Hungaroring a BRT se Štefanem Rosinou: Není pokaždé posvícení. 30.8.2005 00:55 - tisková zpráva
Výsledkově poněkud chudý byl pro Bohemia Racing Team víkend na Hungaroringu, kde se Štefan Rosina ml. na AUDI A4 ST účastnil dalšího podniku slovenského automobilového mistrovství v závodech na okruzích. Ten se jel v rámci maďarského šampionátu a závodů zóny střední Evropy. Pro tým byl poznamenán závodnickou i technickou smůlou.
První volný trénink znamenal pro púchovského pilota hlavně seznamování s technickou tratí. Konkurence, která se tentokrát sešla, byla skutečně veliká. Kromě desítky vozů Porsche přijeli do Maďarska bojovat i tradiční účastníci slovenského mistrovství na strojích Mercedes a AUDI z DTM, ve startovním poli figurovaly také vozy BMW specifikace Super Tourismo a další speciály.
Sobotní měřený trénink pak pro Rosinu vůbec nezačal šťastně, když hned v prvních kolech vypověděl službu snímač otáček v jeho voze. „Znamenalo to pro mě tedy start až z posledního místa startovního roštu, na kterém se sešlo celkem 36 vozů,“ postěžoval si Štefan. Přesto ale bojoval ze všech sil a cílem nakonec projel na devátém místě absolutně, což v bodování slovenského šampionátu znamenalo třetí místo a v hodnocení juniorů pochopitelně zlato.
Nedělní dopoledne přivítalo jezdce na startu druhého měřeného tréninku upršeným počasím. Voda na trati ale pro Rosinu nepředstavovala tak velký problém, jako pro jeho soupeře. Většinu vyhrazené doby pro kvalifikační jízdu tedy figurovalo jeho jméno na prvním místě! „Jenomže pak jsem udělal droboučkou chybu, která se mi na mokré trati vymstila. Na cílové rovině jsem dostal smyk, který skončil hodinami v trávě a následným nárazem do svodidel,“ konstatoval.
Voda pak oschla a ve stopě ji jezdci navíc brzy vyjezdili, takže někteří ze soupeřů dokázali Rosinův nejlepší čas ještě překonat. Výsledkem bylo tedy celkové čtvrté místo na startovním roštu, což lze v silné konkurenci považovat za velice slušný úspěch. Před týmem ale stál hlavně úkol uvést pomuchlaný vůz do takového stavu, aby byl schopen absolvovat odpolední druhý závod.
„Mechanici odvedli fantastickou práci. Nárazník se nám podařilo sehnat nový, kluci vyměnili rozbitý chladič a vyrovnali nejhorší poškození. Původně to vypadalo, že vůbec nebude možné startovat, ale auto nakonec bylo ve stavu, kdy se na rošt skutečně postavit mohlo,“ připomněl manažer týmu Petr Najman.
V druhém závodě si Rosina vedl velice dobře a snažil se držet krok se silnými stroji soupeřů. „Dokonce se mi podařilo předjet jedno BMW Super Tourismo, jenomže pak, několik kol před samým koncem závodu, auto najednou vypovědělo službu. Prostě přestalo fungovat a já jsem ze závodu musel odstoupit. Pravděpodobně se projevila nějaká závada způsobená tou dopolední ránou,“ řekl jezdec.
„Zatím ještě přesně nevíme co se stalo. Budeme to hledat během týdne. Moc času ale na opravy nemáme. Hned následující víkend bychom měli bojovat na chorvatském Grobniku. Závody středoevropského zónového šampionátu se původně měly konat až o týden později. Došlo ale ke změně kalendáře a tak budeme příští víkend muset týmové síly rozdělit na dvě poloviny.
Jedna skupina bude v Mostě pracovat s Jirkou Gottwaldem a Jani Paasonenem při MATADOR Czech Truck Prix, kde se jede finální podnik Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu. Druhá bude na okruhu nad Rijekou usilovat o body do jednoho z posledních podniků zónového šampionátu střední Evropy a do mistrovství Slovenska,“ vysvětlil Petr Najman.
(28.8. 2005)
|