Smůla i technické problémy provázely Pavla Kundráta na barumce 23.8.2005 21:59 - tisková zpráva
Obrovská smůla a technické problémy provázely Pavla Kundráta s Františkem Poláčkem na trati 35. ročníku zlínské Barum Rally. Po několikaminutové ztrátě, kterou posádka postupně nabrala v průběhu soutěže, nakonec obsadila desátou příčku ve skupině A i ve třídě A/1600.
Po páteční městské rychlostní zkoušce se naše posádka usadila na třináctém místě průběžného pořadí třídy. Závodit se ale podle očekávání začalo až na náročných sobotních úsecích. Pavel Kundrát se po dvou úvodních sekcích posunul na jedenáctou příčku, při posledním průjezdu rychlostní zkouškou Slušovice však vypovědělo službu servořízení a jezdec musel dokončit sobotní etapu bez něho.
Časová ztráta tak znamenala propad na třinácté místo, ale po odstoupení Josefa Petáka po poslední erzetě českokrumlovská dvojice přenocovala jako dvanáctá. Kromě technických problémů byl ale jezdec rozladěn také ze svého výkonu.
„Dnes byly problémy i ve mně. Prostě se mi nedaří zajíždět konkurenceschopné časy. Navíc auto nejede tak, jak jezdilo a jak by jezdit mělo. Felicie je po optimalizaci, ale startovací program zase nefunguje. Auto vůbec neodjíždí, nemá sílu. Do kopců, kde jsem vloni jezdil na šestku, dávám letos čtyřku.
Udělal jsem sice několik chyb na Pindule, ale se Slušovicemi jsem byl celkem spokojen a i přesto jsme tam dostali od všech hroznou oblož. Na sjezdu do Nových Dvorů jsem při prvním průjezdu jel na pětku, při druhém jsem už letěl na šestku a dole jsem to málem nezastavil… a dostali jsme zase! Nedělám žádné smyky, fakt nevím… “ popisoval průběh první etapy Pavel Kundrát.
„V dlouhém nočním servisu mechanici vyměnili prasklou hadici serva. Když ho pak odvzdušňovali, rupla zase jiná. Abychom vůbec stihli časovku, odjeli jsme i bez tankování a funkčního řízení do cíle. V ranním servisu se podařilo řízení definitivně opravit a mohli jsme opět závodit.“
Radost z fungujícího vozu ale netrvala dlouho. Po bezproblémových Halenkovicích Kundrát utrhl v úvodu RZ Kudlovice řadicí páku a musel vložku dokončit na čtvrtý rychlostní stupeň. Touto kuriózní závadou ztratila posádka týmu Kundrát Motorsport kolem dvou minut a propadla se i za Vlašína na desáté místo.
„Po vložce jsme provedli provizorní opravu. Místo šaltpáky jsme nasadili imbusák a mohl jsem tak řadit i trojku. V servisu kluci řadicí páku přivařili. A aby toho nebylo málo, při dalším průjezdu Kudlovic se rozpadlo ložisko v levém předním kole. To nás zase zpomalilo a byli jsme rádi, že jsme se po třech letech dostali konečně až do cíle.
Nakonec vezeme z Barumky jeden bod, se kterým jsme po pravdě ani moc nepočítali. V podstatě u nás vládne spokojenost, ale i tak to mohlo být daleko lepší,“ konstatoval jezdec.
Tým Kundrát Motorsport teď čeká oprava stávkující techniky před Rally Příbram.
Pavel Kacerovský
Kundrát Motorsport
|