Pospa team: V rakouském prachu bronz, na barumce stříbro ve třídě. 28.8.2005 16:11 - tisková zpráva
Díky odlišným prioritám v jednotlivých šampionátech se Pospíšil s Vajíkem znovu sešli až po téměř 9 měsících v soutěžním voze a to na rakouské šotolinové soutěži Rallye sprint Bruckneudorf, započítávané do seriálu zóny FIA CEZ. Vzhledem k termínu prioritní Barum Rally se jednalo spíše o rozcvičku a byl zvolen raději pronajatý vůz Honda Civic 1,6. Vzhledem k naprosto identické trati z minulých ročníků byla možnost srovnání, ztráta oproti vozu Honda Integra činila cca 1,5s/km,výsledkem byly 2 body a pohár za 3.místo v A6.
Na startu XXXV ročníku Barum Rally stály za POSPA Rally Team 2 posádky, Pospíšil s Ottou Slezákem v Hondě a Jelínek s Vajíkem v Mitsubishi VI. Na start shakedownu si však oba piloti přivezli V.I.P. spolujezdce Mirka Topolánka, ten po krátkém zaškolení vcelku bezchybně přečetl rozpis, jeho nadšení bylo nefalšované a nebýt regulí soutěže i obavy pilotů o soutěžní vozy, zřejmě nikdo by mu nedokázal zabránit v usednutí za volant. Personální zajištění týmu zde netradičně v roli managera doplnil zkušený spolujezdec Richard Lasevič, který na této soutěži vyměnil sedadlo spolujezdce za pro tým cennou organizační činnost.
V nočním městském prologu zajel Pospíšil 2.čas v A7 a Jelínek cca v polovině třídy,bylo však jasné, že rozhodovat se bude další dny. Jelínek s Vajíkem se na první „Pinduli“ vytáhli 23.absolutním časem, naopak Pospíšil po vlažném prvním průjezdu Pindulou ostřeji nastoupil až do další Slušovické vložky, boj o čas zde však šel záhy stranou a začal boj o život těžce zraněného Pepíka Koukoly po těžké nehodě,ke které posádka bezprostředně přijela.
Zpanikařený dav diváků zde Pospíšilovi ještě „za odměnu“ promáčkl čelní sklo Hondy, na další RZ se však již opět závodilo a Pospíšil si zde na Pinduli nadělil 25s. Výborně sedl Pospíšilovi Troják, ten zde byl v A7 nejrychlejší, Jelínkovi se v té době bohužel projevila bludná závada elektroniky a auto i posádka se spíše trápila než závodila. V cíli první etapy byli Pospíšil se Slezákem druzí o cca 35s za prvním Karlíkem, Jelínek se pokoušel výměnou dalších komponentů odstranit vleklou závadu.
V nedělní etapě byla po poradě týmu díky dostatečnému náskoku pro Pospíšila stanovena priorita dojezdu do cíle, náskok z první etapy před dalšími jezdci tak byl kontrolovaně „utrácen“, rozhodující byl bodový zisk do MMČR. Jelínek v té době již boj s technikou vzdal a posádka odevzdala jízdní výkaz.
Poslední vložku projela žlutá Honda spíše turistickým tempem, protože sprintujícího Fišera zradila technika úplně, v cíli se tak posádka radovala z druhého místa v MMČR ve třídě A7 a z třetího v A7 v ME, bodový zisk tak upevnil vedoucí pozici Pospíšila v průběžném hodnocení MMČR.
POSPA Rally Team
Tisková zpráva POSPA Rally Teamu
|