Veliký vrchol motoristické sezóny - nejen TRUCKY v Mostě 5.9.2005 23:04 - tisková zpráva
Bitvy tahačů, sportovních vozů i octavií zvedaly diváky ze sedadel
Atraktivní program hlavního dne MATADOR Czech Truck Prix 2005 přilákal na divácký svah mosteckého Autodromu Duhové Energie na čtyřicet tisíc diváků doslova z celé Evropy. V závodech sportovních vozů a prototypů, ale i tahačů, bodovali také čeští jezdci. Velký úspěch slavily i dvě ostré bitvy pohárových octavií.
Ve druhém závodě Sports Cars Challenge 2005 celkově vyhrál opět Milavec před Sinclairem a Wolfi Payrem, stejně jako v sobotu. Mostecký Dolák byl šestý a v Divizi 1 sportovních vozů třetí. Dva závody Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, které uzavíraly letošní pohárový ročník, přinesly skutečně napínavou podívanou a první z nich také rozhodně největší karambol víkendu.
Postaral se o něj Tomáš Řebíček, když v zadní zatáčce před obloukem MATADORu nepřesně zvolil stopu, která jej vynesla až do svodidel. Od nich se jeho vůz prudce odrazil, vznesl se do vzduchu a po několika kotrmelcích skončil vedle trati na střeše. Jezdec naštěstí vše odnesl jen otřesem mozku.
Startovní pole bylo zklidněno výjezdem Safety Caru, po bleskovém zásahu pořadatelů bylo místo incidentu uklizeno a závod mohl být opět restartován. Jízdu pak vyhrál Dostál před Janákem a Matějovským a v odpoledním závodě se konečně dočkal vítězství domácí Jan Bohuslav před Brejlou a Marhoulem. Celkovým vítězem letošního ročníku se stal Jiří Janák před Janem Dostálem a Václavem Brejlou.
Hlavní podívanou pro desítky tisíc diváků byly ovšem kvalifikační a pohárové závody třech desítek tahačů. Největší bodový příděl si z Mostu každopádně odvezl španělský pilot Albacete, jenž zopakoval sobotní výkon a vyhrál obě jízdy. Posílil si tak konto a pozici vedoucího muže průběžného pořadí. Stejně tak v neděli okopíroval sobotu i český trucker David Vršecký, kterému se opět podařilo kvalifikační závod své skupiny vyhrát a v pohárovém klání zůstal jen těsně za Albacetem na stříbrné příčce a celkově je třetí.
Na bronzový stupínek dosáhl Allgäuer, který se v začátku hlavní jízdy tahačů spolu s Jochenem Hahnem podílel na poněkud nevybíravém způsobu vyautování Gerda Körbera.
Frankie Vojtíšek ukořistil v kvalifikačním závodě páté a v pohárovém pak šesté místo. Celkově mu patří sedmá pozice. Třetí Čech v poli, Adam Lacko, jel v obou závodech takticky, získal tak dvě čtvrtá místa a v celkovém bodování FIA Evropského poháru tahačů se posunul z patnácté na třináctou příčku, ačkoli jel letos vlastně jenom tři z celkem šesti podniků.
V programu polední pauzy se divákům tradičně představil motocyklový kaskadér Pavel Hanzlík a v rámci jízd osobností se do horkého křesla spolujezdce v pohárové octavii posadil ministr průmyslu a obchodu Milan Urban, který měl záštitu nad celým mosteckým víkendem.
Když se pak spočítá celková víkendová divácká návštěva, která je odhadována až na 60 tisíc, příznivé počasí, velice úspěšná sobotní večerní MATADOR Paddock Party pro účastníky závodů a nelítostné bitvy, které kolo za kolem sváděli účastníci všech kategorií v atraktivní Carecově šikaně na konci cílové rovinky, je nutné konstatovat, že MATADOR Czech Truck Prix 2005 byl skutečně podnik, který se v novodobé historii mosteckého okruhu zařadil na samý vrchol.
Motoristická sezóna ale ještě nekončí, protože za tři týdny se zdejší trať stane dějištěm předposledního podniku republikového okruhového šampionátu, který se tu spolu s několika dalšími kategoriemi pojede jako ČEZ Race Weekeend 2005.
(4.9. 2005)
Další informace: Dušan Matouš
http://www.autodrom-most.cz
|