|
Vojtěch Štajf v Rakousku sice poprvé na sněhu, ale úspěšně. tisková zpráva
ŠTAJF NEJLEPŠÍM ČECHEM ZA VOZY WRC
Samotná soutěž byla skvěle pořadatelsky připravena a organizátorům i jezdcům přálo též počasí. Obě etapy soutěže se jely za náročných zimních podmínek, čerstvě zasněžené úseky trati se v pátek střídaly s ledovými plotnami, v sobotu se pak mírně oteplilo a posádky se musely prokousávat vrstvou rozměklého sněhu. Soutěž byla pro devětadvacetiletého pilota o to náročnější, že na sněhu startoval vůbec poprvé ve své jezdecké kariéře: „Již při seznamovacích jízdách jsem si uvědomoval, že mě čeká nejnáročnější závod kariéry. Startoval jsem na neznámé trati a povrchu a proto jsem jel od začátku opatrněji. Musím zdůraznit, že na mých stabilních výkonech v celé soutěži má lví podíl spolujezdec Julius Gál, který mě vždy dokázal včas upozornit na problematická místa.
Já osobně jsem byl rád za rozhodnutí Vaška Arazima zde nestartovat, protože jsem si tak mohl Juldu „vypůjčit“.“ Větší časový odstup nejlepších Rakušanů s vozy skupiny N proti českým závodníkům byl předem předpokládán. Na rozdíl od našich pilotů byli totiž naši jižní sousedé ve výhodě nejen díky znalostem domácí trati, ale také proto, že na sněhu závodí pravidelně. Na sněhové podmínky tak mají k dispozici jak odpovídající pneumatiky tak znají i optimální nastavení vozu na tento povrch. Pražský jezdec tak pojal svůj start v Rakousku především jako sbírání zkušeností: „Ani já s Juldou, ani vedoucí týmu Vlastimil Neumann jsme neznali nejlepší nastavení vozu na dané podmínky. Zkusili jsme tedy vyjít z podvozku pro mokro a postupně jsme během soutěže zkoušeli jiné varianty. Protože jsme rovněž neměli nejvhodnější obutí na čerstvý a rozměklý sníh, absolvovali jsme celou soutěž na širších pneumatikách s hřeby, které by byly lepší na umrzlou uhlazenou trať.
Po dvou výletech ze silnice, kdy náš vůz museli diváci vyprošťovat z hlubokého sněhu, jsme dohromady ztratili asi pět minut a to rozhodlo o konečném umístění.“
Celý tým je ale s dosaženým výsledkem velmi spokojen, jezdec pak ocenil i obětavé diváky: „V páteční etapě jsme jednou vyjeli do příkopu, ale auto vyjelo samo. V sobotu jsme ale na smolné třinácté rychlostní zkoušce zůstali v poslední zatáčce v příkopu a nebýt obětavých, zejména českých, diváků, závod by pro nás s nepoškozenýjm vozem skončil. A to jsme viděli asi padesát metrů před námi fotobuňku! Pak se nám v druhém průjezdu této vložky stalo něco podobného a diváci nás opět vrátili do hry. Náš výsledek je tak i jejich zásluhou.“ uzavřel Vojtěch Štajf a dodal, že se již těší na březnovou Rallye Šumava, kde bude moci zúročit řádnou porci v Rakousku nabytých zkušeností. Otázkou pouze zůstává, kdo se posadí na sedadlo spolujezdce, neboť Pavel Janoušek není po loňské havárii ještě stále v dostatečné formě.
Milana Vůjtěchová
New Age rallying
|
|