Kresta v sobotu potěšil české fanoušky posunem na páté místo 28.8.2005 09:13 - tisková zpráva
Německá Rally (25. – 28. 8. 2005)
Tisková zpráva – 2. etapa
Na páté místo se během druhé etapy Německé rally posunula česká posádky týmu BP-Ford Roman Kresta / Jan Tománek. Povzbuzován bezpočtem krajanů, kteří si udělali 700 kilometrů dlouhý výlet, aby své favority povzbudily, smazal Kresta téměř minutovou ztrátu z dnešního dopoledne. Během poslední etapy ho čeká velký souboj s Gigim Gallim, který je za ním v průběžném pořadí o pouhé 2,5 sekundy.
Španělé Dani Solá a Xavier Amigo klesli z pátého místa na osmé a Toni Gardemeister s Jakke Honkanenem ztratili více než 20 minut hledáním závady na elektroinstalaci svého Focusu RS WRC. Po druhé etapě jim patří 23. pozice.
Kresta i Gardemeister zvolili pro dnešek pneumatiky Michelin se střední tvrdostí směsi. Český jezdec ztratil jednu pozici, když zhruba v polovině rychlostní zkoušky Panzerplatte vyjeli mimo trať. Po ztrátě 50ti sekund byl sedmý.
"Trápil jsem se s přilnavostí na přední nápravě a v rychlé levé zatáčce jsem vylétl z trati," říká Kresta. "Auto sjelo do příkopu a trvalo poměrně dlouho, než jsme se dostali ven. Nevím, proč jsem neměl dostatečný grip, ale byl jsem zklamaný ze ztráty času v momentě, kdy měli problém i ostatní. Mohl jsem se posunout pořadím kupředu, ale naopak jsem jedno místo ztratil."
Ani během druhé sekce se přilnavost nezlepšila a tak přišla na řadu změna geometrie před závěrečnou dvojicí rychlostních zkoušek. "Jakmile jsme geometrii upravili, chování auta se podstatně zlepšilo. Jak na RZ11, tak na RZ12 jsme ale měli defekt a poslední erzetu jsem jel s píchlou levou zadní pneumatikou. Michelin ATS mousse systém ale fungoval perfektně a neměl jsem žádný problém. Zítra nás čeká velká bitva s Gallim a moc se na ni těším. Nezbývá nic jiného, než jet naplno," slibuje Kresta.
Sebedůvěra Soly během dne stále narůstala. Na RZ10 se posunul na páté místo, ale problémy s hydraulikou ho na posledních dvou měřených úsecích stály téměř tři minuty a propadl se na osmou pozici.
"Před RZ12 jsem si zahříval pneumatiky a najednou začal unikat hydraulický olej," vysvětluje Solá. "Musel jsem přepnout na manuální řazení a ztratil jsem i tlak v diferenciálech. Je to zklamání, protože jsem měl dobrou pozici. Před soutěží jsem měl ale v plánu dozvědět se co nejvíce o autu v asfaltové specifikaci a to se mi daří. Jsem rád, že jsem stále ve hře a v učení mohu pokračovat i zítra."
Naděje na bodované umístění skončily pro Toniho Gardemeistera brzy po startu do dnešní druhé rychlostní zkoušky. "Asi na desátém kilometru jsem najel do pravotočivé zatáčky a znenadání se zastavil motor," říká 30ti letý Fin. "Pokoušel jsem se závadu odstranit asi dvacet minut a neustále jsem měl na telefonu naše inženýry. Nakonec se mi podařilo znovu nastartovat. Na trati už ale byly pomalejší vozy a tak jsem ztrácel další sekundy. Teď už mi zbývá pouze dojet do cíle. Není to nic příjemného, ale patří to k našemu sportu."
Závěrečná etapa povede rychlými a hladkými asfaltovými silnicemi v Sársku. Šest rychlostních zkoušek měří 90,08 kilometrů. Poslední z nich bude opakovaný průjezd diváckou vložkou St Wendel z dnešního večera. Na cílovou rampu v Trieru přijede první vůz v 16:30 odpoledne.
Pořadí po 2. etapě
1. S Loeb/D Elena Citroen Xsara 2hr 34min 44.3sec
2. F Duval/S Smeets Citroen Xsara 2hr 35min 12.2sec
3. M Grönholm/T Rautiainen Peugeot 307 2hr 36min 32.0sec
4. M Märtin/M Park Peugeot 307 2hr 38min 29.1sec
5. R Kresta/J Tománek Ford Focus RS 2hr 39min 39.7sec
6. G Galli/G D'Amore Mitsubishi Lancer 2hr 39min 42.1sec
7. S Sarrazin/D Giraudet Subaru Impreza 2hr 41min 48.6sec
8. D Solà/X Amigo Ford Focus RS 2hr 42min 02.6sec
9. P Solberg/P Mills Subaru Impreza 2hr 42min 05.6sec
10 H Rovanperä/R Pietilainen Mitsubishi Lancer 2hr 42min 28.8sec
Martin Linhart,
Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com
|