Josef Sedláček míří za titulem ve Fabia Rallye Cupu 2005 23.8.2005 21:27 - tisková zpráva
Už jen teoreticky může přijít o celkové vítězství ve 3. ročníku Škoda Fabia Rallye Cupu Josef Sedláček. Svoji suverenitu potvrdil i při nejtěžším domácím podniku – Barum Rallye Zlín. Celou soutěží prošel jako jediný bez nejmenšího zaváhání a v bodování poháru má před druhým Novákem náskok 33 bodů. Navíc nejhorší umístění v sezóně se v hodnocení škrtá, a protože Sedláček jako jediný zatím pokaždé soutěž dokončil, může si dovolit luxus jednou cílem neprojet. Jen dvě nuly v řadě a současně alespoň jedno první a jedno druhé místo Nováka by mohlo Sedláčka o vítězství připravit.
Ve Zlíně dojel Antonín Novák v letošních soutěžích Fabia Cupu počtvrté za sebou druhý a upevnil si druhé místo před Ladislavem Kopelentem i celkově. Čtvrtý zůstává Lubomír Vokál a pátý Simon Hughes, který po třech nulách v řadě soutěž konečně absolvoval až do cíle a boj o stupně vítězů ještě nevzdává.
Ve Zlíně se jelo premiérově systémem super rallye. „Tento způsob hodnotím jednoznačně jako přínosný,“ uvedl promotér Škoda Fabia Rallye Cupu ing. Miroslav Levora z firmy Auto Power. „Opět se bojovalo do posledních metrů a díky systému super rallye i druhý den soutěžilo všech sedm posádek v identických fabiích. Navíc osmou pohárovou fábii pilotoval Pavel Mika, a i když startoval mimo klasifikaci Škoda Fabia Rallye Cupu, skončil ve třídě A5 na skvělém třetím místě,“ dodal ing. Levora. Rozdíly v celkovém hodnocení, především mezi druhým až pátým místem, nejsou veliké, a tak ve zbývajících dvou soutěžích – v Příbrami a v Třebíči – bude ještě o co bojovat.
Ohlasy po Barum Rallye:
Josef Sedláček, vítěz Fabia Cupu: „Barumka byla pěkná, soutěž se nám líbila. Od Bohemia Rallye jsme startovali jen jednou, v Pačejově jsme navíc s Renaultem Clio Sport skončili v kotrmelcích, a tak jsme ve Zlíně začali jako obvykle zvolna. Nechtěli jsme udělat hned v prvních vložkách nějakou hloupou chybu a poničit vůz.
Od soboty jsem za to už vzali a vyhrávali jednu zkoušku za druhou, získali výrazný náskok a mohli jsme si dovolit zase zvolnit a jet už jenom na jistotu. I se druhým místem ve třídě jsme spokojeni, vítěz A5 ve Zlíně Mr. Cimbu nás ohrozit nemůže.“
Antonín Novák, v cíli druhý: „S umístěním jsem spokojený, ale tenhle výsledek patří mým mechanikům. Klobouk dolů před jejich výkonem! V každém servisu se mnou měli problém, v každém servisu závodili s časem, ale pokaždé odvedli skvělou práci. Navíc nás do hry vrátil systém super rallye a měli jsme i štěstí, protože v případě zrušené 9. RZ sportovní komisaři rozhodli neudělovat penalizace. V domácím prostředí nikdy nejsme bez potíží.... Teoreticky se ještě můžeme pokusit i o celkové prvenství, spíš se ale budeme snažit udržet druhé místo. Snáz se bude počítat po Příbrami.“
Lubomír Vokál, dojel třetí: "Tratě rychlostních zkoušek byly super, ale my jsme měli problémy s autem, tak nás to bohužel moc nezajímalo. V neděli už to bylo lepší, díky systému super rallye jsme se mohli svézt dál, ale nebylo s kým závodit, jen s Lešanským. Toho se nám nakonec podařilo předstihnout, ale se čtvrtým místem spokojený nejsem, chtěl jsem skončit druhý. Celkově nás dělí od druhého místa dvacet bodů a pokud Nováka nezklame ve zbývajících soutěžích auto, asi už se ztráta dohnat nedá. Ale třetí místo je pro nás reálné, o to se ještě chceme porvat!“
Dušan Lešanský, v cíli pátý: „Byla to hodně těžká soutěž, taková rozbíječka na auta. Vložky Pindula a Troják jsou pověstné... My jsme jeli Barumku poprvé a naším cílem bylo dojet. Jsem rád, že jsme ho splnili. Auto jsme nehnali a vyplatilo se nám to, byli jsme chvíli dokonce druzí, ale první Troják jsme jeli bez posilovače a pak jsme měli na 11. RZ defekt, ztratili téměř pět minut a propadli až na páté místo. Ale musím být spokojený, na špičku a časy, které jezdí Sedláček, Hughes a další, ještě zdaleka nemám.“
Ladislav Kopelent, šestý, celkově je třetí: „Co k tomu mám říct? Když řadím z dvojky na trojku a praskne po čtyřech rychlostních zkouškách poloosa, bylo to špatným řazením? Asi těžko... Zřejmě byla vada někde v železe. Byla to soutěž, ve které chybu neudělal pilot ani spolujezdec, ale přesto jsme nabrali patnáctiminutovou ztrátu. Na druhou stranu systém super rallye nám umožnil dojet do cíle, ale měli jsme smůlu.
Také ostatní měli problémy, Hughes podobně jako my s poloosou, ale mohl jet dál, Novák dvakrát ohnul kolo, ale bylo to o tři vložky později... Bude-li nám auto dojíždět, můžeme se ještě zkusit poprat o druhé místo, neduhy techniky nás ale nesmí srážet zpátky. Jinak tratě ve Zlíně byly moc hezké a organizace soutěže rovněž.“
Výsledky Fabia Cupu při Barum Rallye Zlín:
1. Josef SEDLÁČEK, Roman VOREL 2:36:38.9 hod. (celkem 35., skupina A 15., třídě A5 2.)
2. Antonín NOVÁK, Jiří VAJĎÁK +5:14,7 min. (celkově 44., A 18., A5 4.)
3. Simon HUGHES, Glenn PATTERSON +6:21,0 min. (celkem 46., A 20., A5 6.)
4. Lubomír VOKÁL, Ondřej NOVÁK +9:44,2 min. (celkově 51., A 22., A5 7.)
5. Dušan LEŠANSKÝ, Mojmír SLÁMA +12:23,2 min. (celkově 52., A 23., A5 8.)
6. Ladislav KOPELENT, Helena KOPELENTOVÁ +15:42,2 min. (celkem 57., A 26., A5 9.)
Miroslav LEVORA, Martin MELOUN odstoupili po 10. RZ kvůli poruše převodovky.
Celkové pořadí po šesté soutěži:
Josef Sedláček 105 b.
Antonín Novák 72 b.
Ladislav Kopelent 60 b.
Lubomír Vokál 52 b.
Simon Hughes 47 b.
Miroslav Levora 30 b.
Dušan Lešanský 24 b.
Daniel Fottera 8 b.
Oficiální stránky Škoda Fabia Rallye Cupu na: www.fabia-cup.cz.
PR
|