je 1298.25 km, z nichž bude 355.40 měřených.
Martin Linhart,
Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com
|