www.car.cz
 

Dunlop představil vysokorychlostní zimní pneumatiku na blížící se zimu
     6.10.2005 08:31 - tisková zpráva


Dunlop představil vysokorychlostní zimní pneumatiku SP Winter Sport 3D
Frankfurt, Německo, 12. září 2005 – Dunlop, jeden z předních světových výrobců vysokorychlostních pneumatik, představil novou zimní pneumatiku pro vysokovýkonné a supersportovní automobily.

Pneumatika s tak unikátními prvky jako je nový dezén s trojrozměrnými lamelami pro lepší záběrové vlastnosti, je zaměřena na použití v prvovýrobě a na upravených automobilech.

SP Winter Sport 3D je navržena pro nadšence, kteří chtějí od svých automobilů maximální výkon, a to hlavně v zimním období. Směrový dezén pneumatiky je opatřen třemi různými typy lamel, které jsou promyšleně umístěny po celém běhounu, a je použita nová generace směsi pro zimní pneumatiky.

Vynikající záběrové vlastnosti a výjimečný brzdný výkon na sněhem pokrytých a mokrých silnicích poskytují řidiči maximální kontrolu nad automobilem. SP Winter Sport 3D má vynikající ovládání také na suchých zimních cestách a nabízí maximální požitek z jízdy za jakýchkoli podmínek.


Aby bylo dosaženo rovnoměrného rozložení tlaku pneumatiky na vozovku, je v konstrukci SP Winter Sport 3D použita sofistikovaná technologie běhounu Multi Radius Tread (MRT), která se osvědčila na závodních pneumatikách. Samotný běhoun obsahuje tři rozdílné typy lamel, které jsou rozděleny do jednotlivých bloků. Jiné lamely najdete v ramenní oblasti, jiné v přechodné a jiné na středové části běhounu. Ramenní oblast obsahuje nové 3D lamely, přechodnou část charakterizuje oblast s vysokou amplitudou lamel a na středové části jsou použity tzv. záběrové lamely.

Každý typ těchto lamel má svůj úkol a v konečným výsledkem jsou vysoce propracované jízdní vlastnosti za všech podmínek zimního provozu. Jinak řečeno SP Winter Sport 3D obstojí v rozbředlém sněhu a na sněhu stejně dobře jako na suchém povrchu za nízkých teplot.


“Teplota je rozhodující faktor, kdy od pneumatiky požadujeme vlastnosti za všech podmínek, na suché silnici stejně tak jako na sněhu a ledu. Nová Dunlop SP Winter Sport 3D v sobě kombinuje prvky použitelné za různých zimních podmínek, které ovlivňují záběrové vlastnosti, přilnavost a brzdné vlastnosti. Jinými slovy, tato pneumatika vám dovolí využít výkon aotumobilu za jakýchkoli podmínek. A nejen to, nabízí maximální kontrolu nad vozem v rozbředlém sněhu, na sněhu i mokré silnici,” říká Paolo Figini, ředitel značky Dunlop Europe.

V závodech ověřená technologie MRT v kombinaci s novými, vzájemně uzamykatelnými 3D lamelami a s běhounovou směsí s vysokým obsahem siliky poskytuje vyšší úroveň všech vlastností pro zimní provoz, než jaké byly dříve dosažitelné. A to znamená důvěru v jízdní vlastnosti pro samotné řidiče a tím i větší požitek z jízdy.”

Tři bloky pro tři podoby zimy
Středová část běhounu se svými tzv. záběrovými lamelami vytváří prvotřídní výkonnost, trakci a brzdné vlastnosti především na ledu a sněhu. Z obou stran k ní přiléhající přechodná část se vyznačuje vysokou amplitudou lamel, které zajišťují výbornou směrovou stabilitu a ovládání automobilu na mokrých silnicích a v rozbředlém sněhu.

Velmi důležitá je také poslední, ramenní oblast s 3D lamelami, které poskytují maximální záběrové vlastnosti na sněhu a ledu. Díky jejich flexibilitě a možnosti vzájemného uzamčení propůjčují pneumatice větší stabilitu a excelentní ovladatelnost na suchém povrchu.

Vzájemně uzamykatelné 3D lamely znamenají vysokou stabilitu a vynikající ovladatelnost na suchém povrchu
Při nízkých rychlostech jsou 3D lamely rozevřené a pružné a zlepšují tak záběrové vlastnosti na sněhu a ledu. Na suchu tvoří pevné dezénové bloky a tím vytvářejí extrémně stabilní charakter jízdy a excelentní ovladatelnost na suchém povrchu. To proto, že při vyšších rychlostech a větším zatížení zůstávají lamely vzájemně uzamčeny a výsledkem je vylepšená odolnost ramenní oblasti.

Konstrukce Multi Radius Tread (MRT) přináší větší styčnou plochu
Technologii Dunlopu MRT už se dostalo uznání na pneumatikách SP Sport Maxx používaných v německém mistrovství cestovních vozů DTM, kde je Dunlop výhradním dodavatelem. Tato technologie dovoluje přesně propočítat předpokládanou plochu běhounu, která přichází v jednom okamžiku do styku s vozovkou, a rovnoměrně rozložit tlak ve styčné ploše.

Lepší rozložení tlaku a větší styčná plocha vylepšují ovladatelnost na mokrém povrchu. Lepší rozložení tlaku ve styčné ploše rovněž příznivě ovlivňuje vlastnosti pneumatiky při přechodu z jízdy v přímém směru do zatáčení. Výhody MRT se nejvíce projeví při extrémních podmínkách, v zatáčkách a při vysokých rychlostech.

JLB – nekonečný bezešvý nylonový pás pro lepší stabilitu
Konstrukce SP Winter Sport 3D rovněž obsahuje JLB s až třemi vrstvami. Tím je minimalizován nárůst pneumatiky (?)a optimalizována styčná plocha pneumatiky. Výsledkem je prvotřídní jízdní stabilita při vysokých rychlostech a rovnoměrné opotřebení.

Nová směs bohatá na siliku je šetrnější k životnímu prostředí
Nový postup míchání siliky s novými přísadami optimalizuje promísení a běhounová směs zůstává vysoce elastická při nízkých teplotách. Převedeno do praxe to znamená vyšší úroveň záběrových vlastností za všech podmínek, rychlostí plus  prodloužený kilometrový proběh.
Nová běhounová směs obsahuje male množství PCA (Polycyclic Aromatic Hydrocarbons) oleje, který umožňuje splnění budoucích legistivních požadavků s ohledem na životní prostředí a zároveň záchová maximální výkonnost pneumatiky.

Směrový dezén lépe odolává aquaplaningu
Směrový dezén při jízdě na mokru odvádí vodu rychle a bez turbulentního proudění, čehož výsledkem je lepší odolnost proti aquaplaningu.

Pneumatika pro jakékoli zimní podmínky
Nová Dunlop SP Winter Sport 3D je sportovní pneumatika orientovaná na prémiový segment, především pak pro prvovýrobu a na upravené automobily. Řidičům nabízí nejlepší možnou výkonnost za jakýchkoli podmínek zimního provozu – v rozbředlém sněhu, na sněhu, na mokru i na suché silnici.

Dostupná v 21 různých rozměrech
Nová Dunlop SP Winter Sport 3D je k dostání v 21 různých rozměrech od průměru ráfku 15” do 19”, v rychlostních indexech T = 190 km/h až W = 270 km/h a použitelná na většině výkonných a supersportovních automobilech.

 
15”
195/65 R15 91T/H
205/65 R15 94H

16”
205/60 R16 92H (1)
205/55 R16 91T/H (MFS)
205/55 R16 94V XL (MFS)
215/65 R16 98H
215/55 R16 93H (MFS)
215/55 R16 97H XL (MFS)
225/55 R16 95H (MFS)
225/55 R16 99H XL (MFS)

17”
205/50 R17 93H/V XL (MFS) (1)
225/50 R17 98H XL (MFS)
225/45 R17 91H (MFS)


225/45 R17 94V (MFS) XL
235/45 R17 94H (MFS)
235/45 R17 97V XL (MFS)
245/45 R17 99V XL (MFS) (1)
245/45 R17 95H (MFS) (1)

18”
225/40 R18 92V XL (MFS)
235/40 R18 95V XL (MFS) (1)
245/40 R18 97V XL (MFS) (1)
255/40 R18 99V XL (MFS)
285/35 R18 97W XL (MFS) (1)

19”
235/45 R19 100V XL (MFS)
245/35 R19 93W XL (MFS) (1)
255/35 R19 96 V XL (MFS)
275/30 R19 96 W XL (MFS) (1)
MFS = ochrana ráfku
(1) = ve stadium vývoje
XL = zvýšená nosnost


Značka Dunlop
Společnost Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly společnost Dunlop k zavádění inovačních technologií i u pneumatik určených k běžnému použití. Značka Dunlop se vždy soustředí na zajištění maximálního požitku z jízdy, a proto nabízí všem motoristům výkonné a odolné pneumatiky využívající nejnovější technologie, včetně pneumatik s technologií RunFlat.

Pneumatikami Dunlop své automobily standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců automobilů, včetně firem Audi, BMW, Citroen, Honda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Škoda, Toyota a Volkswagen.


Více informací o značce Dunlop naleznete na stránkách www.dunlop.cz


 
 
Fotogalerie:   Český A1GP team 2005, TK se šejkem, foto BPA

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose