www.car.cz
 

Druhé letošní vítězství Brouka s Myšákem. Tedy Vojtěcha s dvěstěšestkou
     1.10.2005 20:47 - tisková zpráva


Z vyškovského sprintu si odvážela posádka Štěpán Vojtěch / Michal Ernst nejen další cenné body do rallysprintového šampionátu, ale také občas stávkující Peugeot 206 WRC, na kterém se objevovaly záludné závady a technické obtíže.

 

 Po OMV Rally Deutschland nebylo na vylepšení kondice vozu příliš mnoho času a tak před příbramskou rally se dostalo dvěstěšestce té nejlepší péče. Mechanici měli dostatek času na diagnostikování závad a hlavně na jejich opravu. Dnes již letitý závoďák si sice občas postaví hlavu a svého jezdce pozlobí, ale ten na něj nedá dopustit. Pořád se jedná o velice schopné závodní nářadí.

 

Co konkrétně tedy bylo na Peugeotu poroucháno? "Především se jednalo o závady v soustavě turbodmychadla. Trápily nás nějaké netěsnosti. A jak to tak chodí, nezůstane u jednoho problému, takže nejen přeplňování motoru, ale trápil nás také výfuk," přiblížil problematické prvky pilot Štěpán Vojtěch. Mechanici se vozu věnovali skutečně příkladně a tak mohl liberecký pilot po čtvrtečních a pátečních testech nastupovat do městské zkoušky a vlastně do celé rally s patřičným optimismem.

 

"Tréninky byly v podstatě jednoduché. Zaprvé jsem tu doma a za druhé byla sobota víceméně totožná s loňskem. Neděle byla z části nová, ale vše jsme zvládli v pohodě. Brouk se tak mohl plně soustředit na správné nastavení auta," poodhalil předstartovní činnosti posádky a celého týmu navigátor Michal Ernst.

 

Ještě před startem rally si Brouk moc a moc přál deštivé počasí a z toho vyplývající ztížené podmínky na trati. Právě nepřízeň počasí mohla znamenat vyrovnanost výkonu závodních vozů a vyrovnanější boje o prvenství. Příroda jej však nevyslyšela a soutěž se odehrávala víceméně za sucha. I přes zřejmý výkonový deficit se již od samého začátku posádka Czech OMV Rally Teamu plně soustředila a rychlostní zkoušky absolvovala s obrovským nasazením.

 

Páteční městský prolog vyhrála posádka Peugeotu 206 WRC v barvách OMV o 1,1 vteřiny. Pilot i navigátor byli potěšeni množstvím diváků kolem této kratičké a super rychlé RZ (průměr 129 km/hod.) a snažili se je potěšit svými průjezdy, ale v první řadě měli na mysli naměřený čas. Brouk s úsměvem připouští, že "je to jasné. Okruh je především pro diváky. Ale já jako jezdec se déle oblékám, než závodím."

 

Pilotovu ironii sdílel i Myšák, ale ten k příbramské rally přistupoval i z malinko jiného pohledu. Městská zkouška se jela mj. kolem jeho bydliště a tak není divu, že kolem trati stáli známí a kamarádi a tak byl trošku více na očích. "Jsem moc rád, že jsme úvodní prolog vyhráli. Jelo se tu opravdu svižně a moc dobře jsem věděl, kolik známých očí spočívá právě na našem závoďáku. Ti, co nás hodnotili, se pak vyjadřovali kladně. Navíc, jak asi už každý ví… když závodíme s Vencou, rozhoduje první zkouška. Kdo ji vyhraje, vyhraje i celou soutěž," svěřil se navigátor. Ovšem na tuto matematiku se nedá nikdy stoprocentně spolehnout a tak i do sobotní etapy šli kluci s tím pravým odhodláním.

 

První etapa se skládala z třikrát se opakující čtveřice rychlostních vložek. Všechny testy byly notoricky známé a tak jako základ navigace posloužily loňské "noty". Ovšem tratě sice zůstávají stejné, ale jejich průjezdy se neustále zrychlují. Např. trasu Bohostice - Milín zvládl letos Brouk o 8 vteřin rychleji, než loni Jan Kopecký s tovární Fábií WRC. Nebo jiný příklad: na RZ Tochovice - Nestrašovice zlepšil Brouk svůj loňský čas o celou půlminutu!

 

Na některých zkouškách stoupla průměrná rychlost dokonce o 10 km/hod. Kluci šli do bojů s V. Pechem opravdu naplno a lehounce zvyšovali svůj náskok, se kterým pak hospodařili na obtížnějších nebo rychlejších úsecích. Jak říká Štěpán: "Jelo se prakticky v nule, ale my už jsme měli malinko navrch". Jeho slova potvrzuje i fakt, že největší ztráta, kterou v rychlostní zkoušce "nasbírali", měla hodnotu pouhých 4,6 vteřiny. Těsné boje pak ukončily technické problémy a následná penalizace Václava Pecha, kterého pozlobil startér.

 

Ani na jediný okamžik neztratila posádka OMV Rally Teamu vedení v soutěži a s tímto odhodláním nastupovala i do nedělní etapy. Stejně jako ve třetí sobotní rundě přistoupili k rychlé, avšak bezchybné jízdě a také k testování nových pneumatik Michelin N24. Po celou soutěž, i při navlhlé ranní silnici, obouval Peugeot 206 WRC pouze slicky.

 

"Žádná pneumatiková loterie se nekonala. Bylo to jasné. N24 jsme zase poznali o trochu více a na jiném povrchu. Máme nějaké nové poznatky a informace. Rozhodně se s nimi dá pracovat," pousmál se Brouk. Taktika byla správná a podařilo se ji bezezbytku dodržet a tak se na cílové rampě na letišti ve Dlouhé Lhotě u Příbrami nejvíce radovala posádka OMV. Zvítězila o tři minuty před druhým Emilem Trinerem a o více než čtyři minuty před Václavem Pechem.

 

Od letošní Fuchs Oil Rally Příbram si kluci slibovali především více technické tratě, než jaké si užili na posledních rallysprintech, a tak měli možnosti si opět pořádně a hodnotně zazávodit. "Bylo to bez chyby, opravdu hezké svezení. Taková naše klasika. Neustálá jízda na hraně. Tak to baví nás a snad i diváky. Pravda, nebylo jich úplně nejvíc, ale vzhledem k trendům a náladám naprosto pochopitelný jev. Navíc na podzim to bývá vždy slabší," zhodnotil Brouk úspěšný víkend.

 

 A co nepředvídatelné situace a krizovky? Byly? "Vážná jen jedna. Navíc koluje po internetu, takže ji může každý vidět na vlastní oči. V tu chvíli jsem zalitoval, že náš Peugeot nemá řazení na volantu, situaci bych zvládl lépe," přiblížil nepříjemný moment pilot.

 

Komentátor pasoval v cíli rally V. Pecha na mistra republiky, ovšem Štěpán připomněl nedořešenou kauzu Barum rally a tak si na konečný verdikt budeme muset ještě chvíli společně počkat.

 

 "Nejsem otrávený, ale ani mi to není po vůli. Teoretická šance sice zůstává, ale my se plně soustředíme na sprinterský titul. Čeká nás Hradec a pokud vyhrajeme, bude to opravdu zajímavé až do konce. Určitě se ještě objevíme na Waldviertelu, Třebíč je zatím nejasná," přiblížil své pocity a nejbližší plány Brouk.

 

V letošním mistrovství ve sprintrally má posádka OMV na kontě již 3 absolutní vítězství, Václav Pech o jedno více. Pokud bude Labská rally technicky náročná s minimem leteckých pasáží, jsou šance zeleno-modro-bílých značné.

 

 

Michal Oberstein

Czech OMV Rally Team


 
 
Fotogalerie:   Rallye Příbram 2005 - Radek Rochelt

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose