Předposlední závod Mistrovství světa Supersport se pojede opět v Itálii 29.9.2005 07:18 - tisková zpráva
Před týmem KL Intermoto Czech Republic je předposlední závod Mistrovství světa Supersport, který královéhradecký tým zavede letos již potřetí do Itálie. Po přestávce, zaviněné zraněním, se do týmu vrací Tomáš Mikšovský.
O týmu
Prozatím poslední závod Mistrovství světa se konal na německém okruhu Lausitzring, kde se v týmu představil rakouský jezdec Christian Zaiser. Bohužel po vynikající kvalifikaci Zaiser stejně jako Pawel Szkopek cíl závodu neviděl. Poslední zářijovou neděli pak kompletní tým KL Intermoto Czech Republic absolvoval závod Mistrovství ČR, který se jel na brněnském okruhu. Zde do sedla motocyklů Honda CBR 600RR usedli mladí jezdci Jan Prudík a Markéta Janáková. Oba mladí, čeští jezdci ukázali svůj potenciál, když dokončili závod na druhém a třetím místě mezi jezdci bodujícími do celkového pořadí republikového šampionátu.
O letošní sezóně
Tým KL Intermoto Czech Republic letos získal celkem 14 bodů do celkového hodnocení Mistrovství světa Supersport. Tomáš Mikšovský do tohoto počtu přispěl celkem devíti body, na které dosáhl za dvanácté místo v Qataru, třinácté v Austrálii a čtrnácté na italském okruhu Monza. Pawel Szkopek poté přinesl svých pět bodů za třinácté místo v Qataru a čtrnácté v Austrálii. Po závodě na Monze přišlo dlouhé čekání na další body. Toto čekání mohlo skončit v holandském Assenu, kde Tomáš Mikšovský předvedl pravděpodobně letošní nejlepší výkon, jenž bohužel skončil havárií, při které se mladý nymburský jezdec zranil. Následující závod v německém Lausitzringu tak v sedle Mikšovského motocyklu seděl rakouský jezdec Christian Zaiser, který po vynikající kvalifikaci bohužel bodové konto týmu v samotném závodě nerozšířil. Porucha elektroniky vyřadila jezdce již ve čtvrtém kole. Pawel Szkopek v Německu předvedl svou prozatím nejlepší kvalifikaci této sezóny, v závodě však ve snaze bojovat o bodované pozice havaroval z patnáctého místa.
O počasí
Předpověď meteorologů pro tento víkend není zrovna příjemná, přesto se zdá, že v sobotu a v neděli by v italské Imole nemělo pršet. Zatímco aktuální předpověď hovoří o tom, že v pátek bude nad okruhem Enza a Dina Ferrari oblačno s ojedinělým deštěm, předpověď na sobotu a neděli již hovoří o tom, že by zpod mraků mělo velmi často vycházet slunce. Teploty vzduchu by pak v den závodu měly dosahovat ojediněle až na dvacet stupňů Celsia.
O okruhu
Na krásné, ale také velmi náročné dráze v Imole, která je známa především ze závodů Formule 1, se závody Mistrovství světa Supersport jezdí teprve od roku 2001. Okruh Enza a Dina Ferrariho měří 4 933 metrů a má 10 levých a 6 pravých zatáček (jede se v protisměru chodu hodinových ručiček), jeho cílová rovinka měří 358 metrů. Kolem okruhu se vtěsná 115 000 diváků. Okruh vznikl v padesátých letech minulého století jako testovací dráha pro vysokorychlostní vozy Farrari. Tento okruh, který po tragické havárii brazilského jezdce Senny dostal totální rekonstrukci, leží nedaleko italského města Bologna.
O nejlepších časech
Rekordy okruhu - Supersport:
Nejrychlejší kolo: Karl Muggeridge (2003) 1:51,592 prům. 159,140 km/h Oficiální rekord okruhu: Kevin Curtain (2003) 1:53,122 prům. 156,990 km/h
Nejrychlejší kolo s pneu Pirelli: Karl Muggeridge (2003) 1:51,592 prům. 159,140 km/h
Rekordy okruhu - Superbike:
Nejrychlejší kolo: Colin Edwards (2002) 1:48,336 prům. 163,920 km/h Oficiální rekord okruhu: Troy Bayliss (2002) 1:48,389 prům. 163,840 km/h
Nejrychlejší kolo s pneu Pirelli: Régis Laconi (2004) 1:49,818 prům. 161,711 km/h
Rekordy okruhu – MotoGP /500 ccm/ - poslední závod v roce 1988 - ještě na okruhu dlouhém 5 060 m.:
Nejrychlejší kolo: Eddie Lawson (1988-Yamaha) 1:54,41 prům. 159,217 km/h
KL Intermoto CZECH Republic
PR Moto Road Racing Agency
www.klintermoto.cz http://racing.motorkari.cz
|