www.car.cz
 

Milana Chvojku na řeckých asfaltech potrápil diferenciál
     4.10.2005 19:29 - tisková zpráva


Předposlední podnik devítidílného seriálu mistrovství Evropy v rally proběhl v řeckém Patrasu při EKO Rally. Mezi téměř padesátkou posádek na startu se objevila i dvojice Czech National Team Milan Chvojka, Jiří Volf na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII MR. Pro olomouckého jezdce se jednalo o letošní šestý start v evropském šampionátu.

Do Řecka přijeli všichni tři největší favorité na zisk evropského titulu. Největší šance měl lídr průběžného pořadí Ital Renato Travaglia na cliu, povzbuzen výhrou z Turecka nastoupil do boje úřadující evropský šampión Simon Jean-Joseph z Francie (Renault Clio S1600). Třetím do hry o evropského krále byl další Ital Giandomenico Basso (Fiat Punto Abarth S1600), jehož podobně jako v Turecku jistil tovární jezdec Fiatu Mirco Baldacci ze San Marina.

Z dalších zahraničních jezdců se objevili na jihu Evropy Polák Michal Solowow (clio) a Bulhaři Krum Dončev s Georgi Tanevem (oba subaru). Vedle Chvojky přijel do teplého Řecka další český jezdec Miroslav Jandík na mitsubishi. Štěstí mu však nepřálo, když ho na první rychlostní zkoušce Selinoundes zastavila porucha turba.

Ředitelství soutěže bylo umístěno v Porto Rio Hotelu v Patrasu, kde byly ubytovány všechny zahraniční posádky. K dispozici měli nádherný výhled na moře a mohli relaxovat ve chvílích volna u bazénu. Pořadatelé připravili obtížnou asfaltovou rally, celkem obsahovala 13 náročných rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap v celkové délce 279 km. Hned v sobotním dopoledni však Chvojku s Volfem postihl značný problém.

Na úvodní rychlostní zkoušce nám přestal fungovat mezinápravový řízený diferenciál. Auto se poté chovalo jako s náhonem na zadní kola. Bohužel tento stav trval až do závěru rally. Po první erzetě jsme se chtěli podívat, čím to. Při montáži kola jsem utrhl šroub u kola a následující dvě rychlostní zkoušky jsme museli  jet s mimořádnou opatrností,“ vysvětlil šestačtyřicetiletý pilot.

Sobotní den začal na šestnácté pozici a po první etapě šel spát ze čtrnáctého místa v absolutním pořadí se ztrátou šesti minut na vedoucího Bassa. Během druhé etapy se probojoval o dvě místa dopředu a na cílovou rampu v Egionu dojel na dvanáctém místě absolutně a šesté příčce mezi enkovými vozy. Za jeho zády skončil mimo jiné i Polák Solowow.

Trať byla technická, rychlá s velkými průměry, i když bylo na ní značné množství serpentin. Vzhledem k širokým asfaltovým cestám se jelo hodně rychle  Navíc asfalt byl hodně klouzavý. Co se týká počasí, tak bylo většinou sucho. Občas se objevila přeháňka a jednou pokryla celou rychlostní zkoušku nepropustná mlha,“ řekl Chvojka.


Celkovým vítězem 30. EKO Rally se stal Basso, druhý skončil s odstupem 20,96 sekundy Jean-Joseph a třetí dojel již se ztrátou více než půldruhé minuty Travaglia. Až čtvrtý byl po dvou penalizacích účastník juniorského JWRC Baldacci. Ital Travaglia je na nejlepší cestě získat do svého držení po třech letech opět evropský primát.

Každopádně evropský titul skončí na Apeninském poloostrově, neboť vedle Travaglii se může radovat ještě jeho krajan Basso. Evropský šampionát uzavře poslední říjnový víkend francouzská Rallye Antibes Cote d´Azur (27. – 30. října).


Chvojka Motorsport


 
 
Fotogalerie:   Rallye Fulnek 2005 od Pavla Kacerovského

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose