V Okříškách 2. a 5. místo pro Vojtěchy.Slušný test na Šumavu tisková zpráva
První díl rallyesprintového šampionátu byl zároveň prvním pořádným svezením pro obě posádky TRW Rally Sportu, a tak plnil především roli testu. Druhé a páté místo v cíli je nutné brát spíše jako příjemný návdavek, i když nebýt Štěpánova defektu na předposlední a jezdecké chyby na poslední RZ, mohlo to být ještě lepší! Pro Tomáše Vojtěcha byla Rally Vysočina rovněž prvním startem s novým spolujezdcem Miroslavem Fantou.
"Začínali jsme extrémně opatrně. Po té, co jsme si prověřili rozpis, už to bylo rychlejší, ale stále s velkou rezervou. Celou soutěž jsme odjeli na jedné sadě gum a ani jsme nepoužívali startovací program na startech RZ," okomentoval svůj první letošní start Tomáš.
Pro svého nového spolujezdce měl jen slova chvály, i když to byl jeho první start s vozem specifikace WRC.
"Je to po všech stránkách profík a je vidět, že už toho má v rallye hodně za sebou! Na jízdu ve WRC se adaptoval velmi rychle, nakonec ani Jindra Štolfa s ním asi nejezdil pomalu," vtipkoval Tomáš a dodal "Mirek dokáže přesně odhadnout zatáčku. Byly případy, kde jsem při tréninku váhal, ale jeho odhad byl naprosto přesný. Při shakedownu bylo vidět, že v něm zůstali ještě nějaké návyky z předokolky, ale při závodě už to bylo všechno v pohodě."
Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem až do samého závěru proháněli vedoucího Václava Pecha a kdo ví, jak by soutěž dopadla, nebýt již výše zmíněných událostí.
"Do první rundy jsme vybrali moc tvrdou směs a gumy se vůbec nepodařilo ohřát, tam jsme na Vaška ztratili. Ale on nám daroval nějaký čas svou chybou. Pak už jsme jeli vyrovnaně a věřil jsem si právě na posledních dvou RZ, kde bylo pár nejednoznačných míst a chtěl jsem tam zrychlit. Škoda toho defektu," posteskl si Štěpán. A jak on viděl ony dva osudové momenty?
"Vůbec nevím, kde jsem k tomu defektu přišel. Bylo to tam hodně rozbité, ale nic výjimečného. Bohužel se to stalo hned po startu RZ a museli jsme ji celou odjet na prázdné levé zadní gumě. Na poslední RZ už to nebylo ono, chytil jsem špatný rytmus a navíc jsem projel velkou louži a dost dlouho vůbec neviděl z auta ven. Pak se mi podařilo setřít přední okno, ale boční byla prakticky neprůhledná. Asi tři zatáčky před cílem RZ jsme kývnul auto do velkého smyku a přetočil se do půlhodin. Bohužel přední kola zůstala ve sněhu a museli nás vytlačit diváci."
TSV media tisk info
Dole foto z Okříšek 2004:
Kniha Česká rally ve fotografii 2003 právě VYŠLA
|