Štěpán Vojtěch ze světa zpátky mezi sprintery - stříbro z rychlého Vyškova 14.9.2005 15:31 - tisková zpráva
Po návratu z úspěšně dokonené OMV ADAC Deutschland Rally měla posádka OMV Rally Teamu jen velice málo času na regeneraci a aklimatizaci. Na všechny po návratu do Čech čekala opravdová spousta práce, ale nejvíce se pravděpodobně zapotili mechanici, kteří museli havárií poničeného Peugeota 206 WRC opět dostat zpět do závodní kondice. Na opravu byly přesně dva dny, během kterých auto navštívilo klempírnu, lakovnu, mechanickou dílnu a byla na něm také provedena celá řada elektro prací. Na závěr bylo auto opět polepeno tolik líbivými barevnými fóliemi a přizpůsobeno domácím tratím.
Když kluci odtrénovali nově zařazené úseky vyškovských tratí, bylo na nich vidět mírné rozčarování. Aby také ne. Po technických tratích světové soutěže byli opět zpátky na domácích tratích rallysprintového mistrovství a čekala na ně prozatím letošní nejrychlejší soutěž. Jak to? Říká se přeci, že mezi nejrychlejší podniky patří pouze Blovice a Pačejov…
"Tak to zatím bývalo, ale nové úseky tady na Vyškovsku jsou opravdu superrychlé," poznamenal navigátor Michal Ernst. "Kdyby pořadatelé přidali například retardér navíc, bylo by to přeci jen asi lepší," dodal co-pilot. "Auto se velice často pohybovalo v maximálních rychlostech a letos jsem to již několikrát říkal, náš Peugeot má maximálku níž než fokus a tak se na podobných tratích těžko soutěží," doplnil svého mitfáru pilot Štěpán Vojtěch.
Pořadatelé Böttcher Rally Vyškov připravili pro posádky 4 rychlostní zkoušky, které se po jedné servisní zastávce opakovaly. Právě načasování zastávky v servisní zóně letos již podruhé nesvědčilo našemu týmu. Peugeota v průběhu první rundy trápily problémy elektronického rázu, začaly padat otáčky od turbodmychadla.
A aby nebylo potíží málo, ke stávkujícímu turbu se ještě přidaly problémy s palivovými pumpami. Auto tedy ztrácelo výkon a díky extrémně rychlé trati se posádce OMV její největší konkurent neustále vzdaloval. Do servisní zóny přijížděl bílý Peugeot s celkovou ztrátou 14,7 vteřiny. vzhledem k jeho stavu si však pobyl u mechaniků o trošku déle a tak si posádka při výjezdu ze servisní zóny připsala penalizaci 20 vteřin.
Ztráta narostla do podoby, ze které již nebylo možno na prvenství ani pomýšlet. "Už jen rozdílem v nastavení maximální rychlosti našich aut jsme hodně ztráceli. Naše nasazení bylo obrovské, ale tentokrát nebylo moc platné. Tam, kde byly čáry od Vaška, my jsme ani nebrzdili, takže je jasné, o kolik rychleji musel Venca přijet," posteskl si Myšák a ve vzpomínkách se vrátil k premiéře na světovém kolbišti.
"Po Německu to je opravdu obrovský rozdíl. Tam jsme jezdili nejčastěji na dvojku, na trojku, tady používáme snad jen šestku." Tvrzení svého navigátora doplnil pilot Štěpán Vojtěch, když z palubního počítače "vytáhl" údaj: "Jeli jsme 26 vteřin na plný plyn. Jen si to sami představte, kolik za tu dobu ujedete," podotkl Brouk a ohodnotil i práci pořadatelů: "Byli opravdu fajn, a bylo vidět, že nám jde o společnou věc, ale pro příště by měli lépe vybrat trať."
Myšák si neodpustil svou poznámku a připomněl: "Snad žádného jezdce nebaví motat se po vesnici sem a tam a na výjezdu držet auto dva kilometry rovně, to nemůže bavit ani diváky." Z osmi RZ se podařilo dvojici v barvách OMV vyhrát pouze jedinou zkoušku a vyškovskou soutěž dokončili na druhém místě se ztrátou 28,4 vteřin.
Na posádku OMV Rally Teamu nyní čeká příbramská rally, na kterou se těší zejména domácí patriot Michal Ernst: "Bylo by moc hezké vyhrát doma. Letošní ročník by měl být zajímavý pro jezdce i pro diváky a tak se máme opravdu na co těšit. Novinkou je i městský prolog, na který se obzvlášť těším, pojede se totiž dvakrát kolem mého baráku."
Štěpán se nad nadcházející příbramskou Fuchs rally zamýšlí ze zcela jiného důvodu: "Snad to budou pěkné závody. Jen kdyby tak zapršelo, to by pak bylo něco jiného. Výkony aut by byly obdobné a tak by se zase o něco více závodilo…"
A taktika pro další rallysprinty? Čeká na nás nově zařazená Labská rally, co ty na to, Štěpáne? "Labskou musíme vyhrát! Již není prostor pro žádnou taktiku. S titulem to myslíme pořád vážně. Kdyby nám vyšlo vstříc počasí a podařilo se uvést dvěstěšestku do 100% kondice, mělo by to klapnout," zamyslel se liberecký pilot.
Michal Oberstein
Czech OMV Rally Team
|