www.car.cz
 

CITROËN na autosalonu v německém FRANKFURTU 2005
     16.9.2005 17:36 - tisková zpráva


CITROËN NA AUTOSALONU VE FRANKFURTU 2005

Na letošním frankfurtském autosalonu prezentuje Citroën kompletní a zcela modernizovanou modelovou řadu, nabitou inovacemi v oblasti komfortní a bezpečnostní výbavy a ochrany životního prostření.

Značka Citroën zde staví do popředí svůj nový model C6, manažerský sedan dokonale ilustrující stylové, inovativní a technologické hodnoty tohoto výrobce. Citroën C6 se vyznačuje elegantními liniemi a hi-tech výbavou: průhledový displej, systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (AFIL), samonatáčecí xenonové světlomety, inteligentní odpružení či nový vznětový motor V6 HDi o výkonu 208 k, vybavený filtrem pevných částic (FAP).

Citroën vystavuje rovněž řadu kompaktních vozidel, do níž nedávno přibyl Citroën C1 a jež byla obohacena zavedením motoru HDi 110 FAP u modelu C3. Současně došlo k vývojovým změnám vzhledu a vybavení u tohoto modelu, stejně jako u modelů C2 a C3 Pluriel.

V oblasti ochrany životního prostředí nabízí Citroën paletu různých řešení, která bude v blízké době rozšířena o modely C3 CNG a C2 Stop & Start.
V centru této strategie jsou vznětové motory HDi, spojené s filtrem pevných částic (FAP), které tvoří skutečně špičku nabídky tohoto výrobce, jež  pokračuje v jeho vývoji pro celou modelovou řadu. Po Citroënu C8, C5, C4 a Xsara Picasso jsou to modely Citroën C3 a C6, které se těší z této technologie. K dnešnímu dni Citroën prodal více než 200 000 vozidel vybavených filtrem pevných částic.
V prvním pololetí roku 2006 bude také k dispozici zařízení pro zachycování pevných částic, montované jako dodatečné vybavení k motorům HDi bez FAP. Tato první nabídka, založená na vyzkoušené technologii dodavatele, bude prodávána v Německu a nabízena pro modely Citroën C2, C3, Berlingo a Xsara Picasso.
 
? ????Autor: ????? ?1 tisková informace?Ze svých budoucích plánů odhaluje Citroën na tomto autosalonu koncept C?SportLounge. Tato originální představa vozu určeného k dlouhým cestám zapadá do řady konceptů představených v poslední době, C?AirLounge a C?AirDream, které také nabízejí novou podobu potěšení z jízdy a cestování.

Takováto dynamika je odrazem výsledků Citroënu, který zvětšuje jak svůj podíl na trhu,  tak své úspěchy v sériálu rallye WRC.

POKROK V ČÍSLECH
V prvním pololetí letošního roku jsou konsolidované výsledky prodeje vozidel značky Citroën na světových trzích v mírném nárůst oproti stejnému období roku 2004 a dosahují čísla 726 000 vozidel.
První pololetí roku 2005 se pro Citroën neslo ve znamení potvrzení úspěchu modelů C5 a C4 hatchback a coupé a rovněž bylo poznamenáno rozšířením řady kompaktních vozidel o model C1, doplňující modely C2, C3 a C3 Pluriel.
Od ledna 2005 bylo ve světě prodáno 139 000 vozů C4 a 50 000 vozů C5. Modely C3 a C3 Pluriel překonaly hranici milionu prodaných kusů v celém světě. Citroën C3 byl také nejprodávanějším pětidveřovým hatchbackem v segmentu kompaktních vozidel v západní Evropě v roce 2004. Výborné výsledky vozidel patřících do řady kompaktů umožnily Citroënu získat 8 % podíl na trhu v tomto segmentu v západní Evropě.
Co se týče celkových výsledků, udržel Citroën v prvních šesti měsících roku 2005 svůj podíl na trhu 6,8 % v západní Evropě, což je stabilní trh, a zaznamenal růst objemu o 6 % na ostatních světových trzích.

DOBŘE NASTARTOVANÁ SPORTOVNÍ SEZÓNA
Tým Citroën Sport pod taktovkou Guy Fréquelina, oficiálně a naplno zapojený do MS v rallye  (WRC) od roku 2003, doposud dokonale plní stanovené cíle a získal dvakrát za sebou titul mistra světa ve značkách. Současně se v roce 2004 stal Sébastien Loeb mistrem světa v pilotech, po svém druhém místě z roku 2003. Citroën si klade v roce 2005 za hlavní cíl udržet tituly v kategoriích « značek » a « pilotů », získané v roce 2004 Sébastienem Loebem s vozem Xsara WRC.

Několik údajů
- Vítězství s vozem Xsara WRC : 21 (po rallye Německa 2005)
- Vítězství s vozem Xsara Kit Car ve WRC : 2
- Vítězství s vozem C2 v JWRC : 4 (po rallye Německa 2005)
- Tituly MS značek : 2 (2003 & 2004)
- Titul MS pilotů : 1 (Sébastien Loeb, 2004)
- Titul MS pilotů v JWRC s vozem Saxo S1600 : 2 (Sébastien Loeb, 2001 - Dani Sola, 2002)

PREZENTACE VŠECH SOUČASNÝCH  A PŘIPRAVOVANÝCH MODELŮ CITROËN
· C6, manažerský sedan
Citroën C6 splňuje veškeré požadavky kladené na manažerský vůz: eleganci, vytříbenost, propracovanost a vnímanou originalitu... a spojuje je s klíčovými hodnotami značky Citroën, které vycházejí z úspěchů minulosti, ale neustále se vyvíjejí a jsou vyjádřeny designem a použitím nejnovějších technologií
. Citroën C6 se vyznačuje elegancí svých linií a pohodlím na palubě, o které se starají užitečné a moderní technologie: průhledový čelní displej, systém varování při neúmyslném vybočení z jízdního pruhu (AFIL), samonatáčecí xenonové světlomety, inteligentní systém odpružení a nový motor V6 HDi o výkonu 208 k reprezentují hlavní prvky kompletní a inovativní hi-tech výbavy.

· C1, C2, C3 a C3 Pluriel, vzájemně se doplňující kompaktní automobily
Posílen úspěchem své řady kompaktních vozidel, doplněné od června modelem C1, pokračuje Citroën vývoj v této oblasti.
Značka Citroën zavádí do prodeje model C3 vybavený motorem HDi 110 FAP. Tato nová verze doplňuje řadu vozidel se vznětovými motory a patří ke špičce nabídky v segmentu kompaktů. Citroën C3 HDi 110 FAP snoubí výkonný motor s tuhým a dokonale vyváženým podvozkem, který vozidlu dodává pozoruhodné dynamické kvality.     
Současně s uvedením tohoto modelu se také výrazně mění vzhled interiéru Citroënu C3. Zcela přepracovaná palubní deska, stejně jako nové dveřní výplně a potahy zkrášlují kabinu. Citroën C3 se kromě toho dále odlišuje svým unikátním vnějším designem, a ještě výraznější přední maskou podtrhuje svou originalitu.
Modely C2 a C3 Pluriel přebírají vývojové změny provedené u palubní desky modelu C3 a rovněž nové prvky vybavení v oblasti pohodlí a pomoci při řízení, jakými jsou omezovač rychlosti a nové ovladače převodovky SensoDrive.

· Citroën C4 a C5, pětihvězdičkové sedany
Modely C4 a C5, oceněné tak jako model C8 pěti hvězdičkami při nárazových testech EuroNCAP, dokonale ilustrují snahu výrobce o nabídku čím dál tím bezpečnějších vozidel.
Modely C4 hatchback a C4 coupé jsou vybavené volantem s pevným středem a se sdruženými ovladači na volantu, který poskytuje novou úroveň ergonomie, zaručující větší bezpečnost, a umožňuje použití airbagu řidiče s optimalizovaným tvarem. Ve výbavě mají rovněž systém varování při neúmyslném vybočení z jízdního pruhu (AFIL) a samonatáčecí bi-xenonové světlomety.
Tyto dva posledně jmenované systémy pomoci při řízení patří rovněž mezi četné prvky bezpečnostní výbavy modelu C5.
Kromě jiného došlo také k vývoji pohonných jednotek nabízených u těchto vozidel. Obě verze C4 jsou od září (podle země prodeje) vybaveny novým motorem 2.0i 16V o výkonu 143 k, spojeným s mechanickou převodovkou, náhradou za motor 2.0i 16V 138 k. Model C5 bude na konci roku (podle země prodeje) využívat zejména nový motor 2.0 HDi s výkonem 138 k, vybavený filtrem FAP a spojený s automatickou šestistupňovou sekvenční převodovkou.

· Xsara Picasso, C8 a Berlingo, čím dál tím přitažlivější
Kromě nových prvků bezpečnostní výbavy, jako je omezovač rychlosti spojený s tempomatem, doznal změn také design jednoprostorových a ludospace modelů výrobní řady, který doplňuje jejich uznávané kvality - víceúčelovost, pohodlí a vstřícnost k uživateli.

Navíc v rámci přechodu na normu Euro IV došlo ke změnám u motorů nabízených pro tato vozidla.

Xsara Picasso zesiluje přitažlivost své úrovně Exclusive, podle typu motoru. Tato verze je nyní sériově vybavena omezovačem rychlosti spojeným s tempomatem, automatickým zapínáním světel a rovněž dvěma uzavřenými úložnými schránkami na horní straně palubní desky. Vyznačuje se novou mřížkou vstupu vzduchu a chromovanou lištou, zkrášlující registrační značku vzadu.
Vůz má také nové čalounění sedadel a jeden nový barevný odstín karoserie - šedá Iridis.
Co se týče motorových jednotek, v měsíci září (podle země prodeje) dochází k vývoji u nabídky zážehových verzí, která se nyní soustřeďuje kolem dvou jednotek: nový motor 1.6i 16V o výkonu 110 k, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou, a motor 2.0i 16V s výkonem 137 k, vybavený automatickou adaptivní převodovkou se sekvenčním ovládáním.
U vznětového motoru 1.6 HDi s výkonem 110 k byla zesílena zvuková izolace, která optimalizuje akustický komfort uvnitř vozidla.

U modelu C8 jsou šestnáctipalcová kola a systém ESP rozšířeny na všechny verze. Tento jednoprostorový model vyšší třídy značky Citroën nabízí rovněž omezovač rychlosti spojený s tempomatem, stejně jako detekci poklesu tlaku v pneumatikách s upřesněním stavu defektního kola a parkovací asistent, doplněný zobrazováním siluety vozidla a detekčních zón na multifunkčním displeji.
Citroën C8 zdůrazňuje svůj luxusní charakter novým šedým odstínem karoserie Fer, oranžovým tónem podsvícení všech sdružených přístrojů a čalounění sedadel z tmavě šedé látky, ozdobené klínky Bambou u první úrovně výbavy.
A konečně, tento jednoprostorový model potěší uživatele vývojovou změnou motoru 2.0i 16V, jehož výkon se zvýšil z 138 k na  143 k.

Model Berlingo si zachovává svůj silný charakter, přitom jsou zdůrazněny jeho dynamické vlastnosti, zejména díky novým lakovaným bočním ochranným lištám, světlům s centrální krystalovou zónou, střešním nosičům se vzhledem leštěného hliníku a novému designu ozdobných krytů kol 15´´.
Co se týče vybavení, Citroën Berlingo může být navíc k omezovači rychlosti a tempomatu vybaven podle typu motoru rovněž parkovacím asistentem vzadu a paketem Viditelnost, který výrazně zlepšuje jízdní pohodlí a zahrnuje automatické zapínání světel a předních stěračů a také palubní počítač.
Nabídka vznětových motorů je od měsíce září (podle země prodeje) tvořena dvěma motory HDi : 1.6 HDi o výkonu 75 k a 92 k, spojený v obou případech s mechanickou převodovkou.

?A· C?SportLounge : nová představa coupé na dlouhé cesty

Citroën představí ve světové premiéře na frankfurtském autosalonu 2005 novou představu vozu určeného k dlouhým cestám, který slibuje opravdové automobilové vzrušení.
Originální architektura konceptu C-SportLounge, jehož jméno a charakteristická silueta samy o sobě dávají mnohé tušit, snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s pohodlím na palubě pro řidiče a další tři pasažéry. C-SportLounge spojuje dynamickou jízdu a sportovní pocit z řízení s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru.


ÚČINNÁ ŘEŠENÍ PROBLEMATIKY OCHRANY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
V rámci celkové strategie ochrany životního prostředí se Citroën již několik let zabývá vývojem účinných řešení, uzpůsobených očekáváním různých uživatelů.
 
· Dieselové motory Common-Rail s vysokotlakým vstřikováním HDi
Každý model vyráběné řady vozidel Citroën má k dispozici alespoň jednu nabídku vznětového motoru HDi. Tyto motory jsou známé pro své výhody z hlediska ochrany životního prostředí, zejména ty z nich, které jsou nabízeny pro vozy řady kompaktů. Anketa provedená agenturou Ademe (Agence de l’environnement et de la maîtrise de l’énergie) v roce 2004 řadí modely C2 a C3  HDi 70 na druhé respektive třetí místo klasifikace vozidel se vznětovými motory s nejmenšími emisemi oxidu uhličitého (CO2): 107 g a 109 g/km.
Model C1 HDi 55 se se svými 109 g CO2/km nedávno zapsal do seznamu úspěchů vozidel Citroën s nejmenšími emisemi škodlivin.

· Filtr pevných částic (FAP)
Filtr pevných částic, kterým jsou již vybaveny modely C4, Xsara Picasso, C5 a C8, je dalším silným argumentem vozidel značky Citroën v boji za ochranu životního prostředí. Nyní se poprvé objevuje u řady kompaktních vozidel, a to ve spojení s novou verzí C3 HDi 110 FAP, a je jím rovněž opatřen šestiválec 2.7 HDi manažérského sedanu C6.
Filtr pevných částic doplňuje výhody motorů HDi v oblasti ochrany životního prostředí. Vozy Citroën vybavené vznětovými motory HDi s filtrem FAP mají úroveň emisí pevných částic blízkou nule.

· Verze Stop & Start a CNG : nabídky zaměřené na ochranu čistoty vzduchu ve městech
Souběžně Citroën násobí nabídky zaměřené na ochranu kvality ovzduší ve městech se svými modely C2 a C3 Stop & Start a C3 CNG.
U modelu C2 Stop & Start, jehož prodej bude zahájen v prvním pololetí roku 2006, pokračuje Citroën ve vývoji svého systému, uvedeného na trh v říjnu roku 2004 u modelu C3. Citroëny C2 a C3 Stop & Start jsou vybavené motorem 1.4i 16V s výkonem 92 k. Oba tyto modely zaručují snížení spotřeby pohonných hmot a omezení emisí CO2 o přibližně 10 % ve městě díky spojení dvou špičkových technologií: robotizované převodovky SensoDrive a elektronicky řízeného reverzního alternátoru.
Citroën C3 1.4i CNG, vyvinutý ve spolupráci se společností Gaz de France, je vozidlo s dvoupalivovým motorem na benzin/zemní plyn, určené pro soukromé osoby vlastnící zařízení na distribuci plynu. Díky distribuční stanici mohou provádět plnění ve svém bydlišti. Model C3 CNG umožňuje dosáhnout snížení emisí CO2 přibližně o 20 % oproti benzinovým verzím a zcela vyloučit emise oxidů síry a olova.


DEMONSTRACE NEJNOVĚJŠÍCH TECHNOLOGIÍ
Citroën zavádí stále více inovativních řešení a nových prvků výbavy v oblasti bezpečnosti, pomoci při řízení a ochrany životního prostředí. Vyspělé technologie jsou prezentovány veřejnosti prostřednictvím různých demonstrátorů.

· Průhledový displej
Tento na automobilovém trhu ještě málo rozšířený systém je nabízen u Citroënu C6. Umožňuje promítat na čelní sklo, přímo v zorném poli řidiče, důležité jízdní informace, jako jsou rychlost a indikace navigačního systému. Řidič tak nemusí odvracet zrak od vozovky a je výrazně zvýšena bezpečnost díky přímému přečtení a rychlejšímu pochopení informací.

· Systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (AFIL)
AFIL je novinka, která přináší značný pokrok z hlediska bezpečnosti. Při rychlosti vyšší než 80 km/h systém zaznamená neúmyslné přejetí nepřerušované či přerušované čáry podélného značení na vozovce, jestliže nejsou zapnuta směrová světla. Vibrační mechanismus, který je zabudován do sedadla řidiče, je aktivován na levé či pravé straně sedáku v závislosti na směru vychýlení vozu. Řidič tak může včas vrátit vozidlo do správného směru. Systém AFIL je nabízen pro vozy Citroën C4, C5 a C6.

· Motor 2.7 HDi V6 o výkonu 208 k, vybavený filtrem pevných částic (FAP)
Tímto novým motorem, určeným pro luxusní modely, je vybaven Citroën C6. Je výsledkem spolupráce mezi koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën. Využívá řady pokročilých technologií s cílem dosáhnout vysokého výkonu, jedinečného cestovního pohodlí a snížení emisí škodlivin. Tento šestiválec, jehož dvě řady válců jsou umístěny do V, disponuje dvěma turbodmychadly a poskytuje výkon 150 kW (208 k DIN) a maximální točivý moment 440 N.m.

· Filtr pevných částic (FAP)
Celková strategie ochrany životního prostředí je rovněž ilustrována pomocí demonstrátoru FAP. Tento filtr umožňuje spojit přirozeně úsporný charakter vznětového motoru s neobyčejným snížením emisí pevných částic.


Kromě demonstrovaných inovací pokračuje Citroën ve vývoji high-tech komunikační výbavy, která zvyšuje uživatelské pohodlí ve vozidlech.
V závislosti na zemi prodeje je tedy ve vozech C2, C3, C3 Pluriel, C4, C5 a v blízké době také C6 možno zcela bezpečně telefonovat díky hands free sadě s bezdrátovým rozhraním « Bluetooth ». Tento systém umožňuje řidiči telefonovat ve vozidle a přitom ponechat svůj mobilní telefon v kapse, což znamená zároveň vysoký stupeň pohodlí a bezpečnost při provozu vozidla.

Kombinovaný systém NaviDrive, který je v závislosti na zemi prodeje nabízen pro modely C2, C3, C4, C5, C8 a vbrzku také C6, doznal četných vývojových změn u jednotlivých funkcí (od října, podle typu vozidla a země). Systém NaviDrive nyní nabízí uživateli více možností, jako například programování itineráře s různými etapami, informování o dopravních zácpách písemným hlášením nebo hlasovou zprávou, přehrávání audio CD se záznamem ve formátu MP3 nebo okamžitý přenos zaregistrovaných čísel z mobilního telefonu vybaveného infračerveným portem.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Sports Car Challenge Most od Vládi Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose