Böttcher rally Vyškov 2005: Kam v sobotu na „erzety“? 31.8.2005 23:19 - Pavel Jelínek
Tisková informace č.5 – Böttcher rally
XIV. Böttcher rally Vyškov je již opravdu přede dveřmi a s blížícím se startem se čím dál více nabízí otázka: Kam ve Vyškově na rychlostní zkoušky ? Právě popis trati a divácké tipy budou hlavní náplní této stati.
Böttcher rally odkryla definitivní podobu své letošní trati v pondělí. Nejen pro diváky, kteří do Vyškova zavítají poprvé, však bude nejlepší si celou trať připomenout. Nejdříve trocha statistiky: XIV. Böttcher rally měří dohromady 209 km a je protkaná 8-mi rychlostními zkouškami na čtyřech úsecích. Rychlostní testy v součtu měří 79 km. Ani jedna z vložek nezůstane oproti loňsku (či oproti předcházejícím ročníkům) úplně beze změn, podstatnou změnou je pak výměna Hlubočanské RZ za osvědčenou zkoušku, jež se jela naposledy (v jiné verzi) v roce 2000 – RZ Vážanská.
RZ 1,5 „Podivická“ – 8,69 km
Podivická vložka je již dlouhá léta klasikou vyškovské soutěže. Platí to i pro letošek, i když se pojede v mnohem kratší verzi, než v předchozích letech. Oproti loňsku bude navíc otočena. RZ začíná v Podivicích na kluzkých kostkách (na kterých loni „hodinařila“ řada posádek), po průjezdu lesem přes vojenský prostor, kde mají diváci vstup zakázaný ( !!!), následuje šotolinový průjezd statkem na Zelené Hoře a po výjezdu ze Zelené Hory přijdou na řadu populární serpentiny u Pustiměři, jedoucí se tentokrát do kopce. Cíl RZ Podivická je v Radslavicích.
Divácké tipy: Start v Podivicích a serpentiny na kostkách (omezený přístup pěšky od startu), retardér a průjezd statkem v Zelené Hoře na šotolině (přístup pěšky z Pustiměře nebo příjezd před uzavřením RZ a nechat se zde zavřít. Mimochodem atraktivní místo pro fotografy), široké pravé odbočení z velké rychlosti a serpentiny ve stoupání u obce Pustiměř (divácké místo Pustiměř).
RZ 2,6 „Račická“ – 12,36 km
I Račická RZ patří již dlouhá léta k tradičnímu inventáři rally Vyškov. Ve srovnání s loňskem však v její podobě nezůstal kámen na kameni. Nejdelší test XIV. ročníku Böttcher rally startuje (jako tomu bývalo zvykem v dávné minulosti) v ježkovických serpentinách (jedou se na srdce dolů), po zhruba třech kilometrech pěkných a rychlých protahováků lesním údolím následuje průjezd Račicemi, technické partie ve zdejším zámeckém parku (serpentiny se pojedou shora dolů, což by mohlo být ještě zajímavější, než vloni při jejich premiéře v rally), po levém „vracáku“ z brány zámku na hlavní cestu je pak na řadě pístovický retardér, kde je pro diváky připravena komentovaná divácká zóna s měřením mezičasů. Až do Nemojan je pak trať hodně rychlá, v Nemojanech na posádky čeká zdejší specifický, velmi kluzký asfalt a před cílem v obci Luleč si ještě posádky skočí na ještě neprověřeném „skákacím“ horizontu těsně před fotobuňkou.
Divácké tipy: Start a následné partie v ježkovických serpentinách (přístupné pěšky lesem od startu), levý „vracák“ po výjezdu ze zámečku (příjezd od Křtin), komentovaná divácká zóna v pístovickém retardéru (příjezd do diváckého místa Pístovice od Drnovic), levé odbočení v obci Nemojany (příjezd od Habrovan), skok před cílem RZ v Lulči (omezený přístup).
RZ 3,7 „Orlovická“ – 7,72 km
Orlovická zkouška se loni do itineráře vyškovské rally vrátila po několikaleté přestávce a diváci i posádky si ji vesměs pochvalovali i přesto, že některé její pasáže jsou tak trochu „letištní“. Letos je tento nejkratší test soutěže otočen. Začínat se tedy bude před osadou Zdravá Voda, po technickém průjezdu této dědinky následuje krásné „esko“ do kopce – partie levá, pravá u hájenky. Po hodně rychlém průjezdu lesem následuje zpomalovací retardér a dále několik zrádných rychlých pasáží v klesání do orlovických serpentin. Serpentiny se jedou letos z kopce a budou opravdovou lahůdkou, jezdci zde mají možnost ukázat své závodnické srdce. Následuje zajímavý průjezd Orlovicemi s hodně „zakrouceným“ retardérem na návsi. Po výjezdu z této obce a rychlém „esíčku“ na posádky čeká už jen rychlá pasáž do cíle.
