A1 GRAND PRIX - kalendář závodů a technické specifikace vozů 14.9.2005 11:46 - tisková zpráva
ČESKÁ REPUBLIKA V PRESTIŽNÍM ŠAMPIONÁTU A1 GRAND PRIX
Startovní pole A1GP budou tvořit identické vozy využívající nejmodernější techniku, které budou jezdit v barvách států, které se do nově vzniklé série přihlásí. Kalendář tvoří 12 závodů na všech světových kontinentech, které se pojedou mimo v zimním období mimo hlavní motoristickou sezonu. Jednotlivé národní týmy musí nasazovat pouze jezdce dané národnosti. Hodnotí se pouze výsledky národního týmu, který může do závodu nasadit jen jeden vůz, nezáleží na tom, který jezdec body získal.
Tým může prostřídat v průběhu víkendu vystřídat až tři jezdce. Vůz může připravovat maximálně desetičlenný tým mechaniků. Program závodního víkendu tvoří tři hodinové volné tréninky, čtyři patnáctiminutové kvalifikace a dva závody - jeden sprint a jeden dlouhý. O postavení na startu rozhodne součet dvou nejlepších časů z jednotlivých kvalifikací, v každé z nich může jezdec odjet jediné kolo, musí nastoupit minimálně do dvou.
Pro zvýšení atraktivity závodů jsou vozy vybaveny systémem powerboost - po zmáčknutí tlačítka se zvýší výkon o cca 30 koní, každý jezdec bude mít omezený časový limit využití této funkce na každý závod. Sprinterský závod (cca 20-30minut) začíná letmým startem a jeho výsledky určí pořadí na startu hlavního závodu, prvních osm týmů zároveň obdrží body ve stejném bodovém schéma, jaké používá F1 (10,8,6,5,4,3,2,1).
Hlavní závod (45-60 minut) začíná pevným startem a bodové schéma je shodné jako u sprintu, další bod pak získává tým, jehož jezdec zajel nejrychlejší kolo závodu - nezáleží, zda šlo o sprint nebo závod.
Více na www.a1gp.com
A1 GP - ZÁVODNÍ KALENDÁŘ
25.9.05 Brands Hatch, Velká Británie 9.10.05 Lausitzring, Německo 23.10.05 Estoril, Portugalsko 6.11.05 Sydney, Austrálie 20.11.05 Kuala Lumpur, Malajsie 11.12.05 Dubai, Spojené Arabské Emiráty 15.1.06 Singapore, Indonésie 29.1.06 Cape Town, Jižní Afrika 12.2.06 Monterrey, Mexiko 26.2.06 San Antonio - městký závod, Texas 12.3.06 Laguna Seca, Kalifornie 3.4.06 Beijing, Čína
SPECIFIKACE ZÁVODNÍHO VOZU A1 GRAND PRIX
Rozvor kol: 3000mm Váha: Přibližně 600 kg (bez jezdce a paliva) Přední a zadní zavěšení kol: Dvojité lichoběžníkové ramena, tlumič pracující v systému pushrod.Nastavitelná výška, odklony a sbíhavost.Nastavitelné dorazy pro naklánění při brždění a akceleraci Stabilizátor: Vpředu i vzadu rychle měnitelné stabilizátory Šasi: Šasi z karbonových vláken, testováno na všechny odpovídající standardy pro náraz, FIA schválené boční panely proti průniku. Kapotáž: Lehké kompozity Převodovka: Šestirychlostní převodovka napříč se sekvenčním řazením pomocí páček na volantu. Náhon: Hnací hřídel, triangl Brzdy: Výrobce bude oznámen Brzdové disky a destičky: Ocelové disky, karbonové destičky Tlumiče Délka 300 mm Ráfky: Vpředu 18" x 11", vzadu 18" x 13.5" Řízení: Jack Knight Developments Ltd Volant: Sparco, průměr 280mm, zabudovaný displej Dispej&Data: Na volantu namontovaný displejVícekanalový sběr dat pro technickou analýzu Bezpečnostní pásy: Šestibodové Palivová nádrž: Objem cca 135 litrů Spojka: Třílamelová AP carbon/carbon, hlinikový nebo ocelový kryt Pneumatiky: Jednotné pneumatiky pro suchou nebo mokrou trať
SPECIFIKACE MOTORU
Typ motoru: Zytek ZA1348 Konfigurace: Osmiválec s úhlem rozevření válců 90° Objem: 3400ccm Šířka: 619mm Výška: 542mm Délka: 543mm Váha: 120kg Blok motoru: Hliníková slitina Hlava válců: Hliníková slitina Ventily: 4 ventily na válec ovládané vačkovým hřídelem Řízení motoru: Zytek EMS 4.6.1 Zapalování: Zytek DCDI Svíčky: NGK Palivo: 100 oktanů Max kroutící moment: 442Nm Max výkon: 520 koní (550 př powerboost) - 412kW
BPA
|