Labská Rallye letos s mnoha změnami. Již za měsíc 10.9.2005 23:26 - tisková zpráva
V minulých letech jeden z nejoblíbenějších závodů pohárových soutěží Labská rallye se jede v letošním roce jako MČR Sprintrally v termínu 7. – 8.října 2005. V závodu nezůstal takříkajíc na kameni kámen . Hlavní pořadatel Libor Pavlata a jeho Virgin Racing Team přestěhoval všechny tratě z podkrkonoší do Orlických hor a okolí města Žamberk, kde bude také servisní zóna a slavnostní start i cíl.
Celý závod získal nového generálního partnera – největší východočeský autobazar Trotina. Prosperující firma majitele pana Petra Šimurdy, který sám závodí pro radost s rallyecrossovým vozem, podpořila jediný oficiální závod MČR v rallye ve východních Čechách na několik let.
Tratě Labské vedou po silničkách hor v délkách 18km, 11km, 7km a Královéhradecký prolog 1,5km. Některé úseky připomínají známé televizní záběry z mistrovství světa rallye – z jedné strany sráz do propasti a z druhé skály. Objeví se zde rychlé úseky, ale většina jde takříkajíc ze zatáčky do zatáčky, tak jak je vytvořila divoká horská příroda. Jednou ze zajímavostí je, že velká část se jede po zcela novém asfaltu, který je dokončován v těchto dnech a připomíná kvalitou silnice známé zahraničním jezdcům západně od ČR.
SVĚTOVÝ REKORD
Labská TROTINA Rallye má již dnes jeden světový rekord. Všechny trati jsou velice kompaktní s malými přejezdy (než jedna z obcí zakázala průjezdy svými ulicemi byl rekordní i přejezd z jedné RZ na druhou– pouhých 350m přes křižovatku). Tratě dvou RZ jsou natolik klikaté, že se přiblíží k sobě na pouhých 30m. To je samozřejmě velmi atraktivní pro diváky, kteří tak nemusejí přejíždět dlouhé kilometry, když chtějí vidět průjezdy dvěma různými RZ.
Do Orlických hor byl závod přestěhován hlavně z důvodů dalšího možného rozvoje, případně až na dvoudenní, který vyžaduje větší množství uzavřených úseků. Zároveň zde nehrozí nekonečné opakování a notorická známost RZ. Již dnes pořadatelé jednají s polskou stranou, která v této oblasti nemá žádný statut ochrany přírody a je nakloněna vzájemné spolupráci. Vznikl by tak opravdu mezinárodní závod, avšak na malé ploše. Koneckonců stačí se podívat do automapy na polskou stranu orlických hor.
DVOJNÁSOBNÁ BEZPEČNOST
Po zkušenostech z posledních let se pořádající tým rozhodl, že se vynasnaží minimalizovat možná rizika. Na všech tratích bude dvojnásobný počet sanit, než vyžaduje předpis. Totéž se týká i počtu vozů ABA. Velmi intenzívně probíhají jedníní s policií a její maximální aktivní účastí během závodu. Připraven bude i vrtulník záchranky a jeden pořadatele.
Libor Pavlata
|