Divácké tipy: Technický průjezd Zdravou Vodou, „esko“ u hájenky, orlovické serpentiny (přístupné pěšky od startu RZ), retardér a náročná pasáž na sjezdu do Orlovic, technický průjezd Orlovicemi s umělým retardérem na autobusové točně (příjezd po asfaltové polní cestě od Švábenic).
RZ 4,8 „Vážanská“ – 10,75 km
Staronová a těžko přístupná RZ vyškovské rally startuje před obcí Boškůvky. První zatěžkávací zkouškou pro posádky bude průjezd ostrým pravým odbočením v obci a zvlněný a hodně rychlý výjezd do Moravských Prus. Po rychlém úvodu následuje průjezd obcí Moravské Prusy s několika širokými odbočeními na ruční brzdu ve stoupání ke kostelu a technický průjezd do Vážan. Po přehledném pravém „vracáku“ na konci Vážan se posádky dostanou na polní cestu, kde se setkají s velmi rychlými, hrbolatými a náročnými partiemi na panelové a úzké asfaltové cestě. Po výjezdu z této cesty levým „vracákem“ na hlavní silnici následuje rychlá pasáž, zakončená levým „vracákem“ opět na úzkou asfaltovou polní cestu. Zdejší pasáže (trochu připomínající Německou rally), kde bude záležet na odolnosti vozu a dobrém rozpisu, budou zakončeny zhruba čtyři sta metrů dlouhým šotolinovým úsekem až do cíle nad osadou Zouvalka.
Divácké tipy: Průjezd Boškůvek (Přístupné pěšky od startu RZ), široké „esko“ v Moravských Prusích (přístupné pěšky z diváckého místa Topolany), pravý „vracák“ na konci Vážan, široké levé odbočení na polní cestu po rychlém příjezdu (divácké místo Topolany), klikatý závěrečný úsek po úzké cestě s krátkou šotolinovou pasáží (přístupné omezeně pěšky od cíle RZ).
Servisní zóna, jako vloni
Servisní parkoviště bude podobně jako loni umístěno na vyškovském letišti (přístup ze silnice Vyškov – Pustiměř), sem však soutěžící zavítají jen dvakrát a to po RZ 4 a po závěrečné, osmé vložce. Přeskupení bude opět před budovou hlavního sponzora rally – firmy Böttcher. Svoje stanoviště nemění ani startovní a cílová rampa rally, umístěna na Masarykově náměstí ve Vyškově. Zde proběhne kromě tradiční procedury startu a cíle i předstartovní představení posádek v pátek v 19:00 hodin. Slavnostní vyhlášení výsledků s rozdílením cen nejlepším posádkám proběhne v sobotu v 19:00 hodin v sále Besedního domu.
Co se přihlášených posádek týče, do Vyškova by mělo přijet celkem 93 dvojic, přihlášených do MČR ve sprintrally, a 18 posádek změří své síly v rally historických automobilů. Pořadatelé do poslední chvíle jednali s týmem Roto o startu Jindřicha Štolfy na kitové Almeře. Vzhledem k zaneprázdnění Jindřicha Štolfy však ze startu „dvoukolkového krále“ sešlo. Souboj o vítězství by měl být záležitostí Václava Pecha (Ford Focus WRC) a Štěpána Vojtěcha (Peugeot 206 WRC), jejichž souboj by měl být tím pravým kořením závodu.
Vystrčit růžky by chtěl domácí pilot Jiří Volf (Škoda Octavia WRC), jeho hlavními soupeři by měli být Viktor Szabó (Škoda Octavia WRC) a David Komárek (Mitsubishi Lancer EVO VI). Ve voze specifikace WRC se poprvé objeví Jiří Vlček (Škoda Octavia WRC), vystrčit růžky by jistě chtěl i Eddy Schlager (Mitsubishi Lancer EVO VI), hájící barvy Hanáckého rally klubu Vyškov.
Jiří Dokulil,
JanO, Pavel Jelínek
|