www.car.cz
 

Jirka Volf si na narozeninový produkční lancer rychle zvykal
     25.8.2005 21:17 - tisková zpráva


Ačkoliv hlavní prioritou posádky Jiří Volf – Petr Novák byla účast v domácím mistrovství v rallysprintech, nabídka startu na Barum rally a skutečnost, že se posádce podařilo tuto náročnou soutěž dokončit, byly pro Jiřího Volfa krásným dárkem k sobotním narozeninám.

 

Na start soutěže nastupovala dvojice Volf – Novák tentokrát pod hlavičkou týmu MIVA Motorsport se sice zcela nově postaveným vozem Mitsubishi Lancer, ovšem na českých tratích pomalu dosluhující šesté evoluce. Jako u každého nového soutěžního vozu bylo otázkou času, kdy se projeví ‚dětské nemoci‘ a jak vážné budou. Studená sprcha přišla už při úvodní městské rychlostní zkoušce v centru Zlína.

 

„Ve druhé polovině druhého okruhu nám praskl na obalu diferenciálu zadní koš a diferenciál začal mlátit o karosérii, takže jsme museli zbytek vložky trošku vypustit,“ smutnil po dojezdu do první servisu Jirka Volf.

 

Závadu se v sobotním ranním servisu mechanikům naštěstí podařilo odstranit, ovšem za cenu překročení časového limitu; posádka proto vyrážela do dalších bojů zatížena třicetisekundovou penalizací.

 

V průběhu úvodní etapy Volf s Novákem postupně zrychlovali a prokousávali se do vyšších pater průběžné klasifikace. Dařilo se především na Pindule a na Trojáku, naopak úplně ke spokojenosti posádky nevyšel ani jeden průjezd RZ Slušovice. „Tam je to prostě hrůza. Nevím, čím to je. Já prostě nemám rád takové ty kravinky mezi obrubníky. Myslím si, že v rychlých pasážích už jsme rychlí i my, ale jak se začne blbnout mezi obrubníky, vždycky něco pokazím. Buď to přetočím, nebo jsem pozdě na brzdách. Prostě Slušovice mi vůbec nejdou,“ přiznal brněnský jezdec.

 

Ještě lépe si Jiří Volf s Petrem Novákem v neděli, kdy na jednotlivých úsecích zajížděli časy v první dvacítce absolutního pořadí a začali svádět pěkný souboj s Petrem Poulíkem startujícím s Lancerem stejné evoluce. Na předposledním měřeném úseku ale posádka zažila pernou chvilku s dobrým koncem.

 

„Na předposlední vložce jsem udělal vyloženou jezdeckou chybu. Ve chvíli, kdy jsem šel na brzdy, se auto dostalo do smyku. Při protimanévru zhasl motor a vyvezli jsme se do křoví, kde jsme zůstali viset patnáct dvacet vteřin. Naštěstí jsme netrefili nic tvrdého a mohli jsme pokračovat. V cíli vložky jsme byli o 2 sekundy dříve než Petr Poulík, proto jsme si věřili i do poslední erzety, že náskok udržíme. 

 

Potkala nás ale neuvěřitelná smůla, když se nám na rovném úseku rozletěla guma. Nic jsem netrefil, o nic nezavadil... Muselo jít o nějakou únavu pneu, protože tlak byl okamžitě pryč. Necelých 6 km jsme jeli po ráfku a to nás opět srazilo zpět ve výsledcích,“ posteskl si Jirka Volf.

 

„Na začátku to byla obrovská ‚učebnice‘. Jirka šel na ‚enko‘ stejně jako na ‚áčko‘, což byla chyba, protože tohle auto vyžaduje úplně jiné zacházení. Tak jsem mu dal pár rad, které z ‚enka‘ mám. Poslechl a pak už to bylo lepší. Pokud se jelo po úzkém v lese, tak to byl místy i pěkný sport, tam jsme dělali i časy. Horší to bylo na širokých cestách. Ale myslím si, že kdyby Jirka sedl do pořádného ‚enka‘, tak se posuneme hodně vysoko,“ chválil svého jezdce navigátor Petr Novák.

 

Nyní se již upínají myšlenky celého týmu k domácí Böttcher Rally Vyškov (2. – 3. září 2005), kde by chtěli Jiří Volf a Petr Novák se Škodou Octavia WRC prohnat a pozlobit českou soutěžáckou špičku.

 

 

Volf Media Servis

-zz-


 
 
Fotogalerie:   Valaška 2005 od sportfoto.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose