Ecce Homo Šternberk letos podruhé. Již tento víkend 8.9.2005 22:04 - tisková zpráva
Ecce Homo Šternberk již tento víkend
Zdá se být velice pravděpodobné, že pro většinu Šternberanů je trať Ecce Homo spojena se seriálem Mistrovství Evropy a nedokážou si představit, že by mohla mít jinou délku než 7800 metrů, ovšem na počátku sedmdesátých let vypadala situace naprosto odlišně.
Po konci slavné okruhové éry pětikilometrová spojnice mezi Šternberkem a Lipinou chátrala, protože pozornost se soustředila na nově vybudovanou hlavní silnici, ale motorističtí nadšenci nezapomněli, že právě chátrající vozovka odolávala již na počátku dvacátého století náporu nejlepších evropských závodníků své doby, mezi které jistě patřili Hans von Stuck či Eliška Junková.
V roce 1971 se konečně podařil uskutečnit sen o obnovení závodů do vrchu na trati Ecce Homo, jež v té době disponovala jen pětikilometrovým úsekem, jehož povrch vyhovoval požadavkům na pořádání závodů. Hned rok poté bylo zrekonstruováno celých 7800 metrů, což je současná délka trati a původní pětikilometrový úsek byl využíván jen pro akce Ecce Homo Historic.
Ale ve dnech 10. a 11. září zažije Šternberk finálové klání Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu a bude tak jediným městem, kterému se poštěstilo pořádat dva takto významné podniky v jednom roce. Oproti červnovému závodu bude pozměněna nejen délka trati, která bude dosahovat necelých pěti kilometrů (ovšem ani tuhle délku nepřekoná žádná z dalších trati Mistrovství ČR), ale změn dozná také systém jízd, kdy na piloty čekají již v sobotu dvě tréninkové a dvě závodní jízdy, v neděli pak vše proběhne podle naprosto stejného scénáře.
Již předem je jasné, že závod Mistrovství Evropy přivedl do Šternberka mnohem více jezdců, než tomu bude v případě samotného Mistrovství ČR, ovšem jsou to právě Češi, kteří bojují o nejvyšší příčky v hodnocení evropského šampionátu, takže diváci nebudou ochuzeni o kvalitní souboje špičkových pilotů s tou nejlepší technikou. Navíc lze očekávat, že v září okusí atmosféru Ecce Homo i jezdci, jež absentovali při červnovém klání.
Vzhledem k faktu, že Otakar Krámský již popáté v řadě obhájil titul absolutního mistra ČR a v současné době se plně soustředí na závěr evropského seriálu, s největšími ambicemi na vítězství míří do Šternberka Milan Svoboda s velmi rychlou formulí 3 Dallara. Již několikrát dokázal potrápit nejrychlejší soupeře u nás i v zahraničí a s každým závodem stráveným za volantem nového vozu poměrně výrazně zlepšuje své výkony.
Hned za nejrychlejšími formulovými vozy se ve výsledkových listinách řadí speciály skupiny M, která zažívá v poslední době neuvěřitelný rozmach a s největší pravděpodobností bude pod označením E1 od příštího roku také součástí Mistrovství Evropy. Tato skupina je atraktivní především tím, že zastřešuje cestovní vozy s maximálním stupněm úprav, a tak se v jejím rámci představí například otec a syn Komárkovi ve velmi rychlých Mitsubishi Evo 550, známý pražský právník Tomáš Vavřinec a jeho Lancia Delta Integrale, domácí Jiří Sedláček na BMW M3, Milan Kašpárek a spousta dalších.
Opomenout nelze ani další skupiny – třeba ryze české SuperProduction v čele s Petrem Vojáčkem a Vladimírem Doubkem, skupinu N, kde vládne Jiří Voves se Subaru Impreza či skupinu A s nejrychlejšími muži kategorie cestovních vozů Mistrovství Evropy Jaromírem Malým, Danem Michlem a Vladimírem Liškou.
Samostatnou kapitolu pak tvoří historické vozy, jenž v domácím šampionátu dosahují skvělých časů a některé dokonce atakují výsledky soudobých speciálů. Jedním příkladem za všechny může být mladá Edita Prášková, která vodí po českých kopcích formuli 2 Chevron. Z červnového závodu ji vyřadila technická závada a na podzimním Ecce Homo by soupeřům i divákům velice ráda ukázala, že v současné době jen těžko hledá konkurenci.
Ondřej Koubek
Tisková zpráva AMK Ecce Homo Šternberk
www.eccehomo.cz
|