Citroën opět dobyl impérium v Tréves a získal dvě trofeje, včetně JWRC 29.8.2005 12:35 - tisková zpráva
OMV ADAC Rallye Německo (25.-28.8.2005)
Na Německé rallye slavil Sébastien Loeb s Danielem Elenou a vozem Citroën Xsara WRC své premiérové vítězství v seriálu mistrovství světa před třemi lety. Nyní si zapsali už 18. vítězství v kariéře a Německou rallye dokázali v tomto císařském městě vyhrát počtvrté v řadě bez přerušení! Upevnili si tak svou vedoucí pozici v klasifikaci mistrovství světa pilotů, takže Loeb už na svého největšího pronásledovatele Marcuse Grönholma „najel“ 32 bodů.
Loeb jako doma „Každý ví, že Německo považuji za svou domácí rallye. Právě sem za mnou přijíždí nejvíc mých příznivců, kteří mě chtějí vidět. Proto jsem chtěl Německo vyhrát znovu. Je to velice příjemný pocit. První den jsme jeli hodně rychle, stejně jako Francois. Pak už jsme se trochu „krotili“. Je to sice méně zábavné, ale zase stojí za to, přinést týmu jisté body…Je to skvělé a cítím se velmi dobře i pokud jde o pokračování MS…,“ uvedl Sébastien Loeb v cíli.
Ve stopách mistra světa jel Německou rallye ve výborném rytmu i Francois Duval a Sven Smeets, kteří zajistili pro tým Citroën Sport bez většího boje důležité body pro Pohár konstruktérů a vlastní hodnocení v soutěži pilotů. „Byl to super víkend,“ nechal se slyšet mladý belgický jezdec, který si zopakoval svůj loňský výsledek. Tehdy ovšem ještě nejel s Xsarou WRC. „Sven a já máme na to, abychom dokázali vyhrávat. Potvrdili jsme, že se na nás tým může spolehnout a že umíme zajet dobrý výsledek. Bylo hodně stresující jet a vědět, že nesmíme udělat sebemenší chybu. Pro mě osobně je nejpozitivnějším zjištěním to, že jsem schopen jezdit ve stejném rytmu jako Séb. Je to důležité pro moje sebevědomí, pro moji budoucnost.“
Dvojnásobné double Nadšený byl samozřejmě také stájový šéf týmu Citroën Sport Guy Fréquelin. „Všichni vidí, jak náš náskok narůstá a myslí si, jak to není snadné. Jenže opak je pravdou. Všichni považují naše výsledky za samozřejmost, naši povinnost. Výsledky jsou velice zavazující. Jsme pod neustálým silným tlakem. Že rallye skutečně není nic předem nalinkovaného, nám daly zatraceně znát malé incidenty na začátku druhé etapy…
Jsem rád, že se nám podařilo soutěž dokončit bez chyb, s nejlepším možným výsledkem. Slavit může celý tým, samozřejmě nejvíc Séb a Daniel. Ale také Francois a Sven pro jejich nejlepší závod sezóny, který nám zajistil double. Takových počinů potřebujeme více.“
Guy Fréquelin byl spokojený také z výsledků ostatních jezdců za volanty vozů značky Citroën. Stejné double jako Loeb a Duval v soutěži WRC si zapsali také citroënáři v juniorské klasifikaci JWRC na vozech Citroën C2 Super 1600 – Dani Sordo (Marc Marti) a Kris Meeke (Glenn Patterson).
Navíc Xavier Pons se jako nejlepší „soukromník“ probojoval do Top Ten s Xsarou WRC v týmu Kronos Racing. „Všichni přispěli k našemu drtivému vítězství!“ V soutěži JWRC například vozy Citroën C2 a zmíněná dvojice pilotů dokázala vyhrát 16 rychlostních zkoušek z 19!
Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS, Météo France a Citroën Financement jsou partnery týmu Citroën-Total v MS FIA v Rallye.
RALLYE V ČÍSLECH
Nejlepší časy 1. etapa: RZ 1 a 2: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 3: François Duval (Citroën Xsara) – RZ 4, 5 a 6: S. Loeb. 2. etapa: RZ 7, 8 a 9: S. Loeb – RZ 10: F. Duval – RZ 11: S. Loeb – RZ 12: F. Duval – RZ 13: S. Loeb. 3. etapa: RZ 14 a 15: S. Loeb – RZ 16: Markko Märtin (Peugeot 307) – RZ 17: ‘Gigi’ Galli (Mitsubishi Lancer) – RZ 18: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 19: S. Loeb.
Nejlepší časy celkem S. Loeb 13 - F. Duval 3 – M. Märtin 1 – G. Galli 1 – P. Solberg 1.
Vedení v soutěži RZ 1 a 2: S. Loeb – RZ 3: F. Duval – RZ 4 až 19: S. Loeb.
Konečné pořadí Rallye Německo 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:27:13,2 2. F. Duval/S. Smeets (Citroën Xsara) + 37,4 s 3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 2:04,8 4. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 4:09,4 5. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 5:03,6 6. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 5:12,3 7. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 7:48,1 8. S. Sarrazin/D. Giraudet (Subaru Impreza) + 8:34,1 9. X. Pons/C. Del Barrio (Citroën Xsara Kronos) + 9:09,2 10. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 9:11,6
MS FIA - Pohár konstruktérů 1. Citroën 123 bodů, 2. Peugeot 117, 3. Ford 72, 4. Subaru 62, 5. Mitsubishi 47, 6. Škoda 8.
MS FIA – pořadí pilotů 1. S. Loeb 93 bodů, 2. M. Grönholm 61, 3. P. Solberg 55, 4. M. Märtin 53, 5. T. Gardemeister 47, 6. H. Rovanperä 22, 7. F. Duval 16, 8. R. Kresta 14, 9. M. Stohl 12, 10. C. Sainz 11, 11. H. Solberg 9, 12. M. Hirvonen 8, 13. G. Panizzi 7, 14. G. Galli 6, 15. D. Carlsson 4, 16. A. Warmbold 4, 17. Ch. Atkinson 2, 18. J. Pykälistö 1
|