David Komárek doma na úvod sezóny šestý za pěti WRCy. Pavel Jelínek
Slušné šesté místo absolutně si z domácího podniku v Okříškách odvážel David Komárek se Zdeňkem Roupcem a Mitsubishi Lancer skupiny A, loňští mistři sprintů ve skupině N. Na sobotním sprintu se jim dařilo držet se v dohledu modernějších vozů WRC a hlavní pro ně bylo, že auto fungovalo tak, jak mělo. I když radost ze závodění jim poněkud pokazili pořadatelé penalizací ještě před startem soutěže.
„ V podstatě to byl náš první pořádný start s tímto autem. Cílem bylo vše vyzkoušet, hlavně nastavit tlumiče a zkusit dojet do cíle. To se povedlo, takže spokojenost,“ hodnotí start David Komárek, který bude mimochodem i letos střídat okruhový a vrchařský lancer. Také v závodech do vrchu, stejně jako ve sprintrallye, vybojoval po zásluze mistrovský titul, který hodlá obhajovat. Zatímco v soutěžích přestoupil do vozu skupiny A a titul tedy obhajovat nebude.
„Klouzalo to, ale to se na rally stává :)) Nás to nepřekvapilo a byli jsme připraveni na všechny možnosti, měli jsme dobré informace o trati. Taťka nám dělal „ledového špióna“ a vyrážel na trať už v pět hodin ráno. Krizovky nebyly, auto fungovalo naprosto fantasticky, ztráta na některých vložkách na wrcy byla malá, párkrát jsme je i porazili. Jeli jsme s rezervou, toto auto se nedá s Nkem srovnávat a připadal jsem si jak v autoškole. K Áčku se musím chovat hrozně hrubě a ono to pak funguje,“ líčí dále David a přidává vysvětlení, proč se dvakrát trochu propadli ve výsledcích: „Na RZ2 jsme udělali hodiny asi 10 m od cíle a pak jsem to zopakoval po startu RZ 7. Vzhledem k penalizaci jsme jeli hlavně pro zábavu a dělali blbiny:)).“
Na rozdíl od svého předchůdce s tímto továrním lancerem si jezdec z Vysočiny motor vozu po jeho vyladění pochvaluje: „ Motor je, myslím si , velice dobrý. Auto má oproti startu v Praze jiné lehčí písty, lepší vačkové hřídele a novou verzi elektroniky. Problém s výkonem ve vysokých otáčkách byl slušně vyřešen.“
Posádka sice byla spokojena, ale před startem se objevil nečekaný problém: „ Ještě v pátek nás "zařízl" pan ředitel Trnka. Dostali jsme 30s penalizaci za nedodržení pravidel pro seznamovací jízdy. Údajně nás nahlásil asi 20 letý chlapec, co razítkoval průjezdy do jízdního výkazu. Sice jsme prý nejeli rychle, ale do zatáčky jsme vjeli v protisměru a "agresivně". Na to můžu říci pouze to, že v autě jsem jel se svým tátou a jeho spolujezdcem, kteří mi dělali ledové špiony. Jejich názor na toto tvrzení byl ale jiný.
Nejvíce se nám ale nezdál TOTALITNÍ průběh vyšetřování a našeho odsouzení. Bez jakýchkoli důkazů jsme dostali 30s penalizace. Pouze na základě tvrzení někoho, kdo sám vlastní maximálně Škodu 120 a rychleji jak 100 km/h asi nikdy nejel…… Takoví lidé prostě nemohou rozhodovat o investici za mnoho set tisíc! Beru to tak, že pan ředitel potřeboval prostě někoho exemplárně potrestat a na prioritní jezdce si netroufl,“ hovoří otevřeně David Komárek.
Kvůli penalizaci, jak již David zmínil, jela posádka hlavně pro zábavu. A zábavou pak i úvodní závod sezóny zakončila: „Původně jsme chtěli dát na rozhodnutí ředitele protest, ale rozmysleli jsme si to a dobře jsme udělali. Ušetřené peníze jsme aspoň večer důkladně propili a projedli. :)))“
Zatímco řadu soutěžních jezdců čeká o posledním víkendu v březnu Rallye Šumava, tým Komvet bude ve stejném termínu startovat v Brně. Na Masarykově okruhu se totiž pojede Brněnský drak, úvodní závod vrchařského mistrovství republiky. Podobně, jako soutěžní áčko, také oba týmové vrchařské lancery skupiny M prošly přes zimu důkladnou přípravou. Hlavně však k původním loňským úctyhodným 500 koníkům přibyde padesát až šedesát dalších. „ Tátovo auto je hotové, moje tak z 50%. Obě auta budou mít přes 550 koní, tak už se těšíme, jak se svezeme. Takže letos to bude EVO 550,“ těší se na další závody David, mimochodem pátý muž absolutního pořadí v loňských závodech do vrchu.
Tisková informace Komvet Racing,
V Brně 16. března 2004
Dole všechny naše fotky z Rally Vysočina 2004
|