www.car.cz
 

Czech Truck Prix slibuje líté boje vyrovnané kategorie. Již za týden
     28.8.2005 18:50 - Pavel Jelínek


Letošní ročník Evropského poháru tahačů se smrskl do jediné kategorie poté, co zmizely krásné, technicky lahůdkové, ale proklatě drahé speciály třídy Race Truck. To však závodům neubralo na atraktivitě. Mnohé z jedeckých hvězd suprů přestoupily o třídu níž, ta se mimořádně zvedla techicky i jezdeckým obsazením a o skvělou podívanou je v každém podniku postaráno.

Maximálním způsobem racetruckové vody, v nichž od roku 2000 vládla značka MAN, zčeřila roudnická Buggyra. Ta připravila mimořádně konkurenceschopný speciál s motorem Caterpillar a karosérií amerického vozu Freightliner City Class. Už v prvním roce účasti se jedná o vítězné auto, a to je jeho vývoj spíše na počátku. Trošku překvapivě pomalejší byl vstup do sezony u legendy tohoto sportu Gerda Körbera.

Ve druhé třetině sezony se však svými časy i on dostal do nejužší špičky a spolu s Davidem vršeckým vytvořili navýsost vyrovnanou jezdecku dvojici. Tým dokonale zužitkovává svou flexibilitu i schopnost rychlého a intenzivního vývoje ze třídy Super Race. O více bodů jej připravily dětské nemoci z počátku sezony. právě pravidelné sbírání bodů bez větších výkyvů se letos v nabité konkurenci, kdy každý chvilku tahá pilku, nadmíru vyplácí.

I proto je v čele šampionátu Rakušan Algäuer, ačkoliv počtem vítězství, kvalifikačních rekordů ani nejrychlejších kol nedominuje. Pravidelně však boduje a umísťuje se na stupních vítězů. Platí to i pro španělského toreadora Albaceteho, který vystřídal za volantem vozu MAN němce Lutze Bernaua. Další Němec, Jochen Hahn, podává skvělé výkony za volantem trucku Mercedes, jehož šasi je připravováno  rovněž roudnickou Buggyrou.

Velmi slušnou sezonu má i služebně nejstarší český trucker Francie Vojtíšek - i on už si připsal vítězství v závodě, o  spoustu bodů jej však připravily technické problémy. Nicméně i tak Frankie svůj rudý Renault opět dotáhl mezi absolutní špičku.

Je paradoxem, že šampionát má skvělou úroveň i přes odchod prvních tří medailistů loňského ročníku. Stuart Oliver po zisku titulu mistra Evropy nastoupil do věznice výkon trestu a v týmu Davida Atkinse jej nahradil zkušený švýcarský supertrucker Markus Bösiger. Lutz Bernau ukončil kariéru a předal volant svého vozu Albacetemu s tím, že týmu výrazně napomáhá technickým zabezpečením. No a Adam Lacko dává v této sezoně přednost světovému šampionátu cestovních vozů - v Mostě jej však uvidíme za volantem třetí Buggyry. Při Lackově rychlosti, talentu a ambicích se jistě bude na co těšit, i když mladý frenštátský jezdec  v dosavadních sporadických účastech z různých důvodů body spíše ztrácel. Rychlost však jednoznačně prokázal a technické zázemí Buggyry také dělá svoje.

Sezona je jinak poznamenána starými neduhy. O nutnosti odstranění nebo posunutí rychlostního limitu se bude diskutovat vždy. FIA však ani dosud nezaujala jednoznačné stanovisko v otázce dodávek pneumatik, a tak týmy stále hledají optimální řešení, zatímco techničtí komisaři občas rozhodují na základě toho, jak se právě vyspali.

Ani termínový kalendář letos není bez chyby. Všichni uvítali zrušení závodu na špatném a zejména příliš vzdáleném okruhu v Alastaru, zato však týmy trápí nepravidelně rozložené termíny závodů - ať už jde o nahuštěnou jihoevropskou štaci nebo příliš volné letní období, kdy se naopak na závody nejvíc chodí.

Nic z toho však není důvodem o následujícím víkendu do Mostu nepřijít. Přidáte se?

Jiří Vintr

Průběžné pořadí EP:

1. Algäuer 250 b.
2. Albacete 249
3. Vršecký 196
4. Körber 180
5. Hahn 174
6. Bösiger 161
7. Vojtíšek 155


 
 
Fotogalerie:   DTM v Brně 2005 - tváře od Martina Viďourka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose