www.car.cz
 

Ford Fiesta RS -nabroušená novinka, která stojí za ohlédnutí
     tisková zpráva


Dravá, soutěžním speciálem inspirovaná studie Fiesta RS Concept, by se do dvou let mohla stát produkční realitou, pokračující v tradici „nabroušených“ modelů řady Ford RS. Podvozek přebírající řadu komponentů ze soutěžních vozů, speciální úpravy karoserie – studie Fiesta RS Concept naznačuje design budoucích modelů řady Ford RS.

Ford poodhalil oponu ukrývající budoucnost rodiny sportovně laděných výkonných modelů Ford RS. Jen necelý rok po ustavení evropské divize Ford TeamRS představuje automobilka Ford na autosalonu v Ženevě studii nekompromisně sportovního modelu Fiesta RS, určeného pro běžný silniční provoz.

Uvedení studie Fiesta RS Concept je překvapivým obohacením portfolia modelové řady Fiesta. Ta se rozrostla ještě o dynamickou Fiestu ST, poháněnou motorem o výkonu 150 k, a zcela novou soutěžní Fiestu Junior World Rally Car. Znalci předpokládají, že studie Fiesta RS Concept by se do dvou let mohla transformovat do sériově vyráběného modelu určeného pro běžný silniční provoz. V současné době je však celý projekt ve své počáteční vývojové fázi a o jeho dalším osudu rozhodnou především reakce veřejnosti. Ty však budou určitě velmi nadšené. Podle určitých náznaků by produkční model, vycházející ze studie Fiesta RS Concept, měl být poháněn motorem o výkonu přes 180 k, který postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během sedmi sekund.

„Nebudeme finalizovat technické specifikace dokud neuslyšíme reakce potenciálních zákazníků,“ tvrdí Jost Capito, ředitel divize Team RS automobilky Ford. „Uvědomujeme si však, že výkony a dynamika jsou těmi hlavními atributy, které zákazníci modelů Ford RS očekávají. Dívám-li se na dokonale propracovanou studii Fiesty RS Concept, jsem si jistý, že naši zákazníci nebudou zklamáni.“

Inspirace ve studii Ford RallyeConcept

Záměr připravit Fiestu RS vznikl v reakci na mimořádně pozitivní přijetí studie Ford RallyeConcept, postavené na bázi Fiesty, kterou jsme představili v roce 2002,“ říká Jost Capito. „Usoudili jsme, že tento vůz by se mohl stát modelem pro přípravu tří výkonných a rychlých verzí řady Fiesta – a tak se náš první velký projekt rozběhl. Spojení mezi původní studií RallyeConcept a novým soutěžním modelem Junior World Rally Car, Fiestou ST a studií Fiesta RS Concept je zcela zřetelné – a nejde jen o podobnost v designu.“

Podle filozofie modelů „ST“ (Sport Technologies“) připravila divize Ford TeamRS skvěle ovladatelný dynamický model Fiesta ST. Modely „RS“ se potom profilují jako ještě dravější vozy, které nepopiratelně čerpají z odkazu soutěžních speciálů. Ryzí entuziasté oceňují kvality modelu Focus RS a nyní mají k dispozici další lákavý přírůstek – studii Fiesta RS Concept.

Při vývoji tohoto vysoce výkonného derivátu řady Fiesta spolupracovali specialisté týmu Ford TeamRS těsně s odborníky ze společnosti Bertrandt AG. Startovní pozici vytyčovala dramaticky stylizovaná studie Ford RallyeConcept, postavená na bázi Fiesty, která se představila koncem roku 2002, a soutěžní vůz Fiesta Junior World Rally Car, který si svůj debut odbyl v červnu roku 2002.

Na základě studie Ford RallyeConcept z roku 2002 jsme současně připravili vozy Fiesta ST a Fiesta JWRC, které záhy následoval koncept Fiesta RS Concept,“ vysvětluje Chris Clemens, šéfdesigner divize Ford TeamRS. „Výsledkem je geneticky spřízněné trio z líhně modelové řady Fiesta, jehož členové mají namířeno jak na soutěžní tratě, tak do normálního silničního provozu."

Žádné kompromisy

Studie Fiesta RS Concept dává na první pohled najevo, že nechce dělat žádné kompromisy ve třech momentech: ve stylingu karoserie, jízdních vlastnostech a výkonech motoru. Tento koncept má zacíleno na řidiče, kteří se rádi přibližují ke hraničním limitům. Je zjevné, že Fiesta RS Concept je velkou výzvou i pro ladičské a tuningové firmy, které naplno využijí slibného potenciálu tohoto vozu.

Fiesta RS Concept osobitým způsobem rozvíjí styling studie RallyeConcept, přebírá řadu designerských prvků, jako jsou například mohutné otvory pro přívod chladicího vzduchu k motoru a brzdám v předním nárazníku, masivní dveřní prahy a výrazný zadní spojler. Stejně jako studie RallyeConcept a Fiesta JWRC, také Fiesta RS Concept má bílým keramickým materiálem povlakované brzdové třmeny a koncovky výfuku.

O výkonech, které lze očekávat od modelu označeného písmeny „RS“, okamžitě mnohé vypovídá její široce rozkročená čelní silueta a osmnáctipalcová litá kola à la Fiesta JWRC s nízkoprofilovými pneumatikami, která se jen stěží vejdou do široce vyklenutých podběhů. Zavěšení kol je výrazně sportovně naladěné, což odpovídá výkonům motoru i designu vozu, který evidentně doslova lační po dravých průjezdech zatáčkami.

Pod kapotou studie Fiesta RS Concept se ukrývá výkonný motor, jehož základem je dvoulitrový zážehový čtyřválec řady Duratec HE, který je dobře známý z modelů Ford Mondeo. Tým zkušených motorářů divize TeamRS, vedený jeho šéfkonstruktérem Leo Roeksem, prokázal své ambice při vývoji agregátu o výkonu 150 k pro model Fiesta ST. A není tajemstvím, že v případě produkční podoby studie Fiesta RS Concept se hovoří o motoru o výkonu 180 k i více. Leo Roeks je rovněž přesvědčen, že až si nový model vezmou do práce erudovaní ladiči a specialisté na sportovní tuning, výkony porostou ještě výše.

tisk info


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose