Za FORD v Německu bodovali jen Kresta s Tománkem 29.8.2005 08:06 - tisková zpráva
Německá Rally (25. – 28. 8. 2005)
Tisková zpráva – 3. etapa
Kresta vyrovnal svůj nejlepší výsledek
Šestým místem v cíli Německé rally vyrovnala svůj nejlepší výsledek v MS posádka týmu BP-Ford Roman Kresta a Jan Tománek. Během poslední etapy svedla strhující boj o pátou příčku s italským jezdcem Gigim Gallim. O konečném umístění se rozhodovalo až do posledních metrů 355,40 kilometrů dlouhé soutěže.
Více než osmiminutová ztráta z dnešního dopoledne odsunula španělskou soukromou dvojici Dani Solá a Xavier Amigo na dvanáctou příčku. Toni Gardemeister s Jakke Honkanenem dojeli do cíle na sedmnácté pozici, když je o možnost lepšího výsledku připravila sobotní technická závada na elektroinstalaci.
Přes ztrátu padesáti sekund, kvůli vyjetí z trati během předchozího dne, nastupoval Kresta do poslední etapy na páté příčce, 2,4 sekundy před Gigim Gallim. Během první série tří rychlostních zkoušek si dvojice rivalů nedarovala ani desetinku a Kresta se vrátil do servisní zóny 0,6 sekundy před italským jezdcem. V samém závěru německého podniku měl však navrch Galli a v cíli byl o 8,7 sekundy dříve, než český jezdec.
"Mohl jsem jet ještě rychleji, ale to by znamenalo začít příliš riskovat a to jsem nechtěl,“ říká Kresta. „Lepší mít šesté místo, nežli nic. Chtěl jsem získat body a toto je dobrý výsledek pro mě i pro tým. Bitva s Gallim byla určitě atraktivní pro diváky, ale pro mě nebyla jednoduchá!“
"Po prvním dni jsem byl čtvrtý a myslím, že kdybych nechyboval, mohl jsem na stejném místě dojet i do cíle. Focus byl po celé tři dny perfektní a jediným problémem byly moje chyby. Před soutěží jsme měli úspěšné testy, které mi velmi pomohly,“ dodává Kresta, který se v průběžném hodnocení šampionátu jezdců posunul na osmé místo. Stejného výsledku jako v Německu dosáhl již letos na Kypru a na Sardinii.
Španělé Solá a Amigo byli během sobotního odpoledne již na páté pozici. Po výletu mimo trať se ale dnes dopoledne propadli až na třináctou. „V levotočivé zatáčce jsme lehce vyjeli mimo silnici. Snažil jsem se auto zkorigovat, ale skončili jsme v poli. Tráva byla tak vysoká, že jsem neviděl, kudy se dostat zpátky na trať a omylem jsem najel do nějakého příkopu. Vyproštění auta nám trvalo velmi dlouho,“ říká Solá.
„Mohu si za to sám, protože jsem si nechal nastavit tvrdší stabilizátory a to nebyla správná volba. Auto bylo hodně přetáčivé a necítil jsem se v něm dobře. Proto jsem nakonec skončil v poli. Před soutěží jsem si dával za cíl co nejvíce se naučit. Z tohoto pohledu jsem svůj úkol splnil, ale nebylo to jednoduché. S celým týmem se mi dobře spolupracovalo,“ dodává Solá.
Gardemeister se během posledního dne posunul z 23. na 17. pozici. Po 20ti minutové ztrátě z předchozího dne, kdy mu na jeho Focusu WRC selhala elektronika, se již věnoval pouze testování různých nastavení. „Byl to pro mě víkend plný zklamání,“ říká 30ti letý Fin. „Bylo těžké najít sílu bojovat o dobré časy, ale testoval jsem pneumatiky a různá nastavení podvozku. Takže alespoň nasbíraná data budou k něčemu. Jsem rád, že jsem v cíli, ale chtěl jsem dosáhnout dobrého výsledku a to se mi nepodařilo.“
Dvanáctý podnik kalendáře WRC 2005 zavede posádky opět na šotolinu. Britská rally se pojede v termínu 15. – 18. září a jejím centrem bude město Cardiff.
Konečné pořadí
1. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3hr 27min 13.2sec
2. F Duval/S Smeets B Citroen Xsara 3hr 27min 50.6sec
3. M Grönholm/T Rautiainen FIN Peugeot 307 3hr 29min 18.0sec
4. M Märtin/M Park EE Peugeot 307 3hr 31min 22.6sec
5. G Galli/G D'Amore I Mitsubishi Lancer 3hr 32min 16.8sec
6. R Kresta/J Tománek CZ Ford Focus RS 3hr 32min 25.5sec
7. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3hr 35min 01.3sec
8. S Sarrazin/D Giraudet F Subaru Impreza 3hr 35min 47.3sec
9. X Pons/C Del Barrio E Citroen Xsara 3hr 36min 22.4sec
10 H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 3hr 36min 24.8sec
MS FIA v rally (po 11 ze 16 podniků)
Jezdci Značky
1. S Loeb 93pts 1. Citroen 123pts
2. M Grönholm 61pts 2. Peugeot 117pts
3. P Solberg 55pts 3. Ford 72pts
4. M Märtin 53pts 4. Subaru 62pts
5. T Gardemeister 47pts 5. Mitsubishi 47pts
6. H Rovanperä 22pts 6. Skoda 8pts
8. R Kresta 13pts
Martin Linhart,
Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com
|