Nové motory Scania již od letošního podzimu 15.9.2005 11:19 - tisková zpráva
Praha, 15. září 2005 – Zákazníci společnosti Scania mají od podzimu 2005 možnost volit mezi motory Euro 3, Euro 4 a Euro 5, jejichž celková nabídka se rozšířila na 21 variant. Vrcholem nové řady je jednotka V8 o výkonu až 620 k a 3000 Nm. U všech nových motorů Scania byly opět vylepšeny jejich provozní vlastnosti.
Díky plynulému odstupňování výkonů od 230 do 620 k a flexibilitě při výběru nových převodovek a nápravových převodů, lze navolit ideální hnací ústrojí pro jakýkoliv typ přepravy, bez ohledu na úroveň emisí.
Již od uvedení pětiválcového 9litrového motoru byla řada motorů Scania plně modularizována, s využitím identické spalovací komory pro celou platformu motorů. Scania se tak může soustředit na vývoj v oblasti vstřikování a spalování pro jedinou základní koncepci a dosáhnout tak vysoké úrovně vylepšení a doladění provozních vlastností.
Modulární systém společnosti Scania umožňuje vzájemnou kombinaci velkého množství kompatibilních součástek mezi různými řadami motorů. Dále vysoce zefektivňuje servisní služby, zásobování náhradními díly i doškolování personálu v rámci servisní sítě.
Prestižní hnací ústrojí V8 - 620, 580, 560 a 500 k
· V nabídce je nejvýše postavený nový motor Scania V8, který díky unikátnímu spojení vysokého výkonu 620 koní a krouticího momentu 3000 Nm představuje nejvýkonnější hnací jednotku na trhu. V náročném terénu a při jízdě do kopců vyniká svojí výkonností a provozními vlastnostmi.
· Motory Euro 3 (580 k) a Euro 4 (560 k) dosahují krouticího momentu 2700 Nm a volba mezi nimi se tak stává otázkou emisních úrovní, nikoli jízdní výkonnosti.
· Verze o výkonu 500 k dosahuje v případě jednotek Euro 3 a Euro 4 krouticích momentů 2400 Nm. U motoru Euro 5 pak 2500 Nm.
· Všechny motory Euro 4 i Euro 5 těží z nového tvaru křivky průběhu krouticího momentu s jeho rychlejším nárůstem a širším rozsahem nejvyšších hodnot.
· Vstřikování paliva probíhá u všech motorů V8 prostřednictvím systému Scania PDE. Pro dosažení norem Euro 4 a Euro 5 se využívá systému Scania SCR.
· Výroba jednotek Euro 4 je plánována od února 2006. Motory Euro 5 se začnou vyrábět v květnu 2006.
Hospodárná 11/12-litrová hnací ústrojí – 470, 420, 380 a 340 k
· Výkony těchto motorů je předurčují pro použití v nejrozšířenějším segmentu vozidel, a to dálkových i stavebních.
· Výkonnostní hodnoty řadových šestiválců Scania Euro 4 a Euro 5 se od Euro 3 neliší, avšak provozní vlastnosti byly díky novému tvaru křivky průběhu krouticího momentu u všech motorů vylepšeny.
· Změna v objemu motorů z 11 na 12 litrů v případě jednotek Euro 4 o výkonu 340 a 380 k významně zvýšila hodnotu krouticího momentu, a to o 100 Nm. Toto vylepšení provozních vlastností řidič bezpečně pocítí, zvláště díky širšímu rozsahu nejvyšších hodnot krouticího momentu a jeho rychlejšímu nárůstu. Díky vyššímu měrnému objemu lze také lépe recyklovat výfukové plyny.
· Vstřikování paliva probíhá u všech 12-litrových motorů prostřednictvím systému Scania HPI (u 11-litrové jednotky prostřednictvím Scania PDE). Soulad s normou Euro 4 zajišťuje systém Scania EGR, v případě Euro 5 se jedná o technologii SCR.
· Výroba jednotek Euro 4 je plánována od září 2005. Motory Euro 5 se začnou vyrábět od února 2006.
9-litrová hnací ústrojí s vysokým krouticím momentem – 310, 270 a 230 k
· Nový pětiválec o objemu 9litrů, uvedený na trh v roce 2004, se již díky svým provozním charakteristikám a robustnosti setkal s velkým zájmem u zákazníků. Navzdory své menší velikosti se tato jednotka chová jako větší motory Scania a dodává dostatečný krouticí moment již od nízkých otáček.
· Regulace emisí probíhá prostřednictvím systému Scania EGR a vstřikování paliva je zajišťováno systémem Scania PDE.
· 9-litrové motory Scania jsou nejčastěji používané v rozvážkových (230, 270 a 310 k) a stavebních (270 a 310 k) vozech, dále potom v dálkové přepravě (310 k).
· Začátek výroby je plánován na září 2005.
Scania Czech Republic s.r.o. Mmd Public Relations Czech Republic
Martina Jirásková Radka Strachotová
www.scania.cz
|