www.car.cz
 

Ford a PSA prohlubují spolupráci na vznětových motorech
     7.10.2005 19:33 - tisková zpráva


FORD MOTOR COMPANY A PSA PEUGEOT CITROËN DÁLE PROHLUBUJÍ SPOLUPRÁCI V OBLASTI VÝROBY VZNĚTOVÝCH MOTORŮ

 

Londýn/Paříž, 5. října 2005 : Koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën dnes oznamují začátek čtvrté fáze své spolupráce v oblasti výroby vznětových motorů, která se nese ve znamení zahájení produkce dvou řad lehkých, ekologických a energeticky účinných motorů, určených pro jejich řady užitkových a osobních vozidel vyšší třídy.

 

Jedná se o poslední fázi úspěšné spolupráce, v jejímž rámci oba koncerny společně vyvinuly několik řad vznětových motorů s vyspělou technologií, určených pro osobní a užitková vozidla jejich značek. Tyto motory jsou s úspěchem montovány do vozidel s různými podlahovými plošinami, od malých kompaktů, přes užitkové vozy, až po luxusní sedany. 

 

Motory vzešlé z této spolupráce jsou montovány do vozidel různých značek, patřících oběma koncernům: Ford, Mazda, Volvo, Jaguar a Land Rover koncernu Ford Motor Company a Peugeot a Citroën koncernu PSA Peugeot Citroën.

 

Od zahájení programu v roce 1998 byly vyrobeny více než čtyři miliony vznětových motorů; koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën se tak společně staly největším světovým výrobcem vznětových motorů.

 

Investice

Čtvrtá fáze kooperace představuje společnou investici 332 milionů eur, věnovaných na vývoj těchto dvou nových motorů.

 

Ford Motor Company bude vyrábět vznětový motor 2,2 l, nabízející uživatelům velkou spolehlivost a robustnost. Budou jím vybavovány vozy Ford Transit a nová lehká užitková vozidla PSA Peugeot Citroën, výrobu bude zajišťovat specializovaný závod pro vznětové motory v Dagenhamu (Essex) v Anglii.


PSA Peugeot Citroën bude vyrábět špičkový, vysoce energeticky účinný motor 2,2 l, kterým budou vybavovány modely vyšší střední a vyšší třídy obou koncernů. Produkci bude zajišťovat továrna v Trémery, Moselle, která je největším výrobním závodem vznětových motorů na světě.

 

V Dagenhamu bude Ford Motor Company vyrábět vznětové motory pro lehká a střední užitková vozidla v počtu 200 000 kusů za rok. V Trémery bude PSA Peugeot Citroën vyrábět motor určený pro vyšší třídu osobních vozidel, rovněž v počtu 200 000 kusů ročně.

 

Fáze 4 spolupráce byla dnes zahájena panem L.W.K. Boothem, generálním ředitelem Premier Automotive Group a Ford Europe, a panem Jean-Martin Folzem, prezidentem koncernu PSA Peugeot Citroën.

 

Pánové Booth a Folz označili vzájemnou spolupráci za «  jednu z nejúspěšnějších kooperací v oblasti výroby motorů v automobilovém průmyslu současnosti. »

 

A dodali : « Rádi bychom zdůraznili, že se jedná nepochybně o ty nejlepší vznětové motory provozované v dnešní době, montované do vozidel všech segmentů, luxusních či nikoli. A tato bohatá  řada se dnes rozšiřuje o jeden nový motor pro užitková vozidla a o nový čtyřválec pro vyšší třídu vozů, který původně nebyl do 4. fáze zahrnut. Celkově se jedná o skutečný úspěch, který svědčí o vynikající spolupráci mezi oběma koncerny a o naší schopnosti pracovat společně. »

 

Oba vznětové motory "common rail" zahrnují velký počtet  technologických inovací. Nový vznětový motor 2,2 litru, specificky vyvinutý pro lehká a střední užitková vozidla, je vybaven inteligentní technologií, která umožňuje vyrovnávat energetickou účinnost v průběhu doby jeho životnosti. Nový vznětový motor 2,2 l pro vyšší třídu osobních vozidel je opatřen spalovacími prostory ECCS, které umožňují snížit emise škodlivin u zdroje, při současném zlepšení výkonových parametrů a akustického komfortu.

# # #

 

 

 

Poznámky :

Níže je uvedeno shrnutí hlavních etap spolupráce mezi koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën :

 

Fáze 1 spolupráce : turbodieselový motor "common rail" 1,4 l (zdvih. objem 1399), používaný Fordem pro modely Fiesta a Fusion, Peugeotem nejprve pro 206 a poté 307 a Citroënem pro modely C2 a C3. Tento motor byl poprvé představen v roce 2001. V rámci první fáze byl rovněž uveden dieselový motor "common rail" 1,6 l (zdvih. objem 1590) a nyní je (současně s verzí 1,4 l) používán ve velkém počtu modelů koncernů Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën.

 

Fáze 2 : turbodieselový čtyřválcový motor "common rail" 2 l (zdvih. objem 1998) se 16 ventily, prezentovaný na začátku roku 2003.

 

Fáze 3 : zatímco první dvě fáze projektu byly řízeny koncernem PSA Peugeot Citroën, třetí vedl Ford Motor Company. Týkala se výroby vysoce výkonného agregátu V6 24 v, zahájení jehož výroby bylo ohlášeno v červnu roku 2003. Model, který mohl jako první využít tohoto motoru, byl Jaguar Type S, následovaný Peugeotem 607.  Od té doby je rovněž montován do modelů Land Rover Discovery 3, Range Rover Sport a nového Jaguaru XJ.  Bude rovněž ve výbavě modelů Peugeot 407 Coupé a Citroën C6, již od zahájení jejich prodeje.

 

 

 

 

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   I.Rallye Fulnek od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose