www.car.cz
 

Přes výlet mezi hrozny vedou Finové sestavu Fordu na Německé rallye
     27.8.2005 06:38 - tisková zpráva


Německá Rally (25. – 28. 8. 2005)

 

Tisková zpráva – 1. etapa

 

Obě posádky týmu BP-Ford figurují po první etapě Německé rally mezi šestkou nejlepších. Toni Gardemeister s Jakke Honkanenem jsou pátí, těsně před českou posádkou Roman Kresta / Jan Tománek. Dani Solá se třetím Focusem RS WRC je po prvním dni desátý.

 

Na úzkých silnicích, vedoucích vinicemi v Moselském údolí, dojel Toni Gardemeister po první sekci do servisní zóny na šestém místě.

 

"Asi na dvacátém kilometru první rychlostní zkoušky jsem v levé zatáčce vyjel mimo trať do vinice," říká 30ti letý Fin. "Jediné, co jsem viděl, byly hrozny, které nám plácaly do předního skla. Když jsme zastavili, musel jsem dlouho stírat, abychom viděli ven. Vůbec jsem nevěděl, kudy se dostat zpátky na trať, ale nakonec jsme nějak vyjeli. O nějaké dráty jsem tam propíchl levou přední a pravou zadní pneumatiku. Všechno se navíc odehrálo před zraky mého manažera..."

 

Narozdíl od dopoledne, kdy jel na měkkých pneumatikách, použil Gardemeister pro odpolední průjezdy stejných rychlostních zkoušek tvrdou směs. Od Pettera Solberga na čtvrtém místě ho po prvním dni dělí 5,9 sekundy. "Byl to takový den napůl. Nemohl jsem zrychlit, i když jsem se o to snažil. Možná je to tím, že na suchém asfaltu nemám s autem tolik zkušeností. Zítřek bude těžký a dlouhý. Doufám, že se mi podaří zrychlit a posunout se pořadím vzhůru," dodává.

 

Ke Krestovi se po osmi zmeškaných soutěžích vrátil spolujezdec Jan Tománek. Staronová posádka byla po prvních třech měřených úsecích na pátém místě. "Na zablácených úsecích první rychlostní zkoušky jsem si zažil pár horkých chvilek i přesto, že jsem ani trochu neriskoval," říká 29ti letý Kresta. "Na druhé erzetě jsem zase tvrdě najel na násep u silnice, ale s tím nebyl žádný problém. Hodně jsem ztratil také za Manfredem Stohlem, který vyjel mimo trať a vrátil se na ni zpátky právě přede mnou. Na silnici byla spousta diváků, kteří se chtěli na Manfreda podívat zblízka a nevšimli si, že jedu hned za ním. Byla škoda, že jsme nemohli tento úsek projet naplno, protože podmínky na trati přesně seděly našim pneumatikám."

 

Dalších 20 sekund ztratil Kresta na první rychlostní zkoušce odpolední sekce. "Byl jsem příliš rychlý do série levotočivých zatáček a najel jsem Jendovou stranou do balíků slámy. Bylo štěstí, že nás to nestálo více času a nebýt těchto chyb, mohli jsme být možná čtvrtí", dodává.

 

Druhá etapa je nejdelší z celé rally. Většina jejích tratí vede bývalým vojenským prostorem Baumholder s nebezpečnými betonovými protitankovými zátarasy kolem nich.  Posledním měřeným úsekem sobotní etapy bude divácká rychlostní zkouška St. Wendel. Celkem na posádky čeká 145,94 měřených kilometrů.

 

Pořadí po 1. etapě Německé rally

1.  S Loeb/D Elena   Citroen Xsara   1hr 09min 54.0sec

2.  F Duval/S Smeets   Citroen Xsara  1hr 10min 05.7sec

3.  M Grönholm/T Rautiainen   Peugeot 307   1hr 11min 05.5sec

4.  P Solberg/P Mills   Subaru Impreza  1hr 12min 19.1sec

5.  T Gardemeister/J Honkanen     Ford Focus RS   1hr 12min 25.0sec

6.  R Kresta/J Tománek   Ford Focus RS   1hr 12min 31.2sec

7.  M Märtin/M Park     Peugeot 307    1hr 12min 38.5sec

8.  G Galli/G D'Amore    Mitsubishi Lancer  1hr 12min 45.5sec

9.  A Schwarz/K Wicha   Skoda Fabia  1hr 13min 27.6sec

10 D Solà/X Amigo  Ford Focus RS   1hr 13min 27.8sec

 

 

 

 

Martin Linhart, Internet: www.ford.cz,


 
 
Fotogalerie:   Rallye Deutschland 2005 WRC - Radek Rochelt

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose