www.car.cz
 

Suverén enek dostal v Okříškách penalizaci a bylo po nadějích
     tisková zpráva


Nejrychlejší, máte penalizaci!

Na letošní ročník Rally Vysočina nebude asi Josef Semerád ve své bohaté závodnické kariéře vzpomínat rád. Závody ještě ani nezačaly a jindy veselý a dobře naladěný Pepa měl po náladě, ačkoli si do Okříšek přijela posádka Semerád/Ceplecha odbýt premiéru za volantem svého nového stroje – Mitsubishi Lanceru Evo VII.

Co tedy bylo příčinou rozladění? Penalizace. V materiálu vydaném pořadatelem stálo: Josefu Semerádovi byla udělena penalizace 60 vteřin za porušení předpisu pro seznamovací jízdy. Nepovolený trénink? Vysoká rychlost? Ne, ne... podezření z údajného nebezpečného trénování. Co si pod tím máme představit, Pepo?Jel jsem smykem, to je celé“.

Tomu se ani nechce věřit, nechceš to vysvětlit blíže? „Na návsi vedla cesta kolem rybníka a na konci zatáčky byla silnice silně rozbahněná. Bahno bylo přes celou šířku vozovky, na bahně jsme se sklouzli smykem, tak jako skoro každý. Nejeli jsme rychleji než 50 km/hod, protože jsme se rozjížděli od stolku pořadatele, který nám před tím orazítkoval výkaz seznamovacích jízd. Nikde nebylo jediné auto, nikde jediný člověk, náves široká – nebylo koho ohrozit.“ Tuto situaci okomentoval asi dvacetiletý pořadatel od toho stolku s razítkem s tím, že: „Vy jste nejeli rychle, ale mně se zdálo, že jste jeli nebezpečně.“ Nahlásil posádku řediteli a následkem byla udělena penalizace 60 sec.

Posádka k tomu dodává: „Jsme na tom už jako krasobruslaři. Jsme hodnoceni podle subjektivních pocitů nějakého dvacetiletého kluka, který rozhodne, jestli vyhraji nebo nevyhraji. Neříká, že jsem tam neuklouzl, ale když dostanu na 69 km RZ 60 sec. penalizaci, tak jsem dopředu odepsaný. Raději v tom nechceme vidět žádný úmysl. “

Smolným úvodem soutěže se poznamenaná posádka nenechala otrávit a soutěž pojala jen jako testování na Šumavu. Neohlíželi se ani na časy a ani na soupeře a jeli si „to své“. Po první odjeté RZ figurovali na 83. místě absolutně a do cíle to vytáhli na pěkné 11. místo. Z devíti RZ se jim podařilo vyhrát 7, pravda, na té poslední byli v cíli zkoušky nastejno s Danem Landou, ale ve zbývajících nevyhraných RZ byli vždy na druhém místě. Jednou o 0,5 a podruhé o 0,2 sec. Při odečtení přidělené penalizace by byla posádka CS Development Racingu v cíli první o plných 25 sec! Na to, že posádka startovala s novým vozem poprvé, je to slušný výsledek.

Jak se tedy jezdí posádce zvyklé na Evo V s Evo VII? „Je to úžasné! Motor má velikou sílu, krásný krouťák, řazení jde zlehka, ručka skvěle funguje... To auto jede prostě úplně samo. Nebudou-li problémy (ťuky ťuk), vidím světlé zítřky. Doufám, že tohle byl nejhorší výsledek v sezóně a bude na podzim odečten,“ doplnil J. Semerád.

V závěru se nelze nevrátit k oné osudné penalizaci. Team dokonce zvažoval i podání protestu, ale po dohodě se sportovními komisaři tento krok neučinili. Nám, divákům, ovšem zůstává utajeno, kdy se přestupek posádky řeší penalizací a kdy peněžitými pokutami. Je jasné, že trénink je od toho, aby se trénovalo a vyzkoušela a zaznamenala trať. Pokud jede posádka podle předpisů, nemělo by se jí nic podobného přihodit. V případě přidělení časové penalizace je pak celý závod nebezpečnější. Nejen pro závodníky samotné, ale i pro přihlížející diváky. Přičteným časem je na jezdce vyvinutý tlak a ten se pak snaží dohnat časovou ztrátu a... raději nedomýšlejme.

Josef Semerád s klidem dodává: „Je to drahý sport a osobní sympatie a antipatie musí jít stranou. Nikomu ze soupeřů svými výsledky nehodláme nic usnadňovat. To je to, proč ten sport děláme. Pro to krásné svezení. Vážím si všech diváků, co na rally chodí, a rád bych jim poděkoval za podporu. Když vidím jak tam stojí v zimě a ošklivém počasí, tak je chci vždycky trošku zahřát u srdíčka a pobavit. Tam, kde to jde, tak se sklouznem, horizont skočíme a tak... Já sám jsem se chodil na rally dívat a vím, o čem to je a jak moc to člověk musí mít rád, aby šel pěkný kus cesty pěšky a pak tam stál i v marastu.“

K tomu není co dodat, snad jen to, že posádku CS Development Racing teamu uvidíme na klatovské Šumava Rally s Evo VII a v jejich starší Evo V pojede V. Szabó.

Michal Oberstein, Rallymedia.cz

Tisková zpráva CS DEVELOPMENT RACING teamu.

Teyt a foto: Michal Oberstein

Kniha Česká rally ve fotografii 2003 právě VYŠLA.


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose