www.car.cz
 

Boudy, bůčky, kotrmelce … v Bělé pod Bezdězem
     13.9.2005 08:18 - tisková zpráva


 První víkend v září, letní počasí, 27 offroaďáckých posádek na motocrosové trati v Bělé pod Bezdězem – to byl 7.závod MČR Off Road Trial 2005 .
   Drobnými  úpravami v  pravidlech  a změnou v organizaci závodů  pořadatelé  určili  směr, kterým se budou české  trialové závody dál ubírat. Nová  pravidla,  shodná s euotrialovými  budou platná  od  sezóny 2006.


  Už v podzimní části letošního seriálu budou mít posádky možnost si některé změny vyzkoušet. Zrušené RZ, 3-metrové branky, společné trialy rozdělené pro leštěnky a speciály pouze barevným značením branek. Žádné losování pořadí průjezdu, ale časový limit na projetí všech otevřených  trialových  sekcí. Posádka si sama vybírá v jakém pořadí si projede sekce určené pro danou kategorii. Leštěnky tímto systémem  už jezdí celou sezónu, pro speciály to byla premiéra. Zatím byly specoše zvyklé nechat se „vodit“  od sekce k sekci, tam si vylosovat pořadí průjezdu a pak  při neúspěchu lamentovat nad tím, jakou měly smůlu, že si vylosovaly 1 a musely projet cestu ostatním. Nebo naopak nalosovaly třeba 5 a to už  zase plakaly, že je sekce „rozrytá“.  Teď jsou všichni nuceni více přemýšlet, počítat a jet naplno od rána do uzavření závodiště.


  Sobotní dopoledne připomínalo spíš kaskadérská představení na volné scéně  devíti trialů / 3 společné a po třech samostatně  pro každou kategorii /. Sérii kotrmelců začala hned po otevření sekcí posádka Stihl teamu- bouda v písku. Nezdařený výjezd „úvozu“- Králíci třikrát přes boudu. Protější břeh -  výjezd „nakopl“a přes záda otočil  Mitsubishi  Jirků Klasny a Provazníka. Aviatici to  pro změnu „otočili“ v lesní sekci mezi stromy. Naštěstí to vše krom pomačkaných plechů, odnesl jen skřípnutý palec Luboše Dolečka.  Během soboty si někteří po ráznějším stylu jízdy   zopakovali opravy svých plechových mazlíků                                                                                                                                                                                                                                               v terénu. Hopík vyskočenou  kardanku, Šrejma diferák, Sedláček poloosu, Subíci
prasklou tyč řízení zadní nápravy a zadní diferák.                                                                 
                                                                                     
  Přes to většina posádek zvládla sobotní sekce v limitu. Problém nastal až půl hodiny před uzavřením závodiště, kdy se před „volným“ trialem  nashromáždilo asi třináct  posádek, kterým se během dne do  pískového hlavolamu nechtělo. A tak se na poslední chvíli jezdilo jako o život, ale bylo jasné, že se všichni do této sekce v časovém limitu nedostanou. Pořadatelé dodrželi slovo, v 17 hodin uzavřeli  celé závodiště a deset posádek přišlo o cenné bodíky. V kategorii Speciálů nad 2000 ccm, tento trial projela jen posádka Hadrovský / Frýdl – AUTO KOŠNAR, kteří ale při výjezdu přetrhli mlíko a tím vyfásli „déčko“. Škoda, bez „déčka“ by po sobotě vedli o 11 bodů, což by se ostatním v neděli špatně dohánělo.
   Pro  posádky  to bylo důležité ponaučení – kochání a občerstvení ano, ale až po odjetí všech sekcí.


 „ Tajtrlíky“ dne se stala děčínská posádka - několikanásobní vítězové závodů ! Beďar s Prcanem. Ráno malá opravička – výměna přepáleného kablíku a pak celý  den snaha o  nastartování  Toyoty . Rozebírali, čistili, vyslechli nespočet  „rad“,  ale Toyotka stále nestartovala. Večer, po ukončení závodu  byla záhada odhalena. Benzíňák na naftu nalitou z kanystru prostě NE a NE a Nepojede !!!.
  Příjemný teplý večer strávila většina přítomných v novém velkém stanu v Mílově offhospůdce.
  Na neděli byly připraveny pro všechny 4 trialy. Tři společné a po jednom samostatně pro specoše  a leštěnky. Už v menším měřítku pokračovala série bud a bůčků. Přes boudu šla Suzuka  Sage teamu, přes předek na bok klasnové.  Robo Král a naftoví magnáti Beďar  s Prcanem bůčky na volným trialu a tím  vzácné „déčko“ za  nedokončenou sekci .
     Časový limit už nepodcenil nikdo, všechny posádky snažily projet sekce co nejdřív .


      I přes pár počátečních  rozpaků si všichni na nové úpravy pravidel  zvykli. Tyto závody odstartovaly připravované změny, které by měly přiblížit naše závody trendu, který se jezdí i v ostatních evropských zemích. Chceme, aby všichni měli možnost si zajezdit a zazávodit si  v zajímavých sekcích, pobavit se.Těm, kteří si již teď plánují  reprezentovat naší republiku  na Eurotrialu 2006 ve Finsku, pomoci s  kvalitní přípravu .


 Pro pořadatele je  zajištění takovéhoto  závodu o dost náročnější. Ale věříme, že nadšení po Maďarsku nevyprchá a k našim  skalním posádkám  přibudou  noví offnadšenci.  Dle plánů některých posádek by měla  přes zimu přibýt i nějaká ta offroaďácká „příšerka“.

 mačále

 

Výsledky 7.závodu MČR Off Road Trial 2005

Speciály do 2000 ccm
1 - 103-Milan Hamsa/Jan Hruška- Suzuki Samurai-Off Road Team Hamsa
2 - 105-Dušan Dvořák/ Duga Suzuki Samurai- Střechy Planá
3 - 101-Bohdan Nowy/Kousal Subaru 4WD - Subi Racing Team
4 - 102-Šrejma/Horyna Lada Niva - Offroad Tým Šrejma
5 - 106-Zd.Šilhavý/Fábera Daihatsu Králíkárna Králíkáři

Speciály nad 2000 ccm

1 - 201-Marek Michal/Michal- MidiSema 4-Autosema Offroad Team
2 - 202-Milan Sedláček/R. Grygarčík-MidiSema 2-Autosema Offroad Team
3 - 205-M. Hadrovský/J.Frýdl- Mitsubishi- AUTO KOŠNAR
4 - 206-Jiří Klasna/Jiří Provazník Mitsubishi L 200
5 - 204-Miroslav Kalbač/Krampera- Suzuki Samurai-Nissan-Team KLEMO

Leštěnky do 2000 ccm

1 - 306-Roman Stanovský/ Trumpeš-Suzuki Samurai-Off road klub Krnov
2 - 302-Marek Vodrážka/M.Szabó Suzuki Samurai-Stihl Team
3 - 303-Miloš Vondrák /Doleček - AVIA A11 TREND-Mikrocar HK
4 - 311-Igor Růžička/ Návoj- Lada Niva - RŮŽA
5 - 313-Marian Szabó/Marek Vodrážka Suzuki Samurai-Stihl Team
6 - 315-Leoš Czafík/Jaroslav Kratochvíl Suzuki LJ 80
7 - 301-Luboš Pilař/Jan Pilař- Suzuki Samurai-SAGE Team
8 - 312-Jiří Bárta/Návoj,Poledníček- Lada Niva - Řáholec

Leštěnky nad 2000 ccm

1 - 424-Radim Budač/ Robin Špiláček Krnov
2 - 425-Hoppe Petr/Václav Sýkora- Jeep Wrangler - Hopík Team
3 - 402-Petr Kvoch/Karel Eis- Mitsubishi Pajero MT 2,6 -Mitsubishi Sýkora
4 - 401-ing. Jiří Holcner/Petr Holcner-Mitsubishi Pajero- Iron Mountains
5 - 407-P.Martiniak/R.Martiniak - Jeep Cherokee-UPK Kysuce
6 - 408-Robert Král/Murčo - Mitsubishi UPK Kysuce
7 - 405-Karel Matoušek/Peter Matoušek-Nissan Patrol - S&M car.Offroad
8 - 403-Martin Odvárka/Aleš Bartoš-Nissan Patrol Brutale
9 - 417-Jaroslav Uher /Tomáš Nebeský-Toyota Land Cruiser-Offroad Děčín


8.závod otevřeného MČR Off Road Trial 2005
– MEMORIÁL HONZY ČÍŽKA -
–  se jede 8.-9.10. v Chříči u Rakovníka


 
 
Fotogalerie:   Nová (2006) dakarská TATRA Karla Lopraise

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose