Český tým MenX na Nürburgringu při LMES závodu těsně za medailí 5.9.2005 23:10 - tisková zpráva
Robert Pergl, Jarek Janiš a Peter Kox ukázali za volantem Ferrari 550 Maranello na Nürburgringu svou rychlost a byli podpořeni skvělým výkonem týmu, jenže osud jim nebyl nakloněn a museli se spokojit se čtvrtým místem. Tým má však stále šanci vyhrát letošní sérii LMES, na první vůz ztrácí jen čtyři body.
Robert Pergl, Jarek Janiš a Peter Kox ukázali za volantem Ferrari 550 Maranello na Nürburgringu svou rychlost a byli podpořeni skvělým výkonem týmu, jenže osud jim nebyl nakloněn a museli se spokojit se čtvrtým místem. Tým má však stále šanci vyhrát letošní sérii LMES, na první vůz ztrácí jen čtyři body.
Závodní víkend na Nürburgringu přinesl těžkou zkoušku, ale tým MenX i přesto bojoval až do posledních chvil o umístění na stupních vítězů. Peter Kox musel odstartovat až z konce startovního roštu, protože kvalifikační čas byl anulován pro překročení povolené rychlosti v boxech. Dokázal však rychle postupovat vpřed a dotahoval se na čelo třídy, když byl penalizován za údajné předjíždění při vyjetí Safety caru.
Při první zastávce v boxech do vozu usednul Jarek Janiš, který udržel dobrou pozici a zůstal v kontaktu se soupeři v boji o vítězství. Robert Pergl předvedl velmi dobrý výkon a v závodu zajel sérii svých nejlepších kol celého víkendu. Krátce po polovině závodu se do kokpitu vrátil Kox, jel stabilně rychlá kola, což ho vyneslo až na druhé místo e chvíli, kdy předal vůz Janišovi.
Nicméně při předchozím souboji o druhé místo s Jamie Davisem došlo ke kontaktu, za který byl podle komisařů zodpovědný Peter, což vyneslo minutovou penalizaci stop&go. V té chvíli už byl ve voze Janiš, který ji musel odpykat a kvůli tomu klesnu lna čtvrté místo.
Peter Kox: „Je mi líto týmu kvůli chybám, které jsem udělal, protože cítím, že jsme mohli být přinejmenším druzí. Vůz jel dobře a ve všech stintech jsme byli rychlí. Udělali jsme maximum a to je vše.“
Robert Pergl: „Jsem spokojený s mým výkonem, protože jsem v závodu zajel své nejlepší časy za celý víkend. Nicméně zasloužili bychom si lepší výsledek, protože celý tým tvrdě pracoval.“
Jarek Janiš: „V prvé řadě mám radost z mého bratra Erika, který dnes vybojoval titul mistra Evropy motokár ve třídě ICC. Pokud jde o nás, myslím si, že jsme odvedli dobrou práci. Vyvážení vozu nebylo pro mě úplně ideální, protože se projevovala menší nedotáčivost a obvykle se lépe vyrovnávám s přetáčivostí. Nicméně bojovali jsme po celou dobu a byli blízko, ale zdálo se, že to není náš den.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Dokázali jsme, že můžeme na všech tratích bojovat o vítězství. Vůz byl po celý víkend spolehlivý, což je vždy to nejdůležitější, a jezdci do toho dali vše. Uděláme maximum pro to, aby byl vůz stejně dobře připravený i pro Istanbul, kde budeme opět bojovat o celkové vítězství.“
BPA
|