Emotivní vítězství Marcuse Gronholma v Japonsku. Již 18 x první 10.10.2005 14:42 - tisková zpráva
Japonská Rallye (28. 9. – 2. 10. 2005)
Marcus Gronholm vyhrál Japonskou rallye a získal tak osmnácté vítězství v MS ve své kariéře. Do čela soutěže se dostal během předposlední rychlostní zkoušky, když Petter Solberg neodolal jeho tlaku a po nehodě odstoupil.
Marcus se držel v popředí průběžného pořadí od samého startu soutěže a nejrychlejší byl na devíti měřených úsecích. Díky svému vítězství se znovu vrátil na druhé místo šampionátu jezdců za Sebastiena Loeba, který již v Japonsku oslavil titul mistra světa.
Druhý Peugeot 307 WRC Daniela Carlssona dokončil soutěž na osmé pozici a součet bodů obou jezdců upevnil druhou pozici Peugeotu v hodnocení značek. Marcus Gronholm
“Nejdůležitější pro mě je, že tímto vítězstvím jsem uctil památku Michaela Parka - je to vítězství pro něj. Jeli jsme naplno až do samého konce a vždy jsme se drželi na dohled od Pettera. Jestli jsme ho k chybě donutili se nikdy nedozvíme, ale stále jsme byli pouze kousek za ním. Byla to náročná rallye: Někde jsme ztráceli čas kvůli špatné volbě pneumatik a několik problémů nás potkalo i během druhé etapy. Za takovýchto podmínek jsme dosáhli toho nejlepšího výsledku a pro tým je to velmi dobře."
Daniel Carlsson: “Získal jsem jeden bod a to je velmi emotivní. Před startem jsem vůbec netestoval a pouze jsem se pokoušel dát ze sebe to nejlepší. Ve velmi těžkých podmínkách jsem někdy obtížně hledal sebedůvěru, ale učil jsem se s každým dalším kilometrem. Jsem rád, že jsem v cíli a že jsem splnil to, co po mně Peugeot žádal."
Jean-Pierre Nicolas. “Je to ten největší dárek s jakým mohl Marcus přijít k uctění památky Michaela Parka. Marcus se nikdy nevzdával a je to především velký bojovník. Během posledního dopoledne stáhl náskok Pettera o 10 sekund a před závěrečnou sérií rychlostních zkoušek ho dostal pod velký tlak. Petter vyjel z trati a Marcus vyhrál, protože o vítězství nikdy nepřestal bojovat. Bezpochyby zažívá svou nejlepší sezónu, i když se mu již nepodaří získat titul.
V Japonsku jsme dosáhli perfektního výsledku, protože i Daniel Carlsson splnil svůj úkol a navíc získal jeden bod. Neměli jsme žádné technické problémy a ve světle katastrofy, která nás zasáhla před dvěma týdny, je to velké ocenění úsilí celého týmu."
“Pro Peugeot to bylo nejkrásnější vítězství a oceněno bylo i Guyem Frequelinem a jeho týmem Citroen, který nám přišel pogratulovat. Já bych naopak rád pogratuloval Sebastienovi Loebovi a jeho týmu k výjimečné sezoně, jakou zatím prožívají. Podruhé získaný titul Sebastiena je bohatě zasloužený."
Konečné výsledky 1. M Grönholm/T Rautiainen FIN Peugeot 307 3hr 25min 32.0sec 2. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3hr 26min 54.1sec 3. C Atkinson/G MacNeall AUS Subaru Impreza 3hr 28min 12.0sec 4. F Duval/S Smeets B Citroen Xsara 3hr 28min 31.4sec 5. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 3hr 29min 31.8sec 6. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 3hr 30min 04.3sec 7. R Kresta/J Tománek CZ Ford Focus RS 3hr 31min 04.0sec 8. D Carlsson/M Andersson S Peugeot 307 3hr 32min 11.1sec 9. A Warmbold/M Orr D Ford Focus RS 3hr 33min 11.3sec 10 A Schwarz/K Wicha D Skoda Fabia 3hr 37min 39.4sec
FIA World Rally Championship (po 13 ze 16) Jezdci Značky 1. S Loeb 107b 1. Citroen 150b 2. M Grönholm 71b 2. Peugeot 128b 3. P Solberg 65b 3. Ford 81b 4. M Märtin 53b 4. Subaru 78b 5. T Gardemeister 50b 5. Mitsubishi 58b 6. H Rovanperä 31b 6. Skoda 12b 8. R Kresta 18b
Peugeot Sport Communication,
|