Štefan Rosina bodoval s audi na letišti v Piešťanech 24.8.2005 07:51 - tisková zpráva
MATADOR Cena Slovenska 2005 - Čtvrté a páté místo na letišti
Body za jedno páté a jedno čtvrté místo do hodnocení slovenského okruhového šampionátu si o uplynulém víkendu připsal Štefan Rosina ml. S týmovým vozem AUDI A4 ST se účastnil dalšího mistrovského podniku, který se jel na speciálně vytyčené trati v areálu letiště v Piešťanech.
„Vlastně jsem předem počítal s tím, že soupeři na mnohem silnějších vozech, s nimiž jsem tentokrát jel v jedné třídě, budou na jednoduchém okruhu s dlouhými rovinkami ve velké výhodě. A skutečně to tak bylo,“ konstatoval po víkendu Štefan. „Když si vezmu, že například Porsche disponuje výkonem 480 koní a naše AUDI jich má pod kapotou 290, právě při charakteru piešťanské závodní dráhy bylo mé umístění maximem možného,“ dodal. Na trati, která měřila 4400 metrů, bylo všeho všudy sedm zatáček a dvě šikany.
Kromě zmíněných strojů Porsche zde na startu byl například i Viper Miro Konopky, Machánkův pronajatý Mercedes Benz CLK z DTM, či Liedlovo AUDI TT z DTM a několik dalších speciálů. Jejich výkonová převaha se tedy pochopitelně nedala překonat. Přesto Štefan v jednom z měřených tréninků dosáhl dokonce třetího nejlepšího času. V sobotním prvním závodě se pak umístil na páté pozici.
Také ve druhé jízdě předvedl vyrovnaný a čistý výkon. Když jeden ze soupeřů dokázal i na velice jednoduché trati chybovat a dalšího potkaly technické problémy, posunul se púchovský pilot na čtvrté místo. Je nutné ještě připomenout, že jinému ze soupeřů, který jel na srovnatelném voze AUDI, dokázal Štefan během čtrnácti závodních kol nadělit víc, než minutu!
„To všechno bylo ale dané opět hlavně perfektně připraveným autem. Zase musím jen upřímně poděkovat všem mechanikům Bohemia Racing Teamu za profesionální práci a celé stáji za zázemí. Ony vůbec podmínky a infrastruktura na letišti moc neodpovídaly běžným potřebám závodění, navíc bylo skutečně velké teplo.
Rád bych taky připomněl, že do druhého závodu jsme obuli naše nové matadorské devatenáctipalcové sportovní pláště, jejichž vývoj od posledního testování opět pokročil vpřed. A musím konstatovat, že jsme se zase o velice slušný kus přiblížili konkurenci,“ řekl Štefan.
Na odpočinek teď bude mít mladý pilot jen několik málo dní, protože už následující víkend, 26. – 28. srpna bude nabitý závodní kalendář letošní sezóny pokračovat, tentokrát na maďarském Hungaroringu, kde bude mít slovenský okruhový šampionát své další dějství. „A do Maďarska se opravdu hodně těším. Ta trať je hodně technická a to pro AUDI bude před silnými stroji soupeřů znamenat jasnou výhodu. Doufám, že si tam spravím chuť a chci pro to udělat maximum,“ uzavřel Štefan Rosina.
(21.8. 2005)
K dispozici je nově také stávající bodová situace v podnicích, kterých se tým účastní. Zde je krátký přehled:
ČP - Škoda OCTAVIA Cup 2005: * POHÁR JEZDCŮ: Gottwald Jiří 4.místo Paasonen Jani 6.místo
* POHÁR SOUTĚŽÍCÍCH: BRT 4.místo
Mezinárodní Mistrovství ČR 2005: * TŘÍDA D4 2000: Rosina Štefan, jr. 1.místo Maděryč Milan 2.místo
* POHÁR TÝMŮ: BRT 5.místo
Mistrovství Slovenské Republiky 2005: * D4 NAD 2000: Rosina Štefan, jr. 2.místo
* POHÁR JUNIORŮ: Rosina Štefan, jr. 1.místo
FIA Central Europe Zone Trophy 2005: Rosina Štefan, jr. 3.místo
|