www.car.cz
 

Petákova obhajoba na domácí příbramské půdě
     30.9.2005 10:51 - tisková zpráva


Otřepaná fráze říká, že obhajoba titulu je vždy těžší, než jeho první zisk. Josef Peták a Alena Benešová z Hroch Rally Teamu by mohli dosvědčit pravdivost tohoto tvrzení. Letošní sezona pro ně nebyla jednoduchá. Zvykání si na novou špičkovou techniku trvalo déle, než by si přáli a prvního vítězství se dočkali až v polovině sezony. Přesto dokázali získat dostatečný bodový náskok a radovat se z celkového vítězství ve skupině A již v cíli domácí Fuchs Oil Rally Příbram.

 

.

Domácí soutěž má své kouzlo i mnohá úskalí, což by právě Pepík Peták mohl, nejen po loňské koupeli, potvrdit. Při neúčasti Martina Prokopa měl před sebou jediný úkol, dokončit soutěž a najet na Antonína Tlusťáka tolik bodů, aby na Horácké rallye již nemohl být předstižen. Protentokrát tedy šla stranou snaha o absolutní body i boj s produkčními auty.

 

Úvodní okruh Pepík s Alenou vyhráli o půl vteřiny před Pavlem Valouškem. To samozřejmě neznamenalo nic, protože rozhodovat se mělo až v sobotu a v neděli. Hned na druhé sobotní vložce, pro pamětníky připomínáme, že právě na ní skončil vloni pod mostem ve studené vodě, posádce Hroch Rally Teamu zatrnulo, když se zamotali do „mlíka“. Naštěstí vše skončilo jen časovou ztrátou, ale ani ta je nepřipravila o druhou příčku ve skupině A. Do čela se posunuli díky vítězství na Vystrkově a Valouškově penalizaci. Od té doby již drželi otěže soutěže pevně v rukách. Po odstoupení Odložilíka a Valouška již zbývalo jen jediné, dokončit soutěž a vyhrát.

 

Z celkového počtu devatenácti rychlostních zkoušek jich vyhráli sedmnáct a jen dvakrát odešli poraženi. Z rovnováhy je nevyvedlo ani nepochopitelné ponechání času z polookruhu na Točníku při  RZ15, kde zastavili u havárie Vojty Štajfa, který je odsunul ve výsledcích až za Tlusťáka.

 

Opravu sportovní komisaři oznámili až po odjezdu posádek k posledním třem erzetám, takže se o ní dozvěděli až když bylo dobojováno. Po dojezdu do posledního servisu a vjezdu na cílovou rampu již mohli přijímat gratulace nejen k vítězství ve skupině A, sedmé příčce absolutně, ale hlavně k obhájení titulu mistrů republiky.

 

Ať již dopadne Horácká rallye jakkoliv, celkové prvenství již Pepíkovi a Aleně již nikdo vzít nemůže.

 

Před startem jsme byli trošku nervozní, jak už to na domácí soutěži kde jde o titul, bývá. Během rallye jsme se chvíli snažili, chvíli vyčkávali. Věřit jsme začali v cíli poslední erzety, vždyť stát se může cokoli. Na nelogicky přidělené časy po havárii Štajfa jsme nemysleli. Chtěli jsme je řešit až po dojezdu a nerozptylovali jsme se tím.

 

Pepík s Liborem mají před sebou obhajobu dalšího titulu ve sprintech a spolu chceme udělat slušný výsledek v Rakousku, abychom udrželi dosavadní třetí místo v Evropském Poháru. Po dlouhé době si chceme zkusit velké enko, které bude na šotolinu vhodnější, řekla v cíli Alena.

 

Poslední slovo patří tentokrát Pepíkovi: Po loňském maléru jsem se ještě na poslední vložce bál abych to uřídil. Co se týče obhajoby, tak všichni vědí, že do května jsme nebyli schopni s tím autem pořádně jet, takže mě ani ve snu nenapadlo, že by to dopadlo tak dobře. Mechanici a hlavně Petr Cibulka s Pepíkem Kudějem, dokázali auto dotáhnout k dokonalosti a mé plné spokojenosti.

 

Věnovali tomu obrovskou spoustu práce a času. Titul tedy samozřejmě patří i jim. Zmínit musím i pomoc od lidí z Renault Sport a jejich podněty získané na Barum rallye, které nám pomohly k dalšímu posunu v nastavení auta. Ani to by nestačilo, kdyby za námi nestáli kvalitní sponzoři. Všem patří náš dík. Musíme přihlédnout i k tomu, že pravidelně nestartoval Pavel Valoušek a Martin Prokop, ale asi měli jiné priority.

 

Mrzelo mě, že nebyl boj a že Valda nedojel. Prohrát s lepším by nebyla ostuda, snažil bych se, to ano, ale kdybych na něj nestačil, tak to přijmu. Do jeho odstoupení jsme jeli hodně vyrovnaně. Enka jsme vůbec nesledovali a snažili jsme se jet bez problému, abychom vyhráli áčka a potvrdili titul. Tomu jsme podřídili všechno. V Hradci nasadíme stejné úsilí a uvidíme, jestli z toho bude stejný výsledek. Pokud pojedeme v Rakousku, tak se čtyřkolkou, protože s dvoukolkou jsme tam platní, jako tady na Zaječově, kde byl jen prach a obrubníky. Řadil jsem jen jedničku a dvojku a hrabal. Na šotolině by to bylo stejné.

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz


 
 
Fotogalerie:   Rally Příbram 2005 od Jirky Dokulila

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose