Mohutně povzbuzovaný Kresta druhý den v Německu postoupil na páté místo 28.8.2005 09:05 - tisková zpráva
Posádka týmu BP-Ford Roma Kresta a Jan Tománek se dokázala ve druhé etapě Rallye Deutschland probojovat na páté místo a odvděčila se českým fanouškům, kteří je v hojném počtu povzbuzovali. Poslední den je čeká tvrdý boj o udržení pozice s Gigim Gallim, který je těsně za ním.
Dnešní etapa byla tou nejdelší v jedenáctém závodu světového šampionátu v rallye. Jezdce čekalo sedm erzet o celkové délce 145,94 km. Jejich součástí byly i dva průjezdy vojenským prostorem Baumholder, které jsou nejnáročnější v celé soutěži. Neustále se mění povrch vozovky, který místy tvoří asfalt, jinde zase beton, a kamenné obrubníky na kraji cesty jenom dotvářejí charakter jedněch z nejtěžších asfaltových rychlostních zkoušek sezony.
Český jezdec si stejně jako týmový kolega Toni Gardemeister vybral pro celý den středně tvrdou směs Michelinu. V úvodní erzetě dne udržel šesté místo, ale krátce za polovinou zkoušky Panzerplatte vyjel z tratě, ztratil asi 50 sekund a klesnul na sedmé místo. „Vpředu jsem neměl dostatečnou přilnavost a v rychlé levé zatáčce jsem dostal smyk a vyjel z cesty,“ řekl Kresta. „Vůz zapadnul do příkopu a docela dlouho trvalo, než jsme se dostali zpátky na cestu. Nevím, proč jsem přišel o přilnavost, ale bylo zklamáním, že jsem ztratil čas ve chvíli, kdy také ostatní jezdci měli problémy. Mohli jsme se posunout dopředu a místo toho jsme ztratili místo.“
Na počátku odpoledne přetrvávaly problémy s přilnavostí, ale změny geometrie před poslední sérií zkoušek přinesla velké zlepšení a v celkovém pořadí Kresta poskočil na páté místo. „Po změně geometrie se vůz choval daleko lépe a zlepšila se přilnavost,“ pokračoval Kresta. „Ve zkouškách 11 i 12 jsem dostal defekt a poslední zkoušku jsem musel odjet s defektem levé zadní pneumatiky, ale ATS mousse systém od Michelinu fungoval perfektně, udržel pneumatiku nafouknutou a neměl jsem problémy. Zítra to bude velký souboj s Gallim. Těším se na něj, nebude to nic jiného, než maximální útok.“
Výsledky pro druhé etapě
1. S Loeb/D Elena |
F |
Citroen Xsara |
2hr 34min 44.3sec |
2. F Duval/S Smeets |
B |
Citroen Xsara |
2hr 35min 12.2sec |
3. M Grönholm/T Rautiainen |
FIN |
Peugeot 307 |
2hr 36min 32.0sec |
4. M Märtin/M Park |
EE |
Peugeot 307 |
2hr 38min 29.1sec |
5. R Kresta/J Tománek |
CZ |
Ford Focus RS |
2hr 39min 39.7sec |
6. G Galli/G D'Amore |
I |
Mitsubishi Lancer |
2hr 39min 42.1sec |
7. S Sarrazin/D Giraudet |
F |
Subaru Impreza |
2hr 41min 48.6sec |
8. D Solà/X Amigo |
E |
Ford Focus RS |
2hr 42min 02.6sec |
9. P Solberg/P Mills |
N |
Subaru Impreza |
2hr 42min 05.6sec |
10 H Rovanperä/R Pietilainen |
FIN |
Mitsubishi Lancer |
2hr 42min 28.8sec |
BPA
|