www.car.cz
 

Jezdce týmu BP-Ford čeká velký boj. Britská rallye bude hodně rychlá
     12.9.2005 10:16 - tisková zpráva


Britská Rally (15. – 18. 9. 2005)

 

Tisková zpráva - preview

 

Jezdce týmu BP-Ford čeká velký boj

 

Letošní Britská rally se může stát konkurentem nejrychlejší soutěže celého šampionátu. Za tu je považována Finská rally, na jejíchž hladkých šotolinových tratích dosahují jezdci velmi vysokých rychlostních průměrů.

Tradičně listopadová britská soutěž byla již loni posunuta na zářijový termín v naději, že dřívější datum uchrání posádky od typických rozmarů počasí. Tento záměr pořadatelům v loňském roce nevyšel, ale letošní ročník by mohlo suché počasí provázet. Za takových podmínek by byly tratě, vedoucí velšskými lesy, velmi rychlé.

Přes déšť a bláto dosáhl vítěz loňského podniku průměrné rychlosti 106 km/h. Obě posádky týmu BP-Ford – Toniho Gardemeistera s Jakke Honkanenem i Romana Krestu s Janem Tománkem, tak zřejmě čeká s Focusy RS WRC velmi vyrovnaná a náročná soutěž.

Oba jezdci mají s dvanáctým podnikem letošního šampionátu bohaté zkušenosti. Gardemeister tu startoval již sedmkrát a Kresta třikrát. Stejně jako jejich soupeři ale nemají ani oni žádné poznatky ze soutěže, která by se jela za suchých, letních podmínek.

Třicetiletý Gardemeister je prozatím pátý v průběžné tabulce jezdců. Bodoval na každé letošní soutěži, s výjimkou jedné. Tento jeho výkon sehrál důležitou roli v celkovém umístění Fordu, který je v hodnocení značek třetí. „Mým cílem je snížit ztrátu, kterou jsem získal nebodovaným umístěním v Německu,“ říká. „Pozice Fordu na třetím místě je celkem stabilizovaná, ale věci se mohou rychle změnit. Musíme se postarat o její upevnění. Rozdíl mezi druhým a pátým místem v šampionátu jezdců není nijak velký a pokud se chci udržet v boji, potřebuji z Británie dobrý výsledek.“

"S touto soutěží mám spoustu zkušeností. V roce 1996 jsem tu zažil svůj druhý start v MS a pouze domácí, finskou soutěž znám lépe. V roce 1999 jsem také absolvoval kompletní britský šampionát, takže místní lesy dobře znám. Loňský podnik provázelo mokro a bláto. Pokud se ale letos pojede na suchu, bude to hodně rychlé. Myslím, že spoustu lidí mohou takovéto podmínky překvapit,“ dodává Gardemeister.

Devětadvacetiletý Kresta loni na Britské rally nestartoval, ale v roce 2003 tu dojel osmý. „Letošní trať je s tou z před dvou let téměř totožná, takže moje loňská absence nebude příliš velkou nevýhodou,“ říká. „Zřejmě nejdůležitějším aspektem celé rally bude počasí. Pokud nás čeká déšť, bláto a mlhy, bude to těžké. Pokud bude sucho, bude to mnohem snazší a na tvrdé šotolině se pojede hodně rychle. Rychlostní zkoušky nejsou příliš technické, ale některé úseky jsou poměrně úzké. Velká opatrnost bude namístě.“

"Rally je v něčem podobná Finsku. Není tu sice tolik horizontů a skoků, ale za vysoké rychlosti znamená sebemenší chyba velkou ztrátu. Neměl jsem příležitost v Británii testovat a tak pro mě bude velmi důležitý shakedown, kde budu muset zapracovat na konečném nastavení vozu. Budeme vycházet z hodnot, které tým používal v loňském roce a uvidíme, jak nám budou vyhovovat,“ dodává Kresta.

*  Fordy Focus RS WRC budou tvořit téměř desetinu startovního pole. S posledními specifikacemi odstartují vedle oficiálních posádek také Henning Solberg / Cato Menkerud a Antony Warmbold / Michael Orr. Tým Eddie Stobart Motorsport nasadí dva vozy specifikace 2003 s posádkami Mark Higgins / Bryan Thomas a Matthew Wilson / Scott Martin. S dalším Focusem WRC 03 odstartují Finové Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila. Britští amatéři Julian Reynolds / Ieuan Thomas pojedou se stejným vozem z roku 2001.

*  Svůj debut si v MS odbude Ford Fiesta ST skupiny N. Ford se spojil s britským magazínem Autocar a postavil vůz pro novináře Chrise Harrise. Navigovat ho bude Richard Tuthill.

Britská rally vede po téměř totožné trati, jakou posádky absolvovaly v roce 2004. Opět ji lemují lesy na jihu Walesu, ale některé rychlostní zkoušky musely být zkráceny, aby soutěž splnila limit pro maximální délku podniku MS. Úsek závěrečného dne Resolfen se pojede oproti loňsku v opačném směru. Největší inovací je zahrnutí 1,1 kilometru dlouhé divácké rychlostní zkoušky na stadionu Millenium v Cardiffu s kapacitou 50.000 míst.

 Poprvé v historii se pojede rychlostní zkouška v uzavřeném a zastřešeném prostoru. Po slavnostním čtvrtečním večerním startu se ostrá soutěž rozjede v pátek ráno. První etapa bude nejdelší a zahrnuje dva průjezdy měřenými úseky, vedoucími oblastmi Brechfa a Vale of Neath Forests. Ještě dále na sever zavede jezdce sobotní etapa u vojenského pásma Epynt nedaleko Breconu. Závěrečný den se bude odehrávat opět ve Vale of Neath a posledním úsekem bude tradiční Margam Park. Sedmnáct rychlostních zkoušek má délku 354,22 kilometrů a celkem měří letošní Britská rally 1252,25 kilometrů.

 

 

PR

 

Internet: www.ford.cz,


 
 
Fotogalerie:   Německá rallye 2005 od Petra Bači

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose