Roman Kresta získal v Japonsku další body. Sedmý a osmý průběžně 3.10.2005 09:02 - tisková zpráva
Roman Kresta s Janem Tománkem si v posledním dramatickém dnu Japonské rallye polepšili o dvě místa, celkově skončili sedmí hned za týmovými kolegy od BP-Ford Toni Gardemeisterem a Jakke Honkenenem. Díky dvěma bodům se Kresta posunul na osmou příčku v průběžném pořadí světového šampionátu.
Bodový zisk obou posádek prodloužil šňůru 57 závodů v řadě, v nichž Ford bodoval, série započala při Rally Monte Carlo 2002. O všech 57 bodových zisků se zasloužil Focus RS World Rally Car, představující mix rychlosti a spolehlivosti, který umožnil vytvořit rekord. Tým BP-Ford zůstává v letošním průběžném pořadí na třetím místě.
Rally Japan měla základnu ve městě Obihiro, ležícím na nejsevernějším ostrově Japonska Hokkaido. Jezdce čekalo celkem 26 rychlostních zkoušek na šotolině o délce 350,18 km. Silný déšť o úvodním dni se postaral o to, že cesty byly extrémně kluzké a s postupem času také hodně rozježděné. Kresta i Gardemeister jeli v Japonsku poprvé a chybějící zkušenosti s místními rychlostními zkouškami daly soupeřům značnou výhodu.
Kresta stejně jako Gardemeister postoupil poslední den o dvě příčky výše, skončil 59,7s za týmovým kolegou, a japonský výsledek ho posunul na osmou příčku v hodnocení jezdců. „Dnes ráno jsem jel opatrně,“ řekl Kresta. „Tým mě dobře informoval o mezičasech Daniela Carlssona, který byl za námi, a jel jsem rychlostí, která nás udržela před ním – nic víc. Nechtěl jsem udělat žádnou chybu a soustředil jsem se na zisk bodů pro Ford.“
„Byla to hodně těžká soutěž, ale hodně jsem se naučil a udělal jsem mnoho změn v rozpisu. Včerejší souboj s Tonim byl hezký a mám radost, že jsem zajel srovnatelné časy.“
Konečné pořadí
2. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3hr 26min 54.1sec
3. C Atkinson/G MacNeall AUS Subaru Impreza 3hr 28min 12.0sec
4. F Duval/S Smeets B Citroen Xsara 3hr 28min 31.4sec
5. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 3hr 29min 31.8sec
6. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 3hr 30min 04.3sec
7. R Kresta/J Tománek CZ Ford Focus RS 3hr 31min 04.0sec
8. D Carlsson/M Andersson S Peugeot 307 3hr 32min 11.1sec
9. A Warmbold/M Orr D Ford Focus RS 3hr 33min 11.3sec
10 A Schwarz/K Wicha D Skoda Fabia 3hr 37min 39.4sec
FIA World Rally Championship (po 13 ze 16 závodů)
Jezdci Značky
1. S Loeb 107 1. Citroen 150
2. M Grönholm 71 2. Peugeot 128
3. P Solberg 65 3. Ford 81
4. M Märtin 53 4. Subaru 78
5. T Gardemeister 50 5. Mitsubishi 58
6. H Rovanperä 31 6. Skoda 12
8. R Kresta 18
Kresta si vyměnil pozici s Gardemeisterem - (01.10.05)
Druhá etapa Rally Japan přinesla zajímavý interní souboj posádek týmu BP-Ford, ve kterém si obě posádky prohodily pořadí. Roman Kresta s Janem Tománkem jsou nyní devátí 11 sekund za Toni Gardemeisterem a Jakke Honkanenem.
Sobotní rychlostní zkoušky sice měřily jen 100,98 km, ale byly rozděleny do 12 erzet. Dopoledne se jelo pět zkoušek, odpoledne potom následovalo dalších sedm. Program druhé etapy zakončila supererzeta na hranici města Obihiro, kde paralelním jízdám přihlíželo 20 000 diváků. Všech sedm odpoledních zkoušek se odjelo na jedné sadě pneumatik, je to nejvyšší počet zkoušek pro jednu sadu pneumatik za celou sezonu.
Zatažená obloha brzo dala průchod silnému dešti, zatímco děj rallye se přesunul na severovýchod od základny. Srážky byly očekávány, obě posádky týmu BP-Ford si na své vozy Focus RS nechaly nasadit měkké pneumatiky Michelin. Kresta zůstal u jejich standardní specifikace, Gardemeister si nechal vyříznout přídavné drážky. Na zkouškách bylo hodně bláta a cesty klouzaly, po skončení deště šotolina vyschla, ale měkké pneumatiky byly zvoleny i pro odpolední program.
V duelu posádek týmu BP-Ford měl lepší ráno Gardemeister, který předstihnul Krestu v průběžném pořadí a na týmového kolegu si vybudoval náskok až 20,2 sekund, český jezdec však v závěrečných zkouškách dne odstup snížil.
Kresta neměl v průběhu dne problémy a užíval si interní souboj. „Dopoledne jsem zvolil správné pneumatiky. Směs byla dobrá, ačkoliv konstrukce byla trochu volnější a v zatáčkách se pneumatiky trochu hýbaly. Poslední zkouška byla nejtěžší. Těsně před cílem jsem dostal smyk a dvakrát jsem měl štěstí, že jsem nevylétl z tratě. Cesty jsou tak úzké, že se vůz na ně zdál být příliš velký,“ řekl Kresta. „Odpoledne byly hodně drsné cesty. Tlumičem jsem trefil malý můstek, ale jinak jsem neměl problémy. Jel jsem dost ostře, ale nechtěl jsem to přehnat pro případ, že bych udělal chybu. Dnešní zkoušky byly pomalejší, ale kvůli rannímu dešti byly hodně kluzké.“
Pořadí po druhé etapě
1. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 2hr 34min 23.6sec
3. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 2hr 35min 34.7sec
4. G Galli/G D'Amore I Mitsubishi Lancer 2hr 37min 06.3sec
5. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 2hr 37min 07.4sec
6. C Atkinson/G MacNeall AUS Subaru Impreza 2hr 37min 17.3sec
7. F Duval/S Smeets B Citroen Xsara 2hr 37min 19.2sec
8. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 2hr 38min 28.8sec
9. R Kresta/J Tománek CZ Ford Focus RS 2hr 38min 45.5sec
10 D Carlsson/M Andersson S Peugeot 307 2hr 39min 59.8sec
BPA / Ford
|