www.car.cz
 

Milan Svoboda v Buzetu poskočil na celkové 4 místo v Evropě
     23.9.2005 00:28 - Pavel Jelínek


Nejen na tuzemských závodech do vrchu letos proháněl svoji Dallaru 302 pelhřimovský Milan Svoboda. V jeho kalendáři byla i desítka evropských závodů FIA European Hill Climb Cup. Posledním kláním bylo to v chorvatském Buzetu, kde Svoboda skončil jako třetí nejrychlejší formule a poskočil na konečné čtvrté místo ve zmíněném seriálu.

 

Jednalo se o závody v Rakousku, Německu, Španělsku, Slovinsku, Francii, Švýcarsku, Chorvatsku a také na Slovensku a dva u nás. Z českých kopců se do seriálu započítávalo Ústí nad Orlicí a Šternberk.“Volně přeloženo se jedná o Evropský pohár formulových vozů, který se letos jel poslední rok jel při „velké“ Evropě. Vyšší soutěž v závodech do vrchu na světě není. V příštím roce by měl být již součástí Evropy,“vysvětluje jezdec, o jaký seriál se vlastně jedná.

 

Z finálového  Buzetu Svoboda přivezl bronz mezi formulemi, kde před ním skončily jen dvě silné F 3000. „To jsem ani ve snu nečekal, že se nám podaří takový celkový výsledek,“ komentoval úspěch Svoboda, který do Evropy letos vyrážel spíše pouze na zkušenou.

 

Do osmého místa je to samá F3000 a co se týče jmen, myslím, že to je pojem za pojmem. Moje výhra byla, že jsem absolvoval hodně závodů ( pozn: vynechal pouze Francii a hodně vzdálené Španělsko) a to nejdůležitější, všechny jsem DOJEL (!!!) ... A to i v Česku....,“ zdůrazňuje jezdec, který si vyjel doma v MČR stříbrnou pozici absolutně a v rámci zmíněného evropského seriálu pak celkově čtvrtou příčku. Což je na premiéru na nových tratích a ostatně i s novým vozem výborné.

 

V posledním závodě jsem jel - nebo se o to snažil - jet hlavou. Abych obsadil celkové 4. místo, na to mi stačily dva body na nepřítomného Dušana Nevěřila (F3000), tudíž jsem prostě „jenom“ musel dojet. V tréninku jsem zajížděl druhé časy za Szaczem a hlavně před mým kamarádem a skvělým závodníkem Slovincem Vladimírem Stankovičem, který mě v první závodní jízdě porazil, ale ve druhé měl vážné technické problémy a skončil za mnou. Jelo se mi výborně. Charakter trati mi vyhovoval. Trochu mě zaskočilo počasí, když jsme na nedělní mokrý závod neměli vhodné pneumatiky a tak jsem musel lehce taktizovat a na vodě hodně zvolnit,“ popisuje jezdec z Vysočiny. A dodává, že na oslavy zatím ještě nebyl čas….

 

 

Všechny zahraniční závody kromě rakouského Rechbergu byly pro Svobodu premiérové. Musel se hlavně zaměřit na poznání záludností tratí, než na vlastní závod, jak sám říká. „Na začátku sezóny jsme si stanovili nelehký cíl, být do 6. místa v evropském poháru, ale hlavně co nejvíce poznat nové auto a jeho vlastnosti, a přitom jej nerozbít. Což se až na jedno seznámení se svodidly v tréninku ve Slovinsku podařilo,“ vzpomíná a pokračuje s další zajímavostí: „V rámci úsporných opatření jsem všechny letošní kopce najížděl na supermotu Husqvarna 450 a postupně si zvykal na jiný pohled na charakter trati z motocyklu a potom z formule. Má to spoustu výhod i spoustu nevýhod, ale myslím, že jsem si na to zvykl. Tento nápad realizoval nejdříve můj brácha Jirka před dvěmi lety, od půlky sezóny jej podpořil i Josef Michl.“

 

Ostatně právě v Buzetu bylo úspěšných českých závodníků několik. Dvojice českých jezdců dokonce dokázala vyhrát své třídy. Dan Michl byl nejrychlejší ve skupině A, když za ním skončil Malý a Liška, Petr Vojáček vyhrál ve skupině SP před druhým Doubkem. Otakar Krámský s plackou Osella-BMW si odvezl páté místo. Jezdci zde bojovali na pětikilometrové trati s převýšením 250 metrů, kterou v nedělních závodních jízdách značně ztížil déšť.

 

 

Evropské závody byly pro mne velkým poznáním. Nejde jen o vlastní závod, ale je to i o spoustě nových poznatků a informací: kudy se na závody nejlépe dostat, na kterém místě v depu se usadit, jak si co nejlépe zapamatovat kopec, jaké zvolit převody, nastavení podvozku a tak dál,“ dodává ještě Svoboda.

 

Nyní čeká Milana Svobodu tečka za sezónou v podobě  účasti na Slováckém kopci v Násedlovicích na jihu Moravy. Navíc zde bude obhajovat loňské absolutní prvenství. Na závod se Milan velmi těší : „Do Násedlovic pojedu, těším se tam. Vloni to byl pěkný závod v příjemném kamarádském prostředí, a i když bylo špatné počasí, vládla zde skvělá atmosféra, pořadatelé závod zvládli a pro nás je to zase příležitost vyzkoušet naprosto odlišné nastavení podvozku.“

 

 

 

Více o ME a závodech FIA European Hill Climb Cup na stránkách FIA -

 www.fia.com, složka championchip

Více o Slováckém kopci: www.slovackykopec.cz. a www.car.cz

Oficiální stránky týmu: http://www.jscracing.cz/

Podrobné výsledky také viz .: http://www.buzetski-dani.net/results/2005/ut2.htm

 

 

Pavel Jelínek,

www.car.cz, www.motormix.cz, www.tvb1.cz

 

Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov

V Brně 21. září 2005

 

 

Výsledky – Buzet 2005:

 

Skupina N: 1.Weidinger (D/BMW M3) 6:14,432  2.Jureňa (Sk/Mitsubishi Lancer) 6:15,482  3.Bitterman (HR/Subaru Impreza) 6:15,800  4.Losman (CZ/Subaru Impreza) 6:19,353  5.Černeha (HR/Peugeot 306) 6:23,126

 

Skupina A: 1.Michl (Škoda Octavia Kit Car) 6:02,720  2.Malý (CZ/Ford Escort Maxi Kit) 6:16,322  3.Liška (CZ/BMW M3) 6:21,654  4.Hernadi (H/BMW M3) 6:28,878  5.Bradarič (HR/BMW M3) 6:30,618

 

Skupina SP: 1.Vojáček (CZ/Alfa Romeo) 6:35,534  2.Doubek (CZ/Peugeot 306) 6:46,834  3.Charvin (F/Alfa Romeo) 6:48,719  4.Jerman (CZ/Opel Astra OPC) 6:56,165  5.Jermanova (CZ/Ford Escort) 7:16,975

 

Skupina CN: 1.Faggioli (I/Osella PA21) 5:23,052  2.Regosa (I/Osella PA20) 5:34,442  3.Bormolini (I/Osella PA20) 5:43,628  4.Zerla (I/Osella PA21) 5:58,978  5.Krámský (CZ/Osella BMW) 5:59,187

 

Skupina formulových vozů:

 

1. Laszlo Szacz, H, F3000

2. Roland Šuran, HR, Dallara

3. Milan Svoboda, CZ, Dallara

4. Vladimír Stankovič, SLO, Coloni

 

 


 
 
Fotogalerie:   Milan Svoboda na Rechbergu 2005

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose