Domácí tým Rallye Sport Promotion na sobotní Rosické rallye. Veselý vyhrál třídu 13.9.2005 08:29 - tisková zpráva
Nejrychlejší SA1 řídil v Rosicích Lukáš Veselý
V uplynulém víkendu se v okolí Rosic u Brna rozburácely motory závodních speciálů. Konal se zde pátý podnik Sheron ČMPR, I. Rallye New Balance Rosice, pořádaná domácím týmem Rallye Sport Promotion.
Tým RSP postavil na start tohoto premiérového podniku tři své posádky. Dan Landa přijel do Rosic s divokým Lancerem sedmé evoluce, Ludvík OTTO s krásnou Subaru Impreza STi a junior týmu Lukáš Veselý se Škodou Fabia, kterou jede celý letošní rok.
Dalšími posádkami startujícími za RSP pak byl „Tony“ Tlusťák také se Škodovkou, ovšem specifikace WRC. Jsme rádi, že nabídku k hostování v našem týmu pro tento závod přijala také Kačenka Trojanová, tentokrát startující s vozem Honda Civic1,6. Velmi rychlý Míra Březík s Billym Latifem s Felicií Kit Car a manželé Prokešovy také s vozem Škoda Felicia uzavírali seznam hostů týmu RSP v tomto závodu.
Bez náznaku jakéhokoliv respektu z tratí i vozu se od začátku soutěže pustil do svých soupeřů junior Lukáš Veselý, kterého tentokrát navigoval Honza Paulik. Už od seznamovacích jízd byla z této posádky cítit maximální pohoda, a tak výkony, které podávaly v samotném průběhu závodu byly očekávaným důsledkem zmiňované pohody.
Lukáš i technika v tomto závodě fungovali bezchybně a když jim v průběhu závodu odpadli soupeři Cipra a Čonka, nebylo síly, která by Lukášovi zabránila dokončit tento závod na prvním místě ve své třídě a překrásném jedenáctém místě absolutně. „Lukáš podal koncentrovaný a zodpovědný výkon. Nic jiného jsem od něho ani nechtěl. Nebylo třeba ho nějakým způsobem na trati korigovat, auto měl stoprocentně pod kontrolou, žádná prekérka nebyla a myslím, že tentokrát jel opravdu 95% auta... Jen tak dál“ řekl v cíli spokojený Honza. “Mám obrovskou radost, je to první zlato a ještě k tomu doma..!!! Všechno v sobu fungovalo tak jak mělo, vyšlo konečně i počasí. S Honzou se jelo výborně, závod pro nás byl jedna velká pohoda. Fakt jsem šťastný....snad jen trošku víc koníků to chtělo. Závod byl hodně rychlý, ale i tak super“ zářil štěstím Lukáš.
Dan Landa s Jardou Novákem od začátku jeli skvělý závod. V úvodu byl jistě překvapený i Tony s WRCem, protože Dan byl tentokrát opravdu k nedostihnutí. Obrovská smůla však na RZ 7 ukončila krásný souboj Dana s Tonym, když Dana zradila převodovka Lancera. „Jeli jsme opravdu rychle. Extrém. Myslím, že i dosažené časy o tom svědčí. Tentokrát jsme měli opravdu super rozpis. Myslím, že právě v tom byla dnes naše rychlost. Snažil jsem se jet čistě a přesně, nevyrobit si zbytečné nepříjemnosti. To se mi dařilo. Škoda té převodovky, myslím, že dnes jsme si jeli pro pěkný výsledek“ zhodnotil závod Dan.
Ludvík Otto s manželkou Renátou proháněli po tratích okolo Rosic své nové Subaru, které mělo premiéru v jejich držení už na Barumce, kde jejich první zkušenosti skončili těsně před koncem závodu na banálním technickém problému – ulomené řadící páce.
V Rosicích nejprve jejich časy nepatřily k těm nejlepším, protože gumaři, kteří přislíbili svoji pomoc na páteční podvečer, nebyli najednou k sehnání a tak Ludvíkovi nezbylo nic jiného než obout na první tři RZ mokré gumy. Do druhé rundy však Subaru odstartovalo v plné kondici a Ludvík nenechal nikoho na pochybách, že s tímto vozem bude opět patřit k soutěžácké špičce.
Subaru i posádka vydrželi v ostrém tempu až do cíle a odměnou jim bylo zasloužené druhé místo v absolutní klasifikaci. „Na autě jsme udělali mnoho práce, zejména nové tlumiče změnily auto k nepoznání. Áčko to není, ale myslím, že se Subaru budu ještě rychlejší než s Celicou“ těšil se Ludvík v cíli.
Snad největší pozornost fanoušků rallye byla věnována Octavii WRC, kterou v barvách RSP pilotoval, tak jako ve Šernberku, zkušený Tony Tlusťák, který v celém závodě opět potvrzoval, že technika WRC se mu jistě líbí a rozhodně i „chutná“. Po technických problémech Dana Landy přišel Tony prakticky o jediného soupeře a zcela suverénně projel cílem jako první v celkovém pořadí, což nemohlo zvrátit ani malé zaváhání v RZ6, které bylo zaviněno poruchou serva řízení.“ Jsem rád, že máme auto celé a v pořádku v cíli. Vítězství samozřejmě těší, máme opět o mnoho zkušeností více. Když nefungovalo to servo, měl jsem toho plné ruce i oči, protože přece jenom utočit to auto bez serva je úkol spíš pro kulturistu“ usmíval se Tony.
Kačenka Trojanová s Jančou Pluhařovou byly rozhodně nejpůvabnější reprezentací RSP, avšak od samotného začátku jejich Civic nefungoval tak jak měl a tak dokončení závodu a sedmnácté místo v absolutní kvalifikaci znamenalo spíše další zkušenosti. V cíli i přesto panovala spokojenost z dokončeného závodu. „Auto tentokrát nefungovalo tak jak mělo a v tak rychlém závodě, jakým Rosice určitě byly jsme ztráceli prakticky všude“. Tolik holky v cíli...
Felicia 1,6 Kit Car s Mírou Březíkem a Billym Latifem, také jako hosté RSP, jeli od začátku velmi rychle. Bylo vidět, že auto i posádka jsou jako jeden a soupeřům ve třídě prakticky nedávali žádný prostor. S jejich vítězným tažením však nechtěla souhlasit jejich převodovka, která prostě řekla konec a Míra s Billym chtěli závod ukončit. Neuvěřitelné gesto a pomoc, kterou nabídl jediný jejich soupeř na trati David Tomek snad nejde ani komentovat.
Jeho tým poskytl novou skříň a po bleskové práci mechaniků posádka nakonec v závodu pokračovala a projela cílem na krásném druhém místě. Davidovi tímto samozřejmě děkujeme za pomoc a gratulujeme k vítězství!
Poslední posádkou startující za RSP byl Michal Prokeš s manželkou Danielou. Bohužel, jejich premiéra v ČMPR skončila již v RZ 5, když jejich Felicii vypověděl službu motor.
Press RSP
12.9.2005
|