Přes výlet mezi hrozny vedou Finové sestavu Fordu na Německé rallye 27.8.2005 06:38 - tisková zpráva
Německá Rally (25. – 28. 8. 2005)
Tisková zpráva – 1. etapa
Obě posádky týmu BP-Ford figurují po první etapě Německé rally mezi šestkou nejlepších. Toni Gardemeister s Jakke Honkanenem jsou pátí, těsně před českou posádkou Roman Kresta / Jan Tománek. Dani Solá se třetím Focusem RS WRC je po prvním dni desátý.
Na úzkých silnicích, vedoucích vinicemi v Moselském údolí, dojel Toni Gardemeister po první sekci do servisní zóny na šestém místě.
"Asi na dvacátém kilometru první rychlostní zkoušky jsem v levé zatáčce vyjel mimo trať do vinice," říká 30ti letý Fin. "Jediné, co jsem viděl, byly hrozny, které nám plácaly do předního skla. Když jsme zastavili, musel jsem dlouho stírat, abychom viděli ven. Vůbec jsem nevěděl, kudy se dostat zpátky na trať, ale nakonec jsme nějak vyjeli. O nějaké dráty jsem tam propíchl levou přední a pravou zadní pneumatiku. Všechno se navíc odehrálo před zraky mého manažera..."
Narozdíl od dopoledne, kdy jel na měkkých pneumatikách, použil Gardemeister pro odpolední průjezdy stejných rychlostních zkoušek tvrdou směs. Od Pettera Solberga na čtvrtém místě ho po prvním dni dělí 5,9 sekundy. "Byl to takový den napůl. Nemohl jsem zrychlit, i když jsem se o to snažil. Možná je to tím, že na suchém asfaltu nemám s autem tolik zkušeností. Zítřek bude těžký a dlouhý. Doufám, že se mi podaří zrychlit a posunout se pořadím vzhůru," dodává.
Ke Krestovi se po osmi zmeškaných soutěžích vrátil spolujezdec Jan Tománek. Staronová posádka byla po prvních třech měřených úsecích na pátém místě. "Na zablácených úsecích první rychlostní zkoušky jsem si zažil pár horkých chvilek i přesto, že jsem ani trochu neriskoval," říká 29ti letý Kresta. "Na druhé erzetě jsem zase tvrdě najel na násep u silnice, ale s tím nebyl žádný problém. Hodně jsem ztratil také za Manfredem Stohlem, který vyjel mimo trať a vrátil se na ni zpátky právě přede mnou. Na silnici byla spousta diváků, kteří se chtěli na Manfreda podívat zblízka a nevšimli si, že jedu hned za ním. Byla škoda, že jsme nemohli tento úsek projet naplno, protože podmínky na trati přesně seděly našim pneumatikám."
Dalších 20 sekund ztratil Kresta na první rychlostní zkoušce odpolední sekce. "Byl jsem příliš rychlý do série levotočivých zatáček a najel jsem Jendovou stranou do balíků slámy. Bylo štěstí, že nás to nestálo více času a nebýt těchto chyb, mohli jsme být možná čtvrtí", dodává.
Druhá etapa je nejdelší z celé rally. Většina jejích tratí vede bývalým vojenským prostorem Baumholder s nebezpečnými betonovými protitankovými zátarasy kolem nich. Posledním měřeným úsekem sobotní etapy bude divácká rychlostní zkouška St. Wendel. Celkem na posádky čeká 145,94 měřených kilometrů.
Pořadí po 1. etapě Německé rally
1. S Loeb/D Elena Citroen Xsara 1hr 09min 54.0sec
2. F Duval/S Smeets Citroen Xsara 1hr 10min 05.7sec
3. M Grönholm/T Rautiainen Peugeot 307 1hr 11min 05.5sec
4. P Solberg/P Mills Subaru Impreza 1hr 12min 19.1sec
5. T Gardemeister/J Honkanen Ford Focus RS 1hr 12min 25.0sec
6. R Kresta/J Tománek Ford Focus RS 1hr 12min 31.2sec
7. M Märtin/M Park Peugeot 307 1hr 12min 38.5sec
8. G Galli/G D'Amore Mitsubishi Lancer 1hr 12min 45.5sec
9. A Schwarz/K Wicha Skoda Fabia 1hr 13min 27.6sec
10 D Solà/X Amigo Ford Focus RS 1hr 13min 27.8sec
Martin Linhart, Internet: www.ford.cz,
|