Kresta tvrdí: V Německu jsou podobné cesty jako u nás 26.8.2005 12:18 - tisková zpráva
Po sedmi měsících a devíti soutěžích na nezpevněných površích čeká posádky BP-Ford World Rallye Teamu na asfalt při OMW ADAC Rallye. Německá soutěž, kde se k Romanu Krestovi vrací Jan Tománek, zahajuje asfaltovou sezonu, tři ze zbývajících šesti soutěží se jedou na tomto typu povrchu.
Po sedmi měsících a devíti soutěžích na nezpevněných površích čeká posádky BP-Ford World Rallye Teamu na asfalt při OMW ADAC Rallye. Německá soutěž, kde se k Romanu Krestovi vrací Jan Tománek, zahajuje asfaltovou sezonu, tři ze zbývajících šesti soutěží se jedou na tomto typu povrchu.
Světový šampionát v rallye je již ve své druhé polovině, ale jen úvodní podnik v Monte Carlu nabídnul asfaltové cesty. Noví členové týmu BP-Ford tam absolvovali úspěšnou premiéru, Toni Gardemeister dojel druhý, Kresta skončil osmý. Německé cesty se nemohou zas až tolik lišit od asfaltu v alpských horách, kde se jelo Monte Carlo.
Základna soutěže je v okolí Trevíru, nejstaršího německého města, a zároveň jen kousek od francouzských a lucemburských hranic. Rychlostní zkoušky se odehrávají ve třech odlišných oblastech, nastavení vozu tak musí být pro každý den jiné. Úvodní etapa vede po hrbolatých a úzkých cestách ve vinicích Mosel, rychlé rovinky jsou přerušeny ostrými vracečkami nebo křižovatkami. Zatáčky jsou zakryty vzrostlými keři vinné révy a cesta je po natahání nečistot kluzká. Rovnější cesty v Saarlandu, kde se jede poslední etapa, jsou plynulejší a celkově rychlejší, ale také jsou úzké a za mokra kluzké.
Druhá etapa se jede ve vojenském prostoru Baumholder, který sloužil pro výcvik tankových jednotek USA, a na jezdce čekají podmínky, která nemají v celém šampionátu obdoby. Rychlý, široký asfalt kontrastuje s hrbolatým a drsným betonem, což bude vyžadovat vysokou životnost pneumatik Michelin, které jsou obuty na vozech Focus RS. Masivní kamenné obrubníky známé jako Hinkelsteine, byly využívány pro udržení tanků na cestách, lemují většinu cest. Na krajích cest jsou připraveny potrestat sebemenší chybu. Také asfalt je špinavý s nánosem štěrku a písku, vozovka je kluzká za sucha a záludná za mokra.
Kresta v Německu startoval dvakrát, bohužel musel v obou soutěžích odstoupit. „Jsem si jistý, že pokud všechno půjde dobře, můžeme získat dobrý výsledek,“ říká Kresta. „Kvůli nepředvídatelnému počasí je to těžká soutěž, ale náš předchozí test na nastavení vozu proběhnul fantasticky. Po oba dny jsme měli smíšené podmínky, bylo to hodně podobné tomu, jak bylo v průběhu této rallye v minulých letech. Bylo to poprvé, kdy jsem testoval Ford Focus RS WRC na asfaltu a byl to neuvěřitelný pocit.“
Český jezdec nemá obavy z toho, že s navigátorem Janem Tománkem pojedou po šestiměsíční přestávce. „Jan a já se těšíme na to, že budeme spolu zase závodit. Cesty, na kterých se pojede v neděli, jsou hodně podobné těm v České republice, takže se tam oba budeme cítit jako doma. Z minulých dvou startů máme solidní rozpisy,“ pokračuje Kresta. „Jsem rád, že budeme mít špiony, protože volba pneumatik bude kritická a chtěli bychom jet co nejostřeji.“
BPA
|