České duo s továrním fordem po shakedownu uzavírá první desítku 25.8.2005 21:29 - tisková zpráva
Nejrychlejší jezdcem na dnešním shakedownu byl Francois Duval s vozem Citroën Xsara WRC. Druhý skončil Stéphane Sarrazin s vozem Subaru Impreza WRC a třetí Petter Solberg. Sébastien Loeb ztratil na svého kolega přes dvě a půl vteřiny.
Na trať shakedownu se snášel hustý déšť, tudíž to jezdci neměli vůbec jednoduché. Takové počasí si částečně pochvaloval Armin Schwarz, který zajel velmi dobrý šestý čas. „V sobotu by mi déšť nevadil. Viděl bych v tom spíše určitou výhodu.“
Český jezdec v barvách továrního týmu BP-Ford WRT Roman Kresta zajel na shakedownu desátý nejlepší čas. Jeho týmový kolega Toni Gardemeister skončil jedenáctý. Skvělého čtrnáctého času dosáhl Štěpán Vojtěch a nechal za sebou dokonce Manfreda Stohla, Chrise Atkinsona a trojku týmu Ford, Daniho Solá.
Škodovák Alexandre Bengué skončil dvanáctý a trojka českého týmu Jan Kopecký osmnáctý. Jeho čas byl o čtyři vteřiny horší, než Štěpána Vojtěcha s obstarožním Peugeotem 206 WRC.
Výsledky čtvrtečního shakedownu:
1. Duval (Citroën Xsara) 1:49.3 min
2. Sarrazin (Subaru Impreza) 1:49.7
3. Solberg (Subaru Impreza) 1:50.3
4. Grönholm (Peugeot 307) 1:51.1
5. Märtin (Peugeot 307) 1:51.2
6. Schwarz (Škoda Fabia) 1:51.6
7. Galli (Mitsubishi Lancer) 1:52.1
8. Loeb (Citroën Xsara) 1:52.2
9. Rovanperä (Mitsubishi Lancer) 1:53.2
10. Kresta (Ford Focus) 1:54.0
11. Gardemeister (Ford Focus) 1:54.4
12. Bengué (Škoda Fabia) 1:54.7
13. Bernardi (Peugeot 206) 2:01.5
14. Vojtěch (Peugeot 206) 2:05.9
15. Stohl (Citroën Xsara) 2:06.5
16. Atkinson (Subaru Impreza) 2:07.2
17. Solá (Ford Focus) 2:08.3
18. Kopecký (Škoda Fabia) 2:09.8
19. Pons (Citroën Xsara) 2:09.9
Zpracoval: RV FFK
Roman Kresta: Líbí se mi živé přenosy
Start prvního asfaltového podniku se velmi rychle blíží a Roman Kresta tak bude mít před sebou velikou možnost ukázat, že je skvělým jezdcem a patří do světové špičky. Německou rally již několikrát jel a dosahoval na ní kvalitních časů. Na shakedownu zajel slušný desátý čas.
Na shakedownu jsi měl poslední možnost provést úpravy na svém voze. Jak to šlo? „Takže, shakedown jsem si projel celkem třikrát. Dvakrát ještě na suchu a potřetí už začalo pršet. Zvolnil jsem, protože jsem byl na slickách.“
„Nechtěl jsem již jezdit za deště, protože pneumatik je málo a je zbytečné si sjíždět novou sadu. Pokud bude i o víkendu pršet, tak by mohly chybět. Na mokru použiji nastavení vozu Toniho, který testoval za deště nebo si vezmu nastavení z loňska. Uvidíme,“ řekl na úvod Kresta.
„Jinak nebyl žádný problém a těším se na start. Taktiku před soutěží budeme s Malcolmem Wilsonem probírat zítra ráno. Podle toho se zařídím,“ pokračoval pilot Fordu.
V letošním roce jsou v Německu povoleni špióni. Kdo ti jej bude dělat? „Jako za starých časů to bude Jarda Starý a Jan Možný. Počítám, že bude vše naprosto v pohodě, jako tomu bývalo i v minulosti.“
V celém světě jsou nyní v módě super speciální rychlostní zkoušky a to nejen na stadiónech, ale také ve městech. Jaký ty máš na ně názor? „Pamatuji se, že vloni v Německu jsem jednu takovou vyhrál. Celkem se mi líbí, ale rozhodně dávám přednost klasickým rychlostním zkouškám. Vím, že se něco podobného jelo na Barumce a slyšel jsem, že to přilákalo tisíce fanoušků. Určitě to byla pěkná podívaná. Já jsem se bohužel na Barumku nemohl jít podívat, jelikož jsem byl v Anglii.“
„Co se mi ale hodně líbí, je živý přenos, který je plánován na neděli ze super speciálky. Je to vždy dobré, když se něco takového podaří uskutečnit, protože to mohou sledovat tisíce lidí doma u televizních obrazovek. Určitě to bude skvělý zážitek,“ doplnil Čech.
„Na závěr nesmím zapomenout poděkovat fanouškům z České republiky, kterých se u trati shakedownu sešlo několik stovek. Viděl jsem mnoho českých vlajek. Těším se, že je uvidím také podél trati po celý víkend,“ dodal na závěr Kresta.
Zpracoval: RV FFK
|