Úvodní volné tréninky premiérového podniku A1GP na okruhu Brands Hatch ovlivnilo proměnlivé anglické počasí.
Brand Hatch patří mezi klasické tratě se vším, co k tomu patří. Náročná trať mění několikrát sklon, nechybí zatáčky na srdce a únikové zóny jsou na dnešní poměry hodně skromné, s obrovským prostorem supermoderních autodromů to nelze srovnat. Jezdce čeká hned na úvod A1GP tvrdá prověrka, která slibuje zajímavé závodění. První den tréninků poznamenalo počasí, které potvrdilo svoji ostrovní nevyzpytatelnost.
Dopolední trénink se odjel na suchu, před odpolední hodinovkou se ale silně rozpršelo. Několik jezdců se v průběhu tréninku dostalo z trati, což mělo za následek několikeré vyvěšení červených vlajek a původně hodinový trénink byl zkrácen. V jeho závěru už opět svítilo slunce, drtivá většina jezdců zajela nejlepší časy těsně před odmávnutím. Jan Charouz odjel dopoledne 20 kol se 17. časem, odpoledne i přes jedno vyjetí z tratě zvládnul 17 kol s 21. časem.
Jan Charouz: „Určitě bych byl raději, kdyby se oba tréninky odjely na suchu. Dopoledne jsem se hlavně učil trať, líbí se mi, ale je hodně těžká. Odpoledne jsem jel s tímto vozem poprvé na vodě a byl jsem překvapený, jak dobře se proti F3000 za těchto podmínek chová. Zvláště v rychlých zatáčkách je rozdíl hodně znatelný. Celkově je ovládání vozu poměrně náročné, do řízení je třeba vkládat velkou sílu.“
V příloze naleznete výsledky z dnešních volných tréninků.
|