Finále poháru octavií ve společnosti tahačů v Mostě 5.9.2005 22:51 - tisková zpráva
Před obrovskou návštěvou kolem šedesáti tisíc diváků bojovali Jani Paasonen a Jiří Gottwald na dráze mosteckého okruhu o body v závěrečném podniku letošního ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu. Ten se jel při MATADOR Czech Truck Prix, což je každoroční vrchol zdejší sezóny a tak šlo o velice důstojné zakončení jedné části letošních závodních aktivit Bohemia Racing Teamu.
Ve dvou finálových závodech prestižního poháru se ale jezdcům nevedlo zrovna podle očekávání. Oba sice během kvalifikační soboty zajeli časy, které jim daly právo účastnit se i finálové rozjížďky Superpole. V ní byly časové rozdíly mezi jezdci skutečně jen mikroskopické. Například rozdíl mezi časy Jirky a Janiho činil necelé čtyři desetiny sekundy a oba jezdci zůstali v druhé půlce desetičlenné elitní skupiny, Jiří na pátém a Jani na sedmém místě. „Trať je hodně znečištěná od tahačů a navíc jsem udělal drobnou chybu,“ přiznal po jízdě Paasonen.
Nedělní dopolední závod byl potom pro finského soutěžáka poměrně smolný. V pátém kole, když jel na šesté pozici, se dostal do kontaktu s jedním z méně opatrných soupeřů a při prudkém rázu praskla hnací hřídel mezi motorem a rychlostní skříní. Pro Janiho tak závod skončil. Jiřímu se nepodařilo dobře odstartovat a propadl se až na třinácté místo. Pak bojoval jako lev, absolvoval několik ostrých soubojů i strkanic a nakonec projel cílem sedmý.
Do odpoledního druhého závodu už nastoupili opět oba závodníci, přičemž Jani startoval kvůli nedokončené dopolední jízdě až se samého chvostu startovního pole. Smůla se tentokrát podepsala pro změnu na Gottwaldovi, který byl hned v druhém kole v nájezdu do šikany na konci cílové roviny katapultován z trati a když se na ni s rozhozenou rovnováhou vracel, byl z toho nešťastný kontakt s dalším jezdcem. Jirka pokračoval dál a sváděl další a další souboje, ale s narušeným zavěšením přední nápravy stále ztrácel a na lepší, než konečné dvanácté místo jeho snaha bohužel nestačila.
Finovi se tentokrát dařilo více. Postupoval zezadu místo za místem, využíval chyb soupeřů a nakonec skončil osmý, což se při poškozeních, která utrpěl v nesčetných bojích, dá nakonec považovat za slušný úspěch. V konečném účtování o celkovém pořadí devátého ročníku nejprestižnějšího domácího seriálu na okruzích tak Gottwald zakončil sezónu na šestém a Paasonen na sedmém místě. V hodnocení soutěžících obsadil Bohemia Racing Team pátou pozici.
„Překypovat nadšením z toho posledního pohárového víkendu zrovna nemůžeme,“ zhodnotil podnik manažer stáje Petr Najman. „Chybělo nám víc štěstí, které je u tak vyrovnaného seriálu opravdu nezbytné. Za pozitivní se dá rozhodně označit to, že Jirka se v prvním závodě dokázal i přes těžkosti probojovat do první desítky. Jani se odpoledne taky nevzdal, když startoval zezadu a vybojoval v druhém závodě bodovanou pozici. Oba si každopádně vybrali hodně velkou porci závodnické smůly. Při společném zhodnocení sezóny v neděli navečer jsme ale konstatovali, že sezónu můžeme označit za úspěšnou a že jsme naše barvy hájili statečně a s plným nasazením.
V týmu panovala dobrá atmosféra a musím taky připomenout, že oba závodníci upřímně děkovali klukům mechanikům za nasazení a naprosto profesionální přístup ke všemu, co nás během sezóny potkalo,“ doplnil.
“Čeká nás teď důkladná práce na repasi techniky a samozřejmě i snaha o co nejlepší zakončení sezóny v okruhových šampionátech, kterých se účastní Milan Maděryč a Štefan Rosina mladší s vozy AUDI. Právě Štefan byl tento víkend s druhou polovinou týmu na chorvatském Grobniku a v dalším podniku slovenského okruhového mistrovství, započítávaného i do Zóny střední Evropy, obsadil velice slušné druhé místo. Za tři týdny se tedy opět vracíme do Mostu a na začátku října nás čeká brněnský Epilog,“ uzavřel Najmann.
(4.9. 2005)
BRT
|