Vonku čekají po Turecku ještě tři závody na hodně vzdálených okruzích 30.9.2005 10:15 - tisková zpráva
V termínu od 15.-18.9. se další ze závodů seriálu FIA GT Championship přesunul z evropského kontinentu do Asie. Tentokrát čekala nová zkušenost nejen na nás, ale i na všechny ostatní týmy. Závod se totiž konal na nové trati v tureckém Istanbulu.
Velkou životní zkušeností pro nás byla i vlastní cesta. Na každých hranicích jsme zjišťovali, že cesta na východ je velice strastiplná a obnáší moře komplikací. Tříhodinová čekání na hranicích většinou vrcholila patřičnou dávkou poplatků a úplatků. Samotné Turecko nás ale překvapilo hezkou krajinou, pěknou dálnicí a příjemnými lidmi (kromě celníků J).
Při posledních závodech k nám do týmu přibyl vždy nový jezdec a ne jinak tomu bylo i teď. Podařilo se kontaktovat Nicolase Arminda z Francie. Jeho výčet dosažených úspěchů sliboval jisté kvality. Ty se projevily již ve volných trénincích, zajížděl opravdu slušné časy. Ale i ostatní jezdci týmu – Mauro Casadei a Honza si na novou trať dobře zvykali. Líbila se jim svojí členitostí a celkovou koncepcí. Po volných trénincích jsme ještě vylepšili nastavení auta a jezdci předváděli stále lepší časy.
O zábavu pátečního večera se postaral náš mechanik Jirka. Zlomil si ruku. Následovalo to, čeho se všichni v cizích zemích (a nejen tam) bojíme – návštěva nemocnice. Cesta sanitkou byla celkem zajímavá, jelikož řidič chtěl taktéž předvést své závodnické umění. Díky jeho výkonu jsme dorazili do nemocnice, která již z dálky vypadala jako luxusní 5* hotel. Interiér odpovídal exteriéru… Poskytnutá péče byla na špičkové úrovni. Jediné co nám kazilo náladu byl návrat na závodiště až nad ránem.
Tento noční výlet rozhodl o strategii v kvalifikacích. V první nastoupili pouze Nicolas a Mauro, druhá pak patřila jen Honzovi. Ten hned v prvním kole zjistil závadu převodovky, začal vypadávat 2. rychlostní stupeň. Druhou převodovku jsme bohužel použít nemohli, protože nebyla kompletní, takže bylo třeba se učit jezdit „dvojkové“ pasáže na trojku. Byl to pro náš tým celkem handicap, ale nezbývalo nic jiného než se s tím poprat a udělat vše, co je v našich silách.
Slunce a jasná obloha nedělního rána signalizovala, že mokré pneu jsou pro dnešek tabu. Závod byl výjimečný tím, že se jel jen na 2 hodiny a byla pro něj i specifická pravidla. Pořadatel předepsal každému jezdci min. 35 min strávených na trati a také povinnost 2 zastávek v boxu s výměnou jezdce. Ukázalo se, že je tento předpis výhodou pro 2-členné posádky. Závod rozjížděl Nicolas. Ve 25. minutě došlo k těžké nehodě Saleena týmu Konrad Motorsport a na trať vyjel safety car.
Toto byl ideální okamžik pro výměnu jezdců a 2-členné týmy toho samozřejmě 100% využily. Ale Nicolas byl za volantem méně něž 35 minut, a tak nezbývalo nic jiného než čekat. Naštěstí pro nás vyprošťování havarovaného vozu a úklid tratě trval vcelku dlouho, a tak jsme během safety caru stihli vystřídat i my. Mauro, jako druhý jezdec taktéž absolvoval svoji „půlhodinku“ a závod dokončil Honza. Výsledkem bylo 13. místo absolutně a 5. místo ve skupině GT2.
I po tomto závodě se jako tým stále držíme na 3. místě průběžného pořadí. Honza je stále osmý.
Do konce sezóny nám zbývají ještě 3 závody, které nás zavedou na vzdálená a atraktivní místa. Podíváme se do Číny, Dubaje a Bahrainu. Samozřejmě, že se tam těšíme a tajně doufáme v dobré výsledky.
PR
|