Český tým MenX chce prodloužit medailovou sérii 1.9.2005 18:57 - tisková zpráva
Vítězství v Silverstone posunulo tým MenX přímo do víru boje o celkové vítězství LMES ve třídě GT1. Tým chce s nezměněnou jezdeckou sestavou udržet formu i na Nürburgringu a vybojovat třetí stupně vítězů v řadě.
Seriál LMES pokračuje tento víkend na legendárním německém okruhu Nürburgring, kde před více než 50 lety začala tradice závodů na 1000 km. Víkendový podnik se pochopitelně uskuteční na novém okruhu vybudovaném v osmdesátých letech, který byl navíc před pár lety zmodernizován, ale původní Nordschleife je hned za rohem.
Tým MenX je připraven bojovat o čelo třídy GT1 a doufá, že dále vylepší svou celkovou pozici. Tým je v současné době čtvrtý, jen čtyři body za vedoucím vozem. Jezdecká sestava se od Silverstone nemění, ve voze se budou opět střídat Robert Pergl, Peter Kox a Jarek Janiš, protože Tomáš Enge má za sebou náročný program v IRL.
Robert Pergl: „Vítězství v Silverstone bylo důležité pro mě i celý tým. Na Nürburgringu se mi obvykle daří, takže se nemohu dočkat závodu. Cílem je zopakovat výkon a výsledek ze Silverstone.“
Peter Kox: „V prvé řadě jsem rád, že mohu dále pokračovat ve spolupráci s týmem a doufám, že navážeme na výsledek ze Silverstone. Nürburgring znám docela dobře, ačkoliv jsem nikdy nezávodil na jeho upravené verzi, ale odjel jsem na ní pár demonstračních kol. Před prvním tréninkem si půjdu první sektor pozorně prohlédnout. Na Nürburgring mám hezké vzpomínky, v roce 1996 jsem tam vyhrál s Thomasem Bscherem s vozem McLaren GTR – BMW a společně s Rickardem Rydellem jsme v roce 2001 dojeli s Maranellem na stupních vítězů. Doufám, že rozšířím svou sbírku.“
Jarek Janiš: „Okruh Grand Prix znám ze závodu F3000, protože DTM používá jenom kratší verzi tratě. Upřímně řečeno, nový první sektor se mi moc nelíbí. Více se mi líbila původní verze, která byla plynulejší, ale musíme se přizpůsobit. Tým odvádí skvělou práci a těším se na další jízdy s Maranellem. Je důležité odjet v tréninku co nejvíce kol, nejde jenom o dolaďění vozu, ale také o zvyknutí si na něj na dané trati. Uděláme maximum pro to, abychom co nejdéle udrželi naši sérii umístění na stupních vítězů.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Závod v Silverstone byl z našeho pohledu perfektní a nyní jsme v přímém souboji o vítězství ve třídě, což pochopitelně přináší určitý tlak. Děláme maximum pro udržení spolehlivosti, protože to je nejdůležitější věc. Závod v Silverstone dokázal, že na pneumatiky Michelin se můžeme spolehnout za všech podmínek a víme, že počasí na Nürburgringu může být nepředvídatelné. Věřím, že opět dojedeme na stupních vítězů.“
BPA
|