Boudy, bůčky, kotrmelce … v Bělé pod Bezdězem 13.9.2005 08:18 - tisková zpráva
První víkend v září, letní počasí, 27 offroaďáckých posádek na motocrosové trati v Bělé pod Bezdězem – to byl 7.závod MČR Off Road Trial 2005 . Drobnými úpravami v pravidlech a změnou v organizaci závodů pořadatelé určili směr, kterým se budou české trialové závody dál ubírat. Nová pravidla, shodná s euotrialovými budou platná od sezóny 2006.
Už v podzimní části letošního seriálu budou mít posádky možnost si některé změny vyzkoušet. Zrušené RZ, 3-metrové branky, společné trialy rozdělené pro leštěnky a speciály pouze barevným značením branek. Žádné losování pořadí průjezdu, ale časový limit na projetí všech otevřených trialových sekcí. Posádka si sama vybírá v jakém pořadí si projede sekce určené pro danou kategorii. Leštěnky tímto systémem už jezdí celou sezónu, pro speciály to byla premiéra. Zatím byly specoše zvyklé nechat se „vodit“ od sekce k sekci, tam si vylosovat pořadí průjezdu a pak při neúspěchu lamentovat nad tím, jakou měly smůlu, že si vylosovaly 1 a musely projet cestu ostatním. Nebo naopak nalosovaly třeba 5 a to už zase plakaly, že je sekce „rozrytá“. Teď jsou všichni nuceni více přemýšlet, počítat a jet naplno od rána do uzavření závodiště.
Sobotní dopoledne připomínalo spíš kaskadérská představení na volné scéně devíti trialů / 3 společné a po třech samostatně pro každou kategorii /. Sérii kotrmelců začala hned po otevření sekcí posádka Stihl teamu- bouda v písku. Nezdařený výjezd „úvozu“- Králíci třikrát přes boudu. Protější břeh - výjezd „nakopl“a přes záda otočil Mitsubishi Jirků Klasny a Provazníka. Aviatici to pro změnu „otočili“ v lesní sekci mezi stromy. Naštěstí to vše krom pomačkaných plechů, odnesl jen skřípnutý palec Luboše Dolečka. Během soboty si někteří po ráznějším stylu jízdy zopakovali opravy svých plechových mazlíků v terénu. Hopík vyskočenou kardanku, Šrejma diferák, Sedláček poloosu, Subíci prasklou tyč řízení zadní nápravy a zadní diferák. Přes to většina posádek zvládla sobotní sekce v limitu. Problém nastal až půl hodiny před uzavřením závodiště, kdy se před „volným“ trialem nashromáždilo asi třináct posádek, kterým se během dne do pískového hlavolamu nechtělo. A tak se na poslední chvíli jezdilo jako o život, ale bylo jasné, že se všichni do této sekce v časovém limitu nedostanou. Pořadatelé dodrželi slovo, v 17 hodin uzavřeli celé závodiště a deset posádek přišlo o cenné bodíky. V kategorii Speciálů nad 2000 ccm, tento trial projela jen posádka Hadrovský / Frýdl – AUTO KOŠNAR, kteří ale při výjezdu přetrhli mlíko a tím vyfásli „déčko“. Škoda, bez „déčka“ by po sobotě vedli o 11 bodů, což by se ostatním v neděli špatně dohánělo. Pro posádky to bylo důležité ponaučení – kochání a občerstvení ano, ale až po odjetí všech sekcí.
„ Tajtrlíky“ dne se stala děčínská posádka - několikanásobní vítězové závodů ! Beďar s Prcanem. Ráno malá opravička – výměna přepáleného kablíku a pak celý den snaha o nastartování Toyoty . Rozebírali, čistili, vyslechli nespočet „rad“, ale Toyotka stále nestartovala. Večer, po ukončení závodu byla záhada odhalena. Benzíňák na naftu nalitou z kanystru prostě NE a NE a Nepojede !!!. Příjemný teplý večer strávila většina přítomných v novém velkém stanu v Mílově offhospůdce. Na neděli byly připraveny pro všechny 4 trialy. Tři společné a po jednom samostatně pro specoše a leštěnky. Už v menším měřítku pokračovala série bud a bůčků. Přes boudu šla Suzuka Sage teamu, přes předek na bok klasnové. Robo Král a naftoví magnáti Beďar s Prcanem bůčky na volným trialu a tím vzácné „déčko“ za nedokončenou sekci . Časový limit už nepodcenil nikdo, všechny posádky snažily projet sekce co nejdřív .
I přes pár počátečních rozpaků si všichni na nové úpravy pravidel zvykli. Tyto závody odstartovaly připravované změny, které by měly přiblížit naše závody trendu, který se jezdí i v ostatních evropských zemích. Chceme, aby všichni měli možnost si zajezdit a zazávodit si v zajímavých sekcích, pobavit se.Těm, kteří si již teď plánují reprezentovat naší republiku na Eurotrialu 2006 ve Finsku, pomoci s kvalitní přípravu .
Pro pořadatele je zajištění takovéhoto závodu o dost náročnější. Ale věříme, že nadšení po Maďarsku nevyprchá a k našim skalním posádkám přibudou noví offnadšenci. Dle plánů některých posádek by měla přes zimu přibýt i nějaká ta offroaďácká „příšerka“.
mačále
Výsledky 7.závodu MČR Off Road Trial 2005
Speciály do 2000 ccm 1 - 103-Milan Hamsa/Jan Hruška- Suzuki Samurai-Off Road Team Hamsa 2 - 105-Dušan Dvořák/ Duga Suzuki Samurai- Střechy Planá 3 - 101-Bohdan Nowy/Kousal Subaru 4WD - Subi Racing Team 4 - 102-Šrejma/Horyna Lada Niva - Offroad Tým Šrejma 5 - 106-Zd.Šilhavý/Fábera Daihatsu Králíkárna Králíkáři
Speciály nad 2000 ccm
1 - 201-Marek Michal/Michal- MidiSema 4-Autosema Offroad Team 2 - 202-Milan Sedláček/R. Grygarčík-MidiSema 2-Autosema Offroad Team 3 - 205-M. Hadrovský/J.Frýdl- Mitsubishi- AUTO KOŠNAR 4 - 206-Jiří Klasna/Jiří Provazník Mitsubishi L 200 5 - 204-Miroslav Kalbač/Krampera- Suzuki Samurai-Nissan-Team KLEMO
Leštěnky do 2000 ccm
1 - 306-Roman Stanovský/ Trumpeš-Suzuki Samurai-Off road klub Krnov 2 - 302-Marek Vodrážka/M.Szabó Suzuki Samurai-Stihl Team 3 - 303-Miloš Vondrák /Doleček - AVIA A11 TREND-Mikrocar HK 4 - 311-Igor Růžička/ Návoj- Lada Niva - RŮŽA 5 - 313-Marian Szabó/Marek Vodrážka Suzuki Samurai-Stihl Team 6 - 315-Leoš Czafík/Jaroslav Kratochvíl Suzuki LJ 80 7 - 301-Luboš Pilař/Jan Pilař- Suzuki Samurai-SAGE Team 8 - 312-Jiří Bárta/Návoj,Poledníček- Lada Niva - Řáholec
Leštěnky nad 2000 ccm
1 - 424-Radim Budač/ Robin Špiláček Krnov 2 - 425-Hoppe Petr/Václav Sýkora- Jeep Wrangler - Hopík Team 3 - 402-Petr Kvoch/Karel Eis- Mitsubishi Pajero MT 2,6 -Mitsubishi Sýkora 4 - 401-ing. Jiří Holcner/Petr Holcner-Mitsubishi Pajero- Iron Mountains 5 - 407-P.Martiniak/R.Martiniak - Jeep Cherokee-UPK Kysuce 6 - 408-Robert Král/Murčo - Mitsubishi UPK Kysuce 7 - 405-Karel Matoušek/Peter Matoušek-Nissan Patrol - S&M car.Offroad 8 - 403-Martin Odvárka/Aleš Bartoš-Nissan Patrol Brutale 9 - 417-Jaroslav Uher /Tomáš Nebeský-Toyota Land Cruiser-Offroad Děčín
8.závod otevřeného MČR Off Road Trial 2005 – MEMORIÁL HONZY ČÍŽKA - – se jede 8.-9.10. v Chříči u Rakovníka
